کد خبر: ۲۸۴۳۸

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، روز پنج شنبه مورخ ۱۵/۱۱/۹۴ مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه به مناسبت افتتاح پروژه های دهه مبارک فجر وارد استان البرز شدند.

گفتنی است مهندس حجتی ابتدا از یکی از بزرگترین شرکتهای تولید و تحقیقاتی واکسن های دام و طیور بخش خصوصی واقع در ماهدشت کرج که تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور واکسن های طیور تولید می نماید، بازدید بعمل آورد.

در این بازدید که دکتر خلج ریاست سازمان دامپزشکی کشور و دکتر رکنی معاون وزیر جهاد نیز وی را همراهی می کردند، مهندس حجتی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ا... دهه مبارک فجر گفت: سیاست های دولت جمهوری اسلامی طبق منویات مقام معظم رهبری همواره حمایت از تولیدکنندگان بخش خصوصی و توسعه خصوصی سازی بوده است و در این راه نیز تلاش های مثبتی صورت گرفته است.

مهندس حجتی در ادامه افزود: کشاورزی و دامپروری از سرمایه های غنی این کشور بوده و باید از آن حمایت جدی تری صورت گیرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: امیدواریم بخش تولید واکسن های طیور و دام توسط بخش خصوصی افزایش یافته و در این مهم، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی که تاکنون نیز در حمایت از تولید کنندگان بخش خصوصی دام و طیور خدمات خوبی ارائه نموده است، باید پشتیبان تولید کنندگان این بخش باشند تا انشاا... بتوانیم در آینده از صادر کنندگان محصولات کشاورزی علی الخصوص بخش داروهای دام و طیور به کشورهای همسایه باشیم.

مؤسسه رازی باید تنها تحقیقات و حداکثر تولید در حد نیمه صنعتی انجام دهد

مهندس حجتی در ادامه سخنان خود به موسسه رازی اشاره و گفت: این موسسه از دیرباز نقش بسیار مهمی در تولید واکسنهای دامی و انسانی داشته است و سرم سازی متعلق به دولت است؛ تنها باید تحقیقات را انجام دهد و حداکثر تولید در حد نیمه صنعتی انجام دهد و امیدواریم در آینده شرکت های خصوصی تولید واکسن های دام و طیور با همفکری این موسسه تولیدات خود را افزایش بخشند.

در پایان مهندس حجتی و هیات همراه از مراحل تولید واکسن و بخش های آزمایشگاهی شرکت تحقیقاتی واکسن پسوک بازدید و از مراحل مختلف تهیه واکسن از نزدیک آشنا شدند.

گفتنی است مدیر عامل شرکت تحقیقاتی و تولید واکسن نیز به آمار تولیدی خود اشاره کرده و بخشی از دست آوردهای این شرکت را که نمونه مشابه خارجی می باشد برای بازدید کنندگان بیان نمود.

دکتر مهدی خلج، رئیس سازمان دامپزشکی کشور که به اتفاق وزیر جهاد کشاورزی از شرکت تحقیقاتی و واکسن سازی پسوک بازدید می نمود به خبرنگاران گفت: سازمان دامپزشکی کشور همواره با رعایت تمامی دستورالعملهای بهداشتی و  GMP از تولید کنندگان بخش خصوصی واکسن و داروی صنعت دام و طیور حمایت کرده است 

دکتر خلج ضمن ارائه آمار در خصوص تولیدات واکسن و دارویی کشور، گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر در این زمینه پیشرفتهای خوبی داشته ایم و امیدواریم با حمایتهای دولت و همچنین توان بخش خصوصی در زمینه تولید واکسن و داروهای دامی نیاز کشور و صنعت دام و طیور را برطرف نماییم.

واکسن مورد نیاز کشور در صنعت دام و طیور 5 میلیارد دوز می باشد

وی همچنین افزود: میزان واکسن مورد نیاز کشور در صنعت دام و طیور 5 میلیارد دوز می باشد که استان البرز با تولید بیش از 35 درصد از داروها و واکسن های دام و طیور سهم قابل توجهی در این بخش دارد.

دکتر خلج در پایان بازدید ضمن مصاحبه با خبرنگاران و پاسخ به سوالات مطرح شده در خصوص استفاده از هورمون های رشد در زنجیره پرورش طیور صنعتی تاکید نمود: در کشور هیچ گونه هورمونی جهت پرورش مرغ استفاده نمی شود و کسانی که این مسئله را بیان می کنند، باید از لحاظ علمی تعمق بیشتری نمایند.

گفتنی است به نقل از مسئولین شرکت مذبور تاکنون 3 میلیارد دز انواع واکسن طیور تولید شده است که می توان از جمله آنفلوآنزا، گامبورو، نیوکاسل، دوگانه را نام برد و همچنین دو آنتی ژن که برای تشخیص بیماری های طیور استفاده می شوند.

 
 
نظر شما
ادامه