کد خبر: ۲۸۵۴۱
 

با حضور هیات بلندپایه کشور ایتالیا در ایران، جلسه مشترک بین رئیس سازمان دامپزشکی کشور با نماینده وزارت بهداشت و دامپزشکی ایتالیا برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، همزمان با حضور هیاتی بلندپایه از مسئولین دولتی و تجار کشور ایتالیا در کشورمان، جلسه مشترکی بین «دکتر مهدی خلج» رییس سازمان دامپزشکی کشور و دکتر جوزپه روآکا   (Giuseppe Ruocco) مدیرکل بهداشت و سلامت غذا وزارت بهداشت ایتالیا در محل سازمان دامپزشکی کشور تشکیل شد.

دکتر روآکا هدف اصلی از این جلسه را بررسی چگونگی همکاری بین دو کشور در زمینه دامپزشکی و سایر موارد مرتبط از قبیل آموزشی، تبادل اطلاعات و دیدارهای عمومی دو جانبه مطرح نمود. وی همچنین خواستار بررسی امکان صادرات گوشت گوساله از ایتالیا به ایران شد.

دکتر خلج ضمن استقبال از انعقاد یادداشت تفاهم همکاری در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی، وجود این تفاهم­نامه را پایه­ای برای گسترش روابط دو جانبه در زمینه دامپزشکی اعلام نمود.

وی با یادآوری پروژه مشترک خواهرخواندگی (Twining ) بین آزمایشگاه IZSVe  در پادوآ ایتالیا با مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاههای مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی، آمادگی سازمان دامپزشکی را در جهت تسهیل تجارت فراورده­های دامی بین دو کشور اعلام کرد.

همچنین در این جلسه «دکتر مسعود هاشم­زاده» معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی خواستار همکاری طرف ایتالیایی در حوزه آزمایشگاهی به منظور تقویت توان تشخیصی بیماری­ها و روش­های کنترل کیفی واکسن و دارو شد.
 
 
نظر شما
ادامه