کد خبر: ۲۸۳۶۶
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
در پاسخ به انتقادات فعالان حیات‌وحش:
وی گفت: متاسفانه برخی دامپزشکان برای کسب درآمد گاهی به این حیوان واکسن می‌زنند و بعد شناسنامه هم به فرد می‌دهند ...
 
 

حکیم مهر - فعالان حیات وحش به «مرگ آرام» میمون‌های رزوس در کلینیک پردیسان معترضند، اما دامپزشک این مرکز می‌گوید این میمون‌ها برای جامعه و طبیعت ایران بسیار خطرناکند و هیچ گزینه دیگری هم درعمل ممکن نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری مهر، زمانی که دامپزشک کلینیک بازپروری حیات وحش پردیسان از یوتانایز [مرگ با تزریق دوز بالای بیهوشی] به اغلب میمون‌های رزوس ارجاعی به این مرکز خبر داد، واکنش فعالان حیات وحش بسیار تند و معترضانه بود. این فعالان می‌گفتند برای گونه‌هایی که به گفته دکتر معماریان «ارزش زیست‌محیطی ندارند» گزینه‌هایی همچون رهایی میمون‌ها در طبیعت، بازگرداندن آن‌ها به کشور مبدأ، احداث جایگاه نگهداری مناسب توسط سازمان محیط زیست، انتقال به باغ وحش‌های متقاضی دارای جایگاه استاندارد و درمان، عقیم‌سازی و واگذاری به متقاضیانی که بتوانند شرایط مناسب را فراهم کنند نیز باید در دستور کار بررسی قرار گیرد. با این حال ایمان معماریان همه این گزینه‌ها را نشدنی یا ناپذیرفتنی می‌داند.

دامپزشک کلینیک بازپروری حیات وحش پردیسان در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: میمون‌های رزوس نه تنها ارزش زیست‌محیطی ندارند، بلکه گونه‌های مهاجم نیز هستند. گونه‌های بی‌ارزش برای طبیعت ایران خطری ندارند، اما این‌ها برای طبیعت ایران خطرناک هم هستند.

«دکتر ایمان معماریان» تاکید می‌کند: به طور مشخص در مورد میمون رزوس نکته دیگری هم اهمیت دارد و آن هم بیماری‌های بسیار بسیار خطرناک و غیرقابل کنترل مشترک این گونه با انسان است. کشورهایی که این گونه‌ها را به صورت بومی در کشورشان دارند با ویروس‌هایی مثل ابولا و ماربورگ درگیرند. در برخی از این کشورها می‌بینید شیوع خیلی خاصی رخ می‌دهد و تعداد بسیار زیادی تلفات انسانی ایجاد می‌کند، چه برسد به کشوری مثل ایران که اصلا گونه‌های پریماس نداشته و حالا یک دفعه با میمونی مثل رزوس که برای طبیعت بسیار خطرناک است رو به رو می‌شود.

کشورهای مبدأ هم رزوس را نمی‌پذیرند

دامپزشک کلینیک حیات وحش پردیسان در توضیح این که چرا چنین حیوانی را نمی‌توان به جای مرگ با داروی بیهوشی در طبیعت رها کرد، می‌گوید: رزوس گونه مهاجم حساب می‌شود و اگر در طبیعت ما رهاسازی بشود -که متاسفانه به تعداد نامشخصی هم شده است- اگر بتواند گروه تشکیل بدهد و کلونی بشود می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به طبیعت بزند و کنترلش در طبیعت بسیار بسیار سخت یا حتی غیرممکن خواهد بود.

معماریان توضیح می‌دهد: رزوس حیوان بسیار مقاومی است. نسبت به گرما و سرما مقاوم است. همه‌چیزخوار است. از گیاهان و گوشتخواران و حتی پرنده‌های کوچک تغذیه می‌کند و خیلی راحت می‌تواند خودش را با شرایط محیط سازگار کند. گونه‌ای بسیار پرخاشگر و قوی است و شاید در طبیعت ما به جز پلنگ هیچ حیوان دیگری نتواند به این گونه کوچک‌ترین آسیبی برساند. تازه پلنگ هم اگر تنها پیدایش کند، زیرا اگر در گروه باشند شاید پلنگ هم سراغشان نرود.

وی در پاسخ به این که چرا میمون‌ها را با هزینه متخلفان به کشور مبدأ بر نمی‌گردانند، تصریح می‌کند: خود کشورهای مبدأ که این میمون در آن‌ها بومی است نیز با این گونه به شدت معضل دارند. به دلیل مدیریت غلط حیات وحشی که داشتند جمعیت این‌ها بسیار زیاد شده و با انتقال بیماری‌ها و مشکلات زیست محیطی که ایجاد کرده‌اند برای خودشان هم مشکل‌ساز شده‌اند. طبیعتاً این کشورها رزوس‌های قاچاق شده را نمی‌پذیرند. درضمن رزوس‌ها، رزوس جدید را در کلونی خود نمی‌پذیرند. یعنی اگر شما یک رزوس تازه را چه در طبیعت و چه در باغ وحش در یک کلونی موجود ببرید و رها کنید، تکه تکه‌اش می‌کنند.

معماریان گزینه بعدی یعنی انتقال رزوس به باغ‌وحش متقاضی که بتوانند جایگاه استاندارد فراهم کنند را نیز رد می‌کند و می‌گوید: ما در ایران به غیر از باغ وحش تهران باغ وحشی که بخواهد جایگاه استاندارد ایجاد کند نداریم، ولی تمام باغ‌وحش‌های کوچک و بزرگ و غیراستاندارد و بدی هم که داریم، حداقل چیزی که دارند رزوس است. یعنی رزوس را حتماً دارند. تازه این حیوان را نمی‌شود به کلونی جدید اضافه کرد و نمی‌توانیم بخواهیم باغ وحش‌ها با همان شرایط بدی که دارند میزبان ۱۰ رزوس دیگر هم باشند در صورتی که همان رزوس‌های موجود هم زندگی مناسبی ندارند. نه شرایط خوبی دارند، نه تغذیه مناسبی دارند و نه کنترل بهداشتی رویشان هست.

رزوس‌ها ناقل هرپس B ، ماربورگ و ابولا هستند/ سالی ۳۰۰ رزوس به ایران وارد می‌شود

دامپزشک حیات وحش پردیسان اعلام می‌کند: پژوهش‌هایی که انجام شده نشان می‌دهد ۷۶ درصد این‌ها ناقل ویروس هرپس B هستند. یعنی این که هیچ علائمی از خودشان نشان نمی‌دهند، اما می‌توانند این ویروس را انتقال دهند که ویروس بسیار خطرناکی برای انسان به شمار می‌رود و حتی کشنده است. ما نمونه‌هایی را داشته‌ایم که میمون سل داشته و کسی که از او نگهداری می‌کرده هم سل گرفته است. این‌ها می‌توانند ناقل ویروس‌هایی مثل ماربورگ و ابولا هم باشند که شاید شنیده باشید، در آفریقا یک اپیدمی بسیار وحشتناک ایجاد کرد و تلفات بالای انسانی را به دنبال داشت. به همین دلیل است که نگهداری‌شان در شرایط کنترل نشده و غیراصولی و غیراستاندارد حتی در باغ‌وحش‌های بد هم توصیه نمی‌شود.

وی در پاسخ به این که چه تعداد رزوس وارد ایران می‌شود، می‌گوید: آماری از تعداد ورود رزوس به ایران در دست نداریم چون همه آن‌ قاچاق است و آماری هم که من می‌گویم بر اساس آن چیزی است که فروشنده‌های عمده می‌گویند. بر این اساس می‌شود گفت هرسال حدود ۳۰۰ رزوس وارد ایران می‌شود. البته این‌ها معمولا وقتی خیلی کوچک هستند وارد می‌شوند و واردکنندگان نگهداری از آنها را بلد نیستند و در نتیجه تعداد زیادی‌شان تلف می‌شوند، اما اگر ۱۰ درصد آن‌ها هم زنده بمانند باز هرساله تعداد زیادی رزوس داریم که بایستی فکر کرد که باید چگونه با آن‌ها برخورد کنیم.

معماریان در پاسخ به این که آیا سازمان محیط زیست یا نهاد دیگری می‌تواند متولی ساخت جایگاه نگهداری این حیوان شود می‌گوید: جایگاه ساختن برای رزوس‌ها شرایط خاص می‌خواهد. با توجه به شرایط نگهداری رزوس برای این که بیماری منتقل نشود و از سوی دیگر چون کلونی‌ها عضو تازه نمی‌پذیرند، عملا نیاز به تعداد متنابهی جایگاه داریم که ساخت آن یک اقدام رویایی و غیرممکن است.

وی با این حال تاکید می‌کند که اصلا یک نهاد دولتی نباید دست به چنین اقدامی بزند، زیرا نهادها بودجه‌هایشان را برای کارهای مفید نیاز دارند و اگر واقعا بودجه‌ای دارند باید برای این همه گونه بومی مهم که داریم و آسیب‌دیده یا در معرض خطر انقراض هستند کاری بکنند یا این بودجه را برای این صرف کنند که سرچشمه ورود این‌ها گرفته شود و آن‌هایی که وارد طبیعت شدند از طبیعت حذف شوند، نه این که فکر کنیم باید یک بودجه کلانی برای عمر ۳۰ ساله برای رزوس‌هایی که الان هستند خرج کنیم. مساله فقط هزینه ساخت جایگاه نیست، چون نمی‌شود این‌ها را در جایگاه رها کرد و رفت. این‌ها احتیاج به نگهداری دارند.

واگذاری به علاقه‌مندان، ترویج قاچاق و اقدامی غیرقانونی است

دامپزشک کلینیک حیات وحش پردیسان گزینه واگذاری میمون‌های رزوس موجود به علاقه‌مندانی که بتوانند شرایط مناسب نگهداری رزوس‌ها را فراهم کند به شدت رد می‌کند و می‌گوید: رزوس به هیچ عنوان حیوان خانگی نیست و این پیشنهاد به معنای حیوان خانگی کردن رزوس است. این حیوان نه در ایران و نه در هیچ جای دیگر دنیا حیوان خانگی نیست. این حیوانات در باغ‌وحش‌ها دامپزشک دارند و شرایط نگهداریشان کاملا کنترل شده است. واکسیناسیون آنها به موقع انجام می‌شود و با این وجود در باغ وحش‌ها اصلا کسی با رزوس‌ها در ارتباط نیست و در مراکز تحقیقاتی هم اگر تصاویر کسانی که با رزوس کار می‌کنند را ببینید، آدم‌ها شبیه فضانوردها به نظر می‌آیند، زیرا این کار با لباس‌های خاص و کلاه‌های خاص و شرایط خاصی انجام می‌شود.

معماریان با تاکید چندباره بر این که رزوس حیوان خانگی نیست، می‌گوید: این کار تشویقی برای حیوان خانگی شدن رزوس است. کنترل این افراد بسیار سخت می‌شود. اگر روزی یکی از این افراد به هر دلیل دلش بسوزد و حیوان را در طبیعت رها کند، داستان چه می شود. علاوه بر این چنین اقدامی قاچاق را هم تشویق می‌کند. با این کار علاوه بر خطراتی که برای افراد ایجاد می‌شود، آگاهانه یا ناآگاهانه برای جامعه و محیط زیست هم خطر ایجاد می‌شود.

تا انجام فرهنگ‌سازی و کاهش تقاضا، راهی به جز مرگ آرام نداریم

با رد شدن همه گزینه‌های جایگزین به نظر می‌رسد یوتانایز کردن [مرگ با دوز بالای داروی بیهوشی] و البته ایجاد عزم جدی برای مقابله با قاچاق این حیوان خطرناک تنها راه حل ممکن باشد. راه حلی که البته با امکانات و نیروهای اندک سازمان محیط زیست چندان هم شدنی نیست.

با وجود این ایمان معماریان راه حل را در کاهش تقاضا و فرهنگ‌سازی می‌داند و می‌گوید: ما قرار است در کمیته تخصصی نظام دامپزشکی مشخص کنیم که اصلا چه حیواناتی خانگی نیستند و افراد شخصی حق نگهداری آن‌ها را ندارند و به کلینیک‌های دامپزشکی هم می‌خواهیم اعلام کنیم که باید موارد تخلف را اطلاع بدهند، یا دست‌کم به فرد نگهدارنده اطلاع‌رسانی کنند. به هر حال هم اجازه ندارند به فرد گواهی سلامت بدهند، چون الان متاسفانه این اتفاق می‌افتد. برخی دامپزشکان برای کسب درآمد گاهی به حیوان واکسن می‌زنند و بعد شناسنامه هم به فرد می‌دهند که فرد پیش خودش با آن شناسنامه می‌گوید من این حیوان را برده‌ام دکتر، پس این خوب است و من هم مجاز هستم که آن را نگه دارم. ما با این اقدام تلاش می‌کنیم که کلینیک‌های دامپزشکی متوجه موضوع بشوند و با فرهنگ سازی برای مردم تقاضا کم شود. وقتی هم که تقاضا کم شود، متعاقبا عرضه کم می‌شود.

این دامپزشک حیات وحش می‌گوید: دوستداران حیات وحش باید مشکلات و بیماری‌های غیرقابل کنترل و پیشگیری را به علاقمندان به نگهداری رزوس، توضیح دهند و در این صورت است که شاید بسیاری از افراد با این توضیحات دنبال آن نروند، چون در نهایت همه افراد سلامتی خود و خانواده اشان برایشان مهمتر است و دوست ندارند که آنها دچار آسیب‌های جدی شوند. بعد با کم شدن تقاضا عرضه هم پایین می‌آید و شاید آن موقع کار راحت‌تر باشد.

معماریان گونه‌های مهاجم شاخص‌ در ایران را میمون رزوس، راکون، لاک‌پشت گوش قرمز، لاک‌پشت پشت نرم چینی و گونه‌های دیگری می‌داند که بسیار خطرناکند و خیلی زیاد هم وارد ایران می‌شوند.

وی با تایید این که نهادی مثل سازمان محیط زیست نمی‌تواند به تنهایی جلوی این موضوع را بگیرد، می‌گوید: باید بین نهادهای مختلفی مثل سازمان محیط زیست یا گمرکات و نیروی انتظامی و نظامی همکاری وجود داشته باشد. سازمان محیط زیست باید این همکاری را از نهادها بخواهد و گونه‌ها را معرفی کند. برای این کار یعنی مشخص کردن گونه‌ها ما در نظام دامپزشکی فعالیت می‌کنیم و مشخص می‌کنیم که چه گونه‌هایی باید دقیقا نام برده شود تا بتوان با همکاری نهادهای مختلف جلوی ورود آنها را گرفت.
 
 
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
3
7
دکتر معماریان حکایت این حیوانات مانند پذیرش آوارگان آسیایی در غرب است. کسی حق ندارد آواره ای را به جرم غیر بومی بودن بکشد!. این بیگناهان آواره انسان های بی عقل و پول پرستی هستند که جلای وطن نموده و سر از ایران درآورده اند. آنجلا مرکل نیک میدانست این آورگان در حال و آینده چه مشکلاتی را برای دولت آلمان بوجود خواهند آورد، اما به حکم انسان بودن درهای خود را بر روی آورگان باز کرد. اما شما بعنوان دامپزشک از حیوانی حرف میزنید که بعد از انسان بالاترین شعور و درک را دارد. براحتی در نقش قاضی نیز ظاهر شده و حکم مرگ را برایشان پیچیدید. آیا بعنوان یک انسان و بعنوان یک دامپزشک به وجدانتان هم رجوع کرده اید؟! لطفا جواب بدهید دکتر جان!
پاسخ ها
اشکان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
لطفا شما در مسائلی که تخصص نداری دخالت نکن و این مسائل رو به متخصص دامپزشک واگذار کن. هرچی می کشیم از دست امثال شماییست که بدون داشتن کوچکترین صلاحیتی در همه جا و در مورد همه چیز اظهار نظر می کنن و یه عده هم از خودشون ناآگاه تر باهوشون همراهی می کن اونم با استفاده از همچین نظراتی که واقعا مرغ پخته رو هم به خنده وا میداره.
دکتر شیخ اکبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
8
4
دکتر معماریان عزیز وظیفه ما دامپزشکان سلامت انسان نیز هست پس با مرگ ارام این نوع میمون از سلامت مردم دفاع کنید بهترین تصمیم یوتانایز است تا به سرنوشت لاکپشتهای گوش قرمز. که هر ساله در طبیعت رها میشوند و لاکپشت های بومی خودمان دارند از چرخه بقا خارج میشوند دچار نشویم مردم ما نمیدانند چه اتفاقاتی پشت این داستان می افتد ،یا قاچاق سنجاب از غرب کشور و نابودی اکوسیستم جنگلی زاگرس.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
7
6
خطاب به کاربر محترم با نام ناشناس:
یکی از معضلات و مشکلات مهم در دامپزشکی که در ایران شدیدا در بین مردم رواج دارد مقایسه حیوانات با انسان، مقایسه محیط زیست با جامعه و مقایسه طبیعت با مدنیت است.
دوست عزیز... محیط زیست، دامپزشکی و حیات وحش نه در ایزان که در تمام دنیا قواعد خاص خود را دارد. این قواعد ساخته و پرداخته دکتر معماریان نیست. فقط خاص ایران هم نیست.
اگر کمی اطلاعات و آگاهی خودتان را همراه با علاقه تان افزایش دهید قطعا از اظهار نظر هیجانی و شتابزده خودداری خواهید کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
5
4
میمون های عزیزی که برای محیط زیست هیج ارزشی ندارند ، می توانند ارزش های دیگری داشته باشند ، منظورم ارزشی که جان آنها برای خودشان و خالقشان دارند نیست ، اما درست مرگ آسان برای آنها نیست ، با یوتانایز کردن آنها هیچ مشکلی حل نخواهد گشت (راه حل اساسی عدم قاچاق آنها به کشور است .)، می توان از آنها برای مقاصد تحقیقاتی استفاده کرد که شاید با فدا شدن آنها جامعه( محیط زیست ) نجات یابد .البته که اینها گونه ای مهاجم برای ایران هستند اما بهتر نیست تهدید و تهاجم را با درایت تبدیل به فرصت کرد.
البته همیشه بهترین گزینه برای مصاحبه و دانستن اصل مطلب مصاحبه با مسولان این امر می باشد نه فقط کلینسین های بخش خصوصی. پس بهتر است برای دانستن قواعد یک مصاحبه ای هم با مسولان محیط زیست داشته باشید و انگونه که من می دانم قواعد و اصول را تنها دولتی ها می دانند و آنها هستند که استاندارد بودن جایگاه و باغ وحش و سایر مطالب آشنا هستند و باید راجع به ان حتی اظهار نظر کنند ، نه بخش خصوصی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
3
4
خطاب به دامپزشک محترم.
حق حیات از طرف شما و همفکرانتان به هیچ موجودی داداه نشده که براحتی میخواهید این حق حیات را از آن موجود بگیرید. اینکه حیوانی غیر بومی است، این که این حیوان میتواند باعث تغییر در اکوسیستم بگردد درست، اما آیا کشتن و سلب حیات هر موجودی تنها به جرم آوارگی درست است؟ انسان چرا به خود چنین اجازه ای می دهد که حق حیات موجود زنده ای را آنهم به دلیل غیر بومی بودن بگیرد؟ می توان چنین حیواناتی را به راحتی عقیم کرد، اما نمیتوان برایشان نسخه مرگ پیچید. اگر اندکی به انسانیت خود رجوع کنیم و فقط بعنوان یک دامپزشک سوگند خود را به یاد بیاوریم، درخواهیم یافت کشتن چنین موجوداتی خارج از شرافت انسانی و همچنین اخلاق حرفه ای است.
دامپزشك دولتي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
0
4
با سلام
يكي از معضلات بيماري هاي مشترك ميان انسان و دام در چندين سال گذشته ورود دام هاي قاچاق به كشورمان از مرزهاي جنوبي كشور مي باشد و به رغم تلفات انساني در مناطق جنوبي كشور همچنان اين قاچاق درآمد زا توسط افرادي در كسوت هاي مختلف و به بهانه تامين گوشت قرمز وارد كشور مي شود و كليه تلاش هاي دامپزشكي در امر ايمن سازي دامها از طريق واكسيناسيون از بين مي رود بدليل ورود سوش هاي جديد و شكسته شدن سد ايمني كه من بعنوان دامپزشك شاهد اين ماجرا هستم.دوستان همه ما كم و بيش شاهد تلاشهاي آقاي دكتر معماريان در چند سال گذشته بوده ايم دكتر معماريان بهترين گزينه را انتخاب كرده اند و به نظر من كنترل مرزها از دست ما دامپزشكان ساخته نيست اميدوارم روزي برسد كه اينقد بدون دانش همديگرو قضاوت نكنيم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
3
4
کسی منکر زحمات دکتر معماریان نیست. منتها در این میان نقش اخلاق حرفه ای دامپزشکی و وجدان انسانی کجاست؟؟. چرا یک دامپزشک باید به خود حق بدهد حیوان سالم آنهم در حد شعور بالایی همانند میمون را بدون دلیل بکشد. آیا کشتن بدون درد تنها راه است و یا آسانترین راه؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
2
1
آخه چراا؟؟کشتن تنها راه نیست، راحتترین راهه!!! میشد عقیم بشن بعد تو طبیعت رهاشون کرد..نمیشد؟؟10 تا میمون عقیم تا حالابر اکوسیستم هیچ کشوری خطر نبودن...
پاسخ ها
اشکان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
بعد بیماری های مشترک میان انسان و دام و حتی امکان انتقال بیماری های غیر بومی به و در میان گونه های محلی و خطر برای مثال جهش یافتن عامل بیماری و آلودگی گونه های محلی و بی دفاع بودنشون در رابطه با اون بیماری چی میشه؟ شاید یه پاتوژن فلور طبیعی توی این گونه باشه اما مرگبار برای فلان گونه ی محلی و یا حتی قابلیت سرایت از میمون به یه گونه ی محلی و سپس ترکیب با بیماری از اون خونواده مختص به اون گونه ی محلی و سپس امکان سرایتش به انسان مثل همون چیزی که در مورد آنفولانزای پرندگان، انتقالش به خوک یا سگ، ترکیب ژنیش با آنفولانزای خاص اونا، و سپس قابلیت انتقال بسیار آسان تر به انسان. یعنی شما حتما باید در مورد همه چیز بدون داشتن صلاحیت نظر بدی؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
3
4
از خواندن مقاله بالا بسيار متاسف شدم به چند دليل : 1-آقاي دكتر معماريان هيچگونه مسئوليت قانوني براي تصميم گيري در اين خصوص ندارند ولي براي جلوگيري از بي قانوني قاچاق براحتي با ابراز نظر غير مسئولانه و غير منطقي خود بي قانوني را ترويج مي كند. 2- ايشان صرفاً مسئول فني يك باغ وحش هستند و حق ندارند راجع به سيستم هاي نظارتي كشور ، صلاحيت هاي قانوني سازمان ها و... اظهار نظر كنند و به جاي آنان تصميم گيري كنند 3-در صحبت هاي خودشان اشاره به وجود ميمونهاي مشابه در جاي جاي ايران و ساير باغ وحش ها مي كنند خوب حضور اين ده ميمون هم كنار بقيه در جاي مناسب چه ايرادي دارد كه ايشان بطور غير منطقي فقط همه راه ها را رد مي كنند تا حرف خود را اثبات كنندآن هم به شيوه غير منطقي 4- بر اساس گفته هاي ايشان ، نحوه استدلال ، اثبات غير منطقي نظر خود ، اينكه همه جا ويرانه است ولي جايي كه ايشان هست بهترين هست!!! و اينكه همه نا آگاه هستند فقط ايشان مي داند !! و اينكه راجع به همه ارگانها نظر مي دهد و همه خطا كار و بي كفايت هستند وايشان واقف و دانا !!! به نظر ميرسد احتمال ............. در ايشان بسيار محتمل است و پيشنهاد مي شود از مشاوره.............. خودشان را محروم ننمايند بهتر است. 5- در صورت وجود اين همه اشكال در اين ده ميمون وضعيت سلامتي افرادي كه با آنها در ارتباط بوده اند چگونه است ؟؟ چه قاچاقچي و چه تيمارگر و... اينجور كه ايشان مي گويد اينان بمب بيولوژيك هستند كه واقعاً اينطور نيست 6- دكتر معماريان عزيز بد نيست كه آن ده ميمون به باغ وحش مناسب با جايگاه مناسب تحويل و موقتاً قرنطينه و از آنها اخذ نمونه شود و بر اساس پاسخ آزمايشات تصميم گيري به حذف موارد مبتلا گردد.
ناسناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
0
0
من میمونهای رزوس دوست دارم و از برنامه هایی که درباره این میمون است استقبال میکنم ولی فکر میکنم دلیل مخالفت دکتر برای مهاجم بودن این میمون است که به خودشان رحم نمیکنند و کوشت بدن خودشان را میخورند و پرخاشگر هستند
نظر شما
ادامه