کد خبر: ۲۸۴۷۴
 

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در دوران پسابرجام جایگاه ویژه ای برای دامپزشکی دیده خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، «دکتر علیرضا رفیعی پور» به نقش و جایگاه دامپزشکی در سه حوزه اقتصاد، اشتغال و سلامت اشاره کرد و افزود: فعالیت و خدمات بین المللی دامپزشکی در حوزه صادرات محصولات دامی و پروتئینی می تواند موجب ارزآوری مناسب به کشور شده و زمینه رونق اقتصادی را مهیا سازد.

وی افزایش صادرات را یکی از برنامه های دولت در پسابرجام عنوان کرد و گفت: در مباحث صادرات ضوابط بهداشتی دامپزشکی الزام بین المللی است، یعنی هیچ صادراتی صورت نمی گیرد مگر اینکه الزام های بین المللی در آن رعایت شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اضافه کرد: قرار است که کشور در دوران پسابرجام لبنیات، گوشت، مرغ، تخم مرغ، عسل، ماهی و... به سایر کشورها صادر کند که باید تمامی محصولات صادراتی تاییدیه دامپزشکی داشته باشند.

دکتر رفیعی پور با بیان اینکه در بخش کشاورزی ۲۵ درصد تولید ناخالص ملی مربوط به وزرات جهاد کشاورزی است، بیان داشت: ۱۲ درصد این رقم مربوط به دامپزشکی است و محصولات تولیدی ما باید بهداشت محور و سلامت گرا باشد.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا تنها محصولاتی را پذیرا است که کد IR  داشته باشند، عنوان داشت: کد IR  تنها شاخصه استانداری است که در صادرات محصولات باید رعایت شود و در استان خراسان جنوبی نیز یک کشتارگاه طیور و یک کارخانه خوراک دام و طیور با حرکت روبه جلویی در حال دریافت این کد هستند.
 
 
نظر شما
ادامه