کد خبر: ۲۸۵۶۷

از این پس جابجایی بچه ماهی از مراکز تکثیر و تفریخ ماهی قزل آلای کشور صرفاً با اوزان 3 گرم به بالا، پس از انجام آزمایشات لازم و صدور گواهی بهداشتی دامپزشکی انجام می گردد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، کمیته فنی تخصصی بهداشت و مدیریت بیماریهای ماهیان سردآبی امروز یکشنبه 25 بهمن ماه با حضور محققین و متخصصین و اساتید مربوطه از سازمان شیلات ایران و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و همچنین مدیرعامل و هیات مدیره اتحادیه ماهیان سردآبی و صاحبنظران مربوطه در سازمان دامپزشکی کشور برگزار گردید.

در این جلسه در خصوص وضعیت بیماری IHN در کشور، سابقه آن و راهکار های لازم جهت کنترل آن بحث و تبادل نظر گردید. از آنجایی که این بیماری و بیماری IPN  مخصوص بچه ماهیان در مراکز تکثیر می باشد، نسبت به افزایش اقدامات امنیت زیستی، ضد عفونی تخم های چشم زده و ضابطه مند نمودن نقل و انتقال بچه ماهی در کشور تاکید گردید.

در پایان دکتر جاویدی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور اظهار نمود، بر اساس مصوبات جلسه و به منظور کنترل و مدیریت بیماری های IHN  و IPN و به منظور جلوگیری از انتشار آن به مزارع پرورشی، جابجایی بچه ماهی از مراکز تکثیر و تفریخ ماهی قزل آلای کشور صرفاً با اوزان 3 گرم به بالا، پس از انجام آزمایشات لازم و صدور گواهی بهداشتی دامپزشکی انجام گردد.

 
 
 
نظر شما
ادامه