کد خبر: ۲۸۴۰۶
 

اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در تأمین بخشی از محتوای آموزشی پیک های نوروزی دانش آموزان این استان همکاری می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، در دیدار روز سه شنبه مدیران کل دامپزشکی و آموزش و پرورش این استان افزون بر مصوبه یاد شده، بر انعقاد تفاهم نامه ای بین این دو مجموعه با هدف گسترش فعالیت های مشترک آموزشی و فرهنگی تأکید شد.

مدیرکل دامپزشکی در این نشست مشترک با اشاره به سکونت قریب نیمی از مردم استان در روستاها و مناطق عشایری، دانش آموزان و معلمان را ظرفیتی مستعد برای انتقال ماندگار پیام های بهداشتی دامپزشکی به خصوص در مورد بیماری های مشترک و بهداشت فرآورده های خام دامی توصیف کرد.

«دکتر سید محمدمهدی احمدی» افزود: دامپزشکی استان در راستای ایفای وظایف آموزشی، فرهنگی و ترویجی خود به آموزش و پرورش نگاه ویژه ای دارد.

«دکتر رمضانی» معاون سلامت این اداره کل نیز با اشاره به رواج سوء تغذیه بین دانش آموزان برخی مناطق و کاهش مصرف شیر در سال های اخیر، بر ترویج مصرف فرآورده های خام دامی سالم و بهداشتی در مدارس تأکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز دامپزشکی استان را پیشگام اجرای طرح های فرهنگی خواند و خاطرنشان کرد: برنامه های مشترک دامپزشکی استان با آموزش و پرورش از سال 87 با اجرای طرح پیشگامان دامپزشکی و پیام آوران بهداشت عمومی در مدارس، همکاری صمیمانه در اجرای طرح مجد در تابستان سال 92 و برگزاری همایش های دانش آموزی متعدد در مناسبت های مختلف، همگی موفقیت آمیز و قابل تقدیر بوده است.

«براتعلی حاتمی» با اشاره به وجود مراکز آموزشی شبانه روزی، مدارس فراوان در حاشیه شهرها و مدارس روستایی تصریح کرد: دامپزشکی می تواند از هر یک از مجتمع های آموزشی فوق به عنوان یک پایگاه آموزشی و ترویجی استفاده کند.

وی خواستار انعقاد تفاهم نامه ای بین این دو مجموعه برای پیشبرد اهداف مشترک فرهنگی و آموزشی شد.

در پایان این نشست مقرر شد، برای پیک های نوروزی امسال مجموعه پیام های بهداشتی دامپزشکی تهیه و درج و برای تداوم طرح پیشگامان دامپزشکی مدارس نیز برنامه ریزی شود.

 
نظر شما
ادامه