کد خبر: ۲۸۷۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
خبرگزاری فارس: توریسم شکارچی مجوز شکار گراز در مازندران را دارد
 

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست سوادکوه با بیان اینکه توریسم شکارچی مجوز شکار گراز در مازندران را دارد، گفت: به‌دلیل حرام گوشت بودن پروانه شکار به شکارچیان مسلمان داده نمی‌شود، اما صدور مجوز شکار گراز برای اقلیت‌های مذهبی محدودیت ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «ابراهیم فلاحی» درباره خبری مبنی بر جولان شکارچیان اسپانیایی در جنگل‌های مازندران با اعلام اینکه محیط‌ زیست مازندران دارای شکارچیان توریسم از کشورهای اسپانیا، پرتغال، ایتالیا، آلمان و سایر کشورهاست، اظهار کرد: توریسم‌های شکارچی دارای پروانه شکار هستند و در مدت زمانی که در کشور حضور دارند از واحد اسلحه و مهمات وزارت اطلاعات مجوز حمل سلاح شکار موقت برایشان صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توریسم شکارچی در تمام کشورها رونق دارد، افزود: توریسم‌های شکار بسیار قانونمند و تابع قوانین جاری و زیست محیطی کشور هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست سوادکوه با بیان اینکه توریسم شکار در جنگل‌های مازندران فقط به شکار گراز می‌روند، اضافه کرد: شکار گراز از طریق این توریسم‌ها محدود است و در مدت سفر در مازندران حدود دو تا سه گراز شکار می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه شکارچیان خارجی برای شکار گراز شاخص‌های ویژه‌ای را در نظر می‌گیرند، گفت: شکار گراز باید نر و دارای سن بالا باشد.

فلاحی با بیان اینکه شکارچیان خارجی در فصل زمستان به مازندران می‌آیند، افزود: ماموران و محیط‌بانان محیط‌ زیست ناظر بر شکار توریسم شکارچی است.

وی با اعلام اینکه ابتکار رئیس سازمان محیطزیست کشور صدور پروانه شکار قوچ، میش، آهو، گوزن و شوکا را ممنوع کرده است، تصریح کرد: گراز از حیوانات حمایت شده محسوب نمی‌شود؛ جدای از مسائل زیست محیطی که برای طبیعت نفع دارد، برای اراضی کشاورزی و باغات بسیار زیان‌بار است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست سوادکوه، از صدور مجوز رایگان برای شکار گراز به میرشکاران منطقه خبرداد و بیان کرد: کشاورزان و روستائیان برای مصون ماندن اراضی کشاورزی و باغی خود خواستار شکار گراز از سوی شکارچیان هستند.

این مسئول تعداد زاد و ولد گراز را در سال زیاد دانست و ادامه داد: گراز به دلیل جمعیت زیاد آسیب جدی به اکوسیستم منطقه وارد می‌کند.

فلاحی با اشاره به اینکه تعداد پروانه‌ای که برای شکار به شکارچیان خارجی داده می‌شود نسبت به صدور پروانه شکار به شکارچیان بومی قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: برای شکارچیان خارجی جنگل‌های مناطق آزاد و ترجیحا جنگل‌های مناطق روستایی و کشاورزی را برای شکار آنان انتخاب می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه برخی شکارچیان بومی معترض هستند که چرا مجوز شکار گراز به شکارچیان بومی داده نمی‌شود ولی شکارچیان خارجی در شکار گراز سهم دارند، گفت: مجوز شکار به میرشکاران داده می‌شود، گراز به دلیل حرام گوشت بودن پروانه شکار به شکارچیان مسلمان داده نمی‌شود اما صدور مجوز شکار گراز برای اقلیت‌های مذهبی محدودیت ندارد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست سوادکوه با بیان اینکه برخی شکارچیان بومی در حال جو سازی غیرمسئولانه برای شکار گراز در مازندران هستند، افزود: مازندران دارای محیط‌بانان متعصبی است فراز و نشیبی که برای محیط‌ زیست ایجاد شد همین نیروها توانستند حیات وحش را حفظ کنند.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون شکارچیان خارجی هیچ نوع آسیبی به محیط‌ زیست مازندران وارد نکردند، اضافه کرد: توریسم شکارچی به دنبال رکورد‌زنی آج گراز است به همین دلیل گراز سن بالا و نر را برای شکار انتخاب می‌کنند.

فلاحی بیان کرد: امسال در فصل زمستان سه گروه پنج نفره از شکارچیان خارجی وارد مازندران شدند که 11 گراز شکار کردند.

وی با بیان اینکه میرشکار برای حفاظت از مزارع و اراضی کشاورزی خود بیش از این میزان گراز شکار می‌کرد، گفت: شکارچیان خارجی بعد از سه روز شکار به‌عنوان توریسم از مازندران بازدید می‌کنند.

به گزارش فارس، سرشماری حیوانات به‌صورت نسبی است و گراز به دلیل هماهنگ بودن با تمام زیستگاه کوهستانی، تلابی، جنگلی و جلگه‌ای در مقابل بیماری مقاوم و دارای جمعیت زیادی است.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مریم
|
United States of America
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
0
0
فکر نکنم برای گرازهای زیاد شده احتیاج به کمک اجنبی می باشد .شهرداری آنقدر مهارت دارد در کشتن حیوانات . چه جوابی دارید. که لوله های تفنگ این شکارچیان به جای شکار گراز آدمهای این.مملکت را شکار کند
نظر شما
ادامه