کد خبر: ۲۸۵۴۸
 

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، بهره برداری و ذخیره سازی از طرح پرورش ماهی در قفس با حضور «مهندس حجتی» وزیر جهاد کشاورزی، «حجت الاسلام ناطق نوری» رئیس دفتر بازرسی ویژه رهبر معظم انقلاب، «مهندس ترکان» مشاور عالی رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، «دکتر خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر جادری» استاندار هرمزگان، «دکتر عبدالحی» قائم مقام شیلات ایران، «دکتر جانباز» مدیر کل دامپزشکی هرمزگان و معاون منطقه آزاد کیش آغاز گردید.

در این بازدید از طرح پرورش صنعت علم گستر برتر بهره برداری گردیده و ذخیره سازی بچه ماهی در طرح توسعه نیکسا با اعلام رسمی وزیر محترم جهاد کشاورزی آغاز گردید.

»مهندس حجتی: وزیر جهاد کشاورزی عنوان نمود: از مراحل تکثیر ماهی دریایی گونه سی باس و سی بریم که برای اولین بار به ابتکار و توانمندی نیروی داخلی و بومی استان هرمزگان انجام شده است، برای کارکنان شوق انگیز و انگیزه برای تدوام کار بود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تفاهم نامه ای با یک شرکت نروژی برای پرورش ماهی در قفس دو طرح در قشم امضا شد.

حجتی خاطرنشان کرد: هرمزگان از چند جهت دارای ظرفیت های خیلی مهمی است که پرورش آبزیان در قفس ازجمله آنهاست.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رهبر معظم انقلاب در مراسم بهره برداری از این طرح گفت: این طرح یکی از مهم ترین طرح های اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری افزود: همه باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.

در حاشیه این بازدید، دکتر خلج ضمن ابراز خرسندی از آغاز این دو طرح در استان هرمزگان، بر رعایت کلیه ضوابط بهداشتی و انجام آزمایشات مورد نظر تاکید نمود.

وی رعایت بهداشت را زمینه ایجاد یک تولید پایدار عنوان کرد و آمادگی سازمان دامپزشکی کشور را در حمایت از اجرای طرح ماهی در قفس اعلام نمود.

دکتر جانباز بیان نمود: براساس ضوابط و مقررات ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور صدور پروانه های بهداشتی تاسیس و بهره برداری بر عهده اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان می باشد.

وی اضافه نمود: اولین اقدام نمونه برداری های لازم از آب دریا قبل از صدور هرگونه موافقت بهداشتی می باشد.

دکتر جانباز گفت: امید است با توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس با رعایت مسائل بهداشتی شاهد رشد و ارتقای صنعت پرورش ماهی در کشور باشیم.

 
 
 
نظر شما
ادامه