کد خبر: ۲۸۵۶۰
مهار کامل تب برفکی در منطقه طرسک جغتای
 

خوشبختانه با تلاش شبانه روزی مسولان در شبکه دامپزشکی جغتای، تب برفکی در منطقه طرسک جغتای به طور کامل مهار شده است و در حال حاضر جای نگرانی برای دامداران دیگر وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پیام جغتای، «دکتر حسن آذریان» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان جغتای، ضمن اعلام مهار کامل تب برفکی در منطقه طرسک جغتای گفت: حدود سه هفته قبل، بعد از اطمینان از شیوع تب برفکی در طرسک جغتای، تیم های این مرکز برای انجام اقدامات کنترلی به منطقه مورد نظر اعزام شده و با انجام فعالیت های مستمر و شبانه روزی، توانستند این بیماری را در منطقه مرود نظر مهار کنند.

دکتر آذریان در ادامه افزود: عوامل این شبکه در همان ساعات اولیه اقدام به پاشش۲۰ تن آهک در سطح منطقه آلوده نمودند و تمام دامهای موجود را تا شعاع ۱۰ کیلومتری واکسینه نمودند.

رئیس شبکه دامپزشکی جغتای خاطرنشان کرد: در حال حاضر خطر این بیماری که یک گونه جدیدی از تب برفکی محسوب میشود مهار شده است، ولی در صورتی که مردم و دامدارانی که در مجاورت منطقه طرسک جغتای وجود دارند، موارد بهداشتی مربوط به دام ها را جدی نگیرند، احتمال شیوع دوباره این بیماری مهلک وجود دارد.

دکتر آذریان در ادامه با اشاره به خارجی بودن منشاء شیوع این بیماری در منطقه طرسک جغتای گفت: متاسفانه خرید و انتقال خودسرانه دام قاچاق از غرب کشور به این منطقه باعث ورود و شیوع تب برفکی شده بود و در صورت هماهنگی با مسولان شبکه دامپزشکی، امکان شناسایی دام آلوده وجود داشته و خسارات وارده نیز به حداقل ممکن میرسید.

وی در پایان با برشمردن علائم این بیماری در دام ها گفت: تب بالا،کف و زخم در ناحیه دهان و لنگش در گله از نشانه های این بیماری خطرناک محسوب میشود و انتظار میرود تا دامداران به محض مشاهده هرکدام از علائم مذکور، مراتب را با شماره تماس ۴۵۶۲۲۴۵۳ به صورت شبانه روزی به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.
 
 
نظر شما
ادامه