کد خبر: ۲۸۴۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
«دکتر مسعود هاشم‌زاده» جزئیات طرح همیار دامپزشکی روستا را تشریح کرد
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی افزود: در صورتی که اجرای این طرح منجر به نتیجه مطلوب نشود، متوقف خواهد شد ...
 
 

حکیم مهر - معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: اجرای طرح همیار دامپزشک با هدف جلوگیری از دخالت افراد غیرمجاز و فاقد صلاحیت در امور دامپزشکی در 10 درصد روستاهای دارای سکنه و جمعیت دامی کشور به صورت آزمایشی ابلاغ و در حال انجام است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مسعود هاشم زاده» روز یکشنبه در حاشیه افتتاح دو شرکت پخش دارویی در شهرک صنعتی سمنان افزود: دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور دامپزشکی، به عنوان یکی از دغدغه های مدیران این سازمان است و به همین منظور همیاران دامپزشک در اجرای این طرح به عنوان عوامل بازدارنده فعالان غیرمجاز دامپزشکی به ویژه در سطح روستاها و عشایر مطرح می باشند.

وی اظهار داشت: طرح همیار دامپزشک روستا اخیراً تحت عنوان "شیوه نامه شناسائی، انتخاب و همکاری همیار دامپزشکی روستا" در 10 درصد روستاهای دارای سکنه و جمعیت دامی به صورت آزمایشی ابلاغ و در حال انجام است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: هدف از انتخاب همیار دامپزشک روستا، بهبود اطلاع رسانی و هماهنگی بین دامداران روستائی، اکیپ های دامپزشکی و شبکه دامپزشکی شهرستان مربوطه است.

هاشم زاده یادآور شد: وظایف در نظر گرفته شده برای همیاران دامپزشک در این طرح به گونه ای دیده شده است که نه تنها موجب دخالت در امور دامپزشکی نمی گردد، بلکه عاملی برای شناسایی افراد غیرمجاز در امور دامپزشکی به حساب می آید.

وی تاکید کرد : همیاران دامپزشکی رابط بین دامداران روستائی با اکیپ های دامپزشکی و شبکه دامپزشکی شهرستان بوده و وظیفه اطلاع رسانی تلفات دامی نه تشخیص بیماری و تعیین علت بیماری در روستا به شبکه دامپزشکی را بر عهده دارند.

وی هماهنگی با دامداران در خصوص حضور گروه های دامپزشکی در روستا برای ارائه خدمات دامپزشکی مانند واکسیناسیون، پیگیری برای دفن بهداشتی لاشه دام های تلف شده، ترغیب دامداران به همکاری بیشتر با مامورین دامپزشکی در حذف دام های راکتور و یا معدومی، همکاری با اکیپ های امدادی دامپزشکی به هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه، گزارش ورود دام جدید به روستا و موارد دخالت افراد غیرمجاز و فاقد صلاحیت در امور دامپزشکی و هماهنگی با دامداران برای حضور در کلاس های آموزشی ترویجی در حوزه دامپزشکی و همکاری در توزیع رسانه های ترویجی را از وظایف همیاران دامپزشک اعلام کرد.

به گفته هاشم زاده، در صورتی که اجرای این طرح منجر به نتیجه مطلوب نشود،متوقف می شود.

معاون تشخیص ودرمان سازمان دامپزشکی کشور همچنین از تقویت زیرساخت ها و نیروی انسانی آزمایشگاه های دامپزشکی کشور خبر داد و گفت: به منظور بهبود فعالیت های سازمان دامپزشکی برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته است و طرح های مهمی به این منظور اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: سازمان دامپزشکی کشور به منظور ساماندهی آزمایشگاه های خصوصی و دولتی برنامه ریزی و سیاست گذاری کرده و در راستای واگذاری وظایف و آزمون ها به بخش خصوصی برنامه داریم.

هاشم زاده با بیان اینکه این واگذاری ها به معنای رها کردن امور نیست، تصریح کرد: ساختارهای نظارتی بخش دولتی تقویت و نظارت و کنترل های مناسبی بر امور صورت می گیرد.

وی بیان کرد: قبل از واگذاری وظایف به آزمایشگاه های متقاضی، این آزمایشگاه ها ممیزی شده و آزمون های لازم ارزیابی در مورد آن ها اعمال خواهد شد.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
0
0
"به گفته هاشم زاده، در صورتی که اجرای این طرح منجر به نتیجه مطلوب نشود،متوقف می شود." آقاي دكتر هاشم زاده از شما بعيده اين روش كه يك سازمان عريض و طويل دولتي بنام دامپزشكي رو به روش آزمون و خطا مديريت مي كنيد!!!! واقعا كه...!!!
همكار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
0
1
جناب اقاي دكتر هاشم زاده به استحضار ميرساند افراد فاقد صلاحيت در دامپزشكي دخالت نميكنند بلكه مديريت ميكنند و صاحب پست و مقام در سطوح مدير كلي استان و معاون فني هستند نمونه اش فراوان است دستور بفرمايند بررسي شود مديران كلي كه در طولدوران تحصيل دانشگاهي بعلت اشتغال به كارهاي غير درسي يكساعت در كلاسهاي كلينيكي نبوده اند روساي محترمي كه در مناصب مهم در شهرستانها شاغلند ولي نام سه نوع واكسن و كاركرد انها را بدرستي نميدانند سازمان محترم دامپزشكي روز به زور از افراد باتجربه و با سواد خالي ميشود به خاطر دفاع از جوانگرايي ميترسم از ان ور بام بيفتيم
نظر شما
ادامه