کد خبر: ۲۸۵۰۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
نامه معاون آموزشی وزارت علوم به دانشگاه آزاد اسلامی:
«دکتر مجتبي شريعتي نياسر» در این نامه تاکید کرد که در صورت ادامه این روند، وزارت علوم هیچگونه مسئولیتی در این خصوص متقبل نخواهد شد ...
 
 

حکیم مهر - معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در نامه‌اي به معاون آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به نگراني‌هاي سازمان نظام دامپزشکي از روند افزايش پذيرش دانشجو در مقاطع مختلف رشته دامپزشکي در اين دانشگاه، ادامه آن را موجب به خطر افتادن بهداشت عمومي و امنيت غذايي جامعه عنوان کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان نظام دامپزشکي جمهوري اسلامي ايران، «دکتر مجتبي شريعتي نياسر» معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در نامه خود به «دکتر حسين زاده لطفي» معاون آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي، نسبت به روند پذيرش بدون مجوز دانشجو در رشته‌هاي مختلف تحصيلي از سوي دانشگاه آزاد اسلامي اعتراض و هرگونه عواقب ناشي از عدم اصلاحات روند مذکور را متوجه آن دانشگاه دانسته و مدارک دانش‌آموختگان اين رشته‌محل‌ها را فاقد اعتبار از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري دانست.

شريعتي نياسر در اين نامه ضمن اشاره به رصد توان علمي و عملي دانشگاه آزاد اسلامي دائمأ از سوي دفتر گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بيان داشت؛ دانشگاه آزاد اسلامي بدون داشتن هيأت علمي متخصص کافي و امکانات و تجهيزات لازم اقدام به پذيرش دانشجو در رشته‌هاي گروه‌ دامپزشکي نموده است که اين امر به نوبه خود موجب به خطر افتادن بهداشت عمومي و امنيت غذايي جامعه مي‌شود.

معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري همچنين خواستار تجميع رشته‌هاي گروه دامپزشکي در واحدهايي که داراي امکانات و هيأت علمي کافي هستند شد و اضافه کرد؛ در حال حاضر کليه درخواست‌هاي آن دانشگاه که در سامانه هوشمند توسعه آموزش عالي ثبت و ضبط شده مورد بررسي قرار گرفته و دفتر گسترش آموزش عالي از اين نظر به روز بوده و منبعد بررسي درخواست‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي مطابق ساير نظام‌هاي آموزش عالي با اولويت بررسي خواهد شد.

شايان ذکر است دکتر صفري رئيس سازمان نظام دامپزشکي جمهوري اسلامي ايران پيشتر در نامه‌هايي جداگانه به  وزير علوم، تحقيقات و فناوري و رئيس دانشگاه آزاد اسلامي نسبت به افزايش ظرفيت پذيرش دانشجو در مقاطع مختلف تحصيلي رشته دامپزشکي در دانشگاه آزاد اسلامي به خصوص تأسيس 6 دانشکده جديد دامپزشکي در اين دانشگاه اعتراض کرده بود.

گفتني است مطابق ماده 21 قانون افزايش بهره‌وري بخش کشاورزي و منابع طبيعي مصوب 6 مردادماه 1389 مجلس شوراي اسلامي «وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و کليه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي غير دولتي موظفند تعداد، رشته و ترکيب جنسيتي دانشجويان رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات آموزش عالي مرتبط با کشاورزي، منابع طبيعي و دامپزشکي خود را قبل از اعلام و پذيرش، بر اساس نياز سنجي و مديريت منابع انساني که توسط وزارت جهاد کشاورزي انجام مي‌شود، ساماندهي نمايند» که اين امر در حوزه دامپزشکي بر عهده سازمان نظام دامپزشکي جمهوري اسلامي ايران مي‌باشد.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
0
0
اوایل شکل گیری دانشگاه آزاد و تاچندین سال پس از آن وزارت علوم دانشگاه آزاد را به رسمیت نمی شناخت و مدارک آنها تایید نمی شد اما همه آنه الان با آن مدارک طبابت و جراحی و مهندسی میکنند؟؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
0
0
از کجا احراز کردیید" این امر در حوزه دامپزشکی به عهده سازمان نظام دامپزشکی است "؟در قانون آمده به عهده وزارت جهاد کشاورزی است .یعنی باید وزیر محترم جهاد کشاورزی درخواست کند .شاید نظر وزیر به تربیت هرچه بیشتر دانشجو در حوزه دامپزشکی و تامین نیاز حتی دورترین روستاهها به خدمات دامپزشکی باشد .تازه اگر وزیز بخواهد به دیگری محول کند صرفا به سازمان دامپزشکی محول میکند .چرا که خارج از وزارت جهاد کشاورزی خلاف قانون است .سازمان نظام و سازمان دامپزشکی باید از وزیر محترم بخواهند که موضوع را به وزارت علوم منعکس کند .گرچه هر یک از دو سازمان دامپزشکی می توانند موضوع را منعکس کنند اما آنچه قانون گذار تکلیف کرده است نظر وزیر محترم به وزارت علوم است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
0
0
میون این هیری ویری شما وزیر و رییس سازمان طلب کردی؟
بازم دم نظام گرم که اعتراض کرده.
شما از اون کارمند اداره دامپزشکی ها هستی که صبح اداره ایی عصر داری کیس های دامپزشک های بخش خصوصی رو ....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
0
0
با سلام
لطفا در خصوص پذیرش بی رویه ی دانشگاه آزاد در دوره ی دکتری تخصصی هم مجددا پیگیری نمایید. به گمانم دوستان دانشگاهی یا مسئله را جدی نگرفته اند و یا کلاً فراموش نموده اند. هر چند دانشگاه آزاد در شهرهای مختلف اقدام به پخش تبلیغات داخل منازل نموده و در آنها و در رشته های موجود در دانشگاه آزاد، اسامی رشته های تخصصی را نیز به میان آورده است.
با تشکر
نظر شما
ادامه