کد خبر: ۲۸۳۹۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
در پی اظهارات اخیر دکتر ایمان معماریان
اینکه "قابلیت ناقل بودن" را به اشتباه "ناقل بودن" عنوان کنیم، به مثابه این است که چون انسان قابلیت ناقل بودن ویروس HIV را دارد، بگوییم همه انسانها ناقل ویروس HIV هستند ...
 
 

حکیم مهر - در پی اظهارات اخیر دکتر ایمان معماریان مبنی بر لزوم "مرگ آرام" میمون های رزوس وارداتی به کشور، «دکتر سید جاوید آل داود» از این اظهارات به شدت انتقاد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تابناک، دکتر سید جاوید آل داود، عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و مدیر انجمن حمایت از حیوانات در این باره گفت: آنچه در اخباری تحت عنوان "میمونهای رزوس وارداتی ناقل ابولا می باشند" منتشر شده و به سرعت به ایجاد رعب و وحشت در جامعه نسبت به این حیوانات انجامیده را یا محصول انجام وظیفه عجولانه یک خبرنگار می‌توان دانست و یا عدم آگاهی و دانش کافی گوینده، چرا که بنابر گفته‌های همین دامپزشک، میمونهای رزوس موجود در پردیسان به عنوان نمونه آزمایشگاهی به مراکز تحقیقاتی منتقل می‌شوند که در صورت اثبات ناقل بودنشان به ویروس ابولا هیچگونه توجیهی برای این اقدام وجود ندارد .

وی می‌افزاید: از سوی دیگر اعلام ناقل بودن جمعی از جانداران به یک بیماری نیازمند انجام آزمایشات لازم است حال آنکه به گفته همین دامپزشک آزمایشی روی گونه های مذکور صورت نگرفته است .

این دامپزشک در ادامه می‌گوید: اینکه "قابلیت ناقل بودن" را به اشتباه "ناقل بودن" عنوان کنیم به مثابه این است که چون انسان قابلیت ناقل بودن ویروس HIV را دارد بگوییم همه انسانها ناقل ویروس HIV هستند، اشتباهی که فارغ از عمدی یا سهوی بودنش از سوی یک پزشک غیرقابل توجه است .

آل داود ادعای دامپزشک مرکز بازپروری پردیسان مبنی بر ناقل بودن میمون های وارداتی (که دقیقا مشخص نشده کدام میمون ها هستند چون طبیعتا همه میمون ها وارداتی و غیربومی هستند) را بهانه‌ای برای جلوگیری از هزینه تراشی برای سازمان می‌خواند و می‌گوید: چنین اظهار نظرهایی برای شانه خالی کردن از نگهداری از این حیوانات بیگناه -که سالها بازیچه دست سیرک‌بازان، معرکه گیران و قاچاقچیان بوده‌اند و امروز برای "به اصطلاح" نگهداری به پردیسان منتقل شده‌اند، می‌باشد .

عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در ادامه می‌گوید: از دامپزشک کلینیک پردیسان می‌خواهیم به جای مدد رساندن به مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست در پاک کردن صورت مساله، آن هم با معدوم سازی گونه های قاچاق و شانه خالی کردن از بار مسولیت برخورد با قاچاق حیات وحش، سندی دال بر ناقل بودن میمون های رزوس موجود در کشور ارائه کنند و در غیر اینصورت در اسرع وقت نسبت به شفاف سازی و رفع ذهنیت منفی ایجاد شده در سراسر جامعه نسبت به حیوانات غیربومی خصوصا میمون رزوس که به میزان کافی مورد بی مهری و ظلم مسولان و جامعه قرار گرفته، اقدام نماید .

وی در پایان تاکید کرد: در صورت صحت این گونه اظهارات و اثبات اینکه میمون های موجود در کشور ناقل ویروس ابولا هستند، بیم آن می‌رود که همه گیری ابتلا به ابولا به دلیل گستردگی حضور این میمون ها در کشور و بخصوص در مراکز تحقیقاتی وزارت بهداشت رخ دهد که خطری بزرگ و بالقوه برای مردم است و وزارت بهداشت باید در رابطه با آن پاسخگو باشد .
 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
4
جناب آقاي دكتر آل داوود بيانات شما كاملاً درست است ضمن اينكه كشتن جاندار بدون عذر صحيح ايذاء محسوب و شرعاً حرام است از منظر علمي هم بدون آزمايش بيان اينگونه ادعا ها صرفاً اظهار فضل و خودنمايي محسوب كه قطعاً در بين علما و فضلا نكوهيده است قانوناً هم اظهارات ايشان مجرمانه است چراكه بيانات ايشان بدون مستندات افترا و نشر اكاذيب محسوب مي شود اخلاقاً هم ايشان خودپسندانه صحبت مي كنند كه بر اساس فرمايشات بزرگان دين و اخلاق نشان از ................ است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
3
درود بر دکتر ال داوود. واقعا کشتن میمون ها جنایت بزرگی است.
متخصص جراحی دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
1
2
ضمن عرض ادب به شما استاد گرامی؛ پیشتر هم در همین وبسایت عرض کرده ام که در مجموع همیشه نکات بسیار جالبی هم در مطالب دکتر معماریان هست و هم در نحوه ی پوشش ایشان هنگام کار و هم در مدل و ژست کار کردن ایشان در مراکز تحت پوشش خودشان!!
در مطالب دکتر معماریان مکرراً اشتباهات فاحش و بسیاری وجود دارد که به هیچ عنوان علمی نبوده و نیست. علاقه ی عجیب ایشان نیز به انجام مصاحبه های به ظاهر جنجالی جای سوال و یا شاید تاسف دارد.
حکیم مهر عزیز، ای کاش به جای مصاحبه با این عزیز (که گمان نمی کنم مدارک اعلام شده برای ایشان اعم از دیپلمای گذراندن دوره ی بیهوشی و ... اصلاً اعتباری در ایران داشته باشد!!!) با متخصصین محترم دامپزشکی در کشور که مطالب آنها خارج از بزرگ نمایی و اغراق های من بزرگ کن!!! هست صحبت کرده و انتشار دهید تا شاید بتوان از آنها بهره برد.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
1
0
حالا خود دکتر آل داود هم کم جنجال به پا نکردن و رو موج سوار نشدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
3
0
متاسفانه باز شاهد اظهارات بی منظق انجمن های حمایت از حیوانات هستیم.
به نظر بنده کاری که در حال انجام هست بهترین اقدام در زمان کنونی هست برای جلوگیری از فاجعه ای دیگر در محیط زیست کشور.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
1
2
سلام
خطاب به دوست عزیز (( متخصص جراحی))
همکار محترم ، مجموعه دامپزشکی کشور به دلیل برخی نا مهربانی ها ( افزایش بی رویه دانشکده ها ، افزایش جذب دانشجو ، بیکاری دانش آموختگان ، دخالت افراد غیرمجاز در امر درمان ) دوران سختی را پشت سر می گذارد . این تخریب همکاران از سوی شما و دیگران جزء دامن زدن به تنش ها و ایجاد بی اعتمادی محصول دیگری ندارد . و یا اینکه شما در جایگاهی نیستید که مدرک تحصیلی شخصی را ارزشیابی و یا بدان اهانت کنید . بجای تخریب دیگران ( که خود نشانه ضعف است ) اندکی از نقاط قوت همکارانتان سخن بگویید ، با ایجاد همپوشانی علمی در محیط کار دامپزشکی ، عزت صنف را ارتقاء دهیم . از اظهار نظر های غیرکارشناسی و غیر مسئولانه جداً پرهیــز کنیم که عامل مشکلات بسیاری می باشد .
دست از تخریب همکارانمان برداریم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
متاسفانه بنده کماکان بر سر نظرات خود پایدار هستم چرا که به جد معتقدم اظهار نظرهای علمی نابجای برخی از افراد بیشتر موجب افول ارزش دامپزشکی کشور می شود. این مطلب صرفا در خصوص میمونهای رزوس عرض نمی شود، بیشتر مربوط به اظهار نظرهای قبلی ایشان در خصوص بیهوشی حیات وحش و ... بوده و هست. لازم به ذکر است که دیدگاههای منفی من متاسفانه پیرو درج برخی از اقدامات بسیار غلط و غیر علمی ایشان شکل گرفته است (دیدن برخی از کلیپ های درمانی ایشان، فیلم جراحی هایی که گاها به دست می رسد و....). باور بفرمایید به هیچ عنوان غرض ورزی در کار نبوده و نیست چرا که اولاً فیلد کاری من با ایشان متفاوت است و به جز چند مورد جراحی شیر، پلنگ و کفتار و روباه سابقه ای در این زمینه ندارم و ثانیاً اصلا تا کنون با ایشان ملاقاتی نداشته ام.
نظر شما
ادامه