کد خبر: ۲۸۷۱۱
 

رئیس اداره دامپزشکی کرج از کشف و ضبط 1600 کیلوگرم انواع ماهی تاریخ مصرف گذشته و فاسد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمود خدری» افزود: این میزان ماهی در بازرسی های انجام شده توسط اکیپ های نظارتی بهداشتی از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی سطح شهرستان کرج جمع آوری شده است.

وی اظهار داشت: پس از کشف محموله ماهی، با هماهنگی صورت گرفته با دادستانی شهرستان کرج، بازرسان دامپزشکی به محل اعزام و پس از بررسی های اولیه، پس از تنظیم صورتجلسه مراتب به دادستانی شهرستان کرج ارسال تا حکم نهایی در خصوص محموله مورد نظر صادر شود.

وی گفت: پس از پیگیری های واحد حقوقی این اداره حکم معدوم سازی ماهی های فاسد توسط قاضی مربوطه صادر و محموله فوق با حضور مسئول حراست به کارخانه تبدیل ضایعات منتقل و ابدال به پودر شد.

91 روز حبس برای بسته بندی غیرمجاز تخم مرغ

خدری همچنین از محکومیت یک واحد بسته بندی غیر مجاز تخم مرغ نیز خبر داد و افزود: این واحد بصورت غیر مجاز و بدون داشتن پروانه بهداشتی دامپزشکی اقدام به بسته بندی تخم مرغ در داخل فروشگاه خود کرده و پس از درج لیبل تقلبی تخم مرغهای بسته بندی را روانه بازار می کرد.

این مسئول ادامه داد: پس از شناسایی واحد توسط تیم بازرسی دامپزشکی مراتب صورتجلسه و فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی شد و در نهایت با پیگیری های صورت گرفته رای نهایی مبنی بر محکومیت نامبرده به 91 روز حبس تعزیری توسط دادگاه صادر شد.

خدری در پایان افزود: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال این اداره اکیپ های ویژه ای را جهت تشدید بازرسی از مراکز عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی مهیا خواهد نمود تا محصولات خام دامی همچون گذشته سالم و بهداشتی به دست مصرف کنندگان برسد.

همچنین سامانه پاسخگویی رایگان 1512 به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص موارد غیر بهداشتی می باشد.
 
 
نظر شما
ادامه