کد خبر: ۲۸۳۴۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
دامدار فردوسی در مقابل فرمانداری دست به خود کشی زد
 

«فردوس برین» نوشت:

صبح امروز شاهد ماجرایی تلخ در مقابل فرمانداری فردوس بودیم؛ «محمد غافلی» که طی این دو روز تلاش های خود را پس از مراجعه به فرمانداری، دامپزشکی و جهاد کشاورزی فردوس بی نتیجه دید، دست به خودکشی زد.

به گزارش فردوس برین، محمد و علی غافلی دو دامدار شهرستان فردوس پس از مشاهده علائم سرماخوردگی و سرفه در دام‌های خود به دامپزشکی مراجعه و دامپزشک نیز داروی «فلورفنیکل» را برای درمان مشکل تنفسی دام‌های این دامدار تجویز کرد.

محمد غافلی وقتی برای خرید دارو به داروخانه دامپزشکی شهرستان فردوس مراجعه کرد، پس از مشورت با دامپزشک این داروخانه تصمیم گرفت دارویی بهتر و قوی‌تر و البته گران‌تر تهیه کند.

وی پس از مراجعه به دامداری خود، بدون توجه به میزان دوز دارو اقدام به تزریق آن کرد که در روز نخست اتفاقی برای هیچ یک از 650 راس دام این دو برادر نیفتاد، ولی تاکنون بیش از 100 راس دام این دو دامدار بر اثر مسمومیت دارویی و مصرف بیشتر از حد مجاز دارو تلف شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس نیز با تایید تلفات دامی این دو دامدار پس از مصرف دارو، گفت: از دام‌های تلف شده نمونه‌برداری لازم صورت گرفته و به مرکز استان ارسال شده است تا علت اصلی موضوع مشخص شود.

«محمد ذوالفقاری» افزود: میزان مصرف دارو در دامداری‌ها باید با مشورت دامپزشک انجام شود تا مصرف دارو به موقع و با دوز مشخصی صورت گیرد و دام با مشکل مواجه نشود.

دام‌های این دو دامدار هیچ یک بیمه نبوده و تاکنون خسارت بیش از هشت میلیون تومانی از محل تلفات دامی متحمل شده‌اند که البته با وجود تزریق پادزهر، مرگ و میر دام‌ها همچنان ادامه دارد.

«محمد غافلی» درگفتگو با فردوس برین از جزئیات جدیدی از ماجرا خبر داد و گفت: به علت خشکسالی های چندین ساله در این شهرستان، تنها ترین راه معیشتم دامداری بوده است که متاسفانه با توجه به خسارت زیاد تصمیم گرفتم به فرمانداری بروم و شکایتم را به فرمانداری بگویم که در همان ابتدا کارمندان با بی تفاوتی درخواستم را رد کردند و حتی ماشین من را هم به بیرون فرمانداری منتقل کردند.

خبرنگار ما علت این ماجرا را از فرمانداری جویا شد که آن ها این قضیه را تکذیب کردند و گفتند که هیچ گونه بی احترامی نسبت این دامدار انجام نگرفته است.

اما صبح امروز شاهد ماجرایی تلخ در مقابل فرمانداری فردوس بودیم؛ محمد غافلی که طی این دو روز تلاش های خود را پس از مراجعه به فرمانداری، دامپزشکی و جهاد کشاورزی فردوس بی نتیجه دید، چرا که اقدام های صورت گرفته از طرف این نهادها نتیجه چندانی را در بر نداشت، وی با ریختن نفت بر روی خود در داخل صحن فرمانداری قصد خودکشی داشت که نگهبان فرمانداری بلافاصله مانع این کار شد.

شنیده ها حاکی از این است که پس از این اتفاق، محمد غافلی به اتاق فرماندار رفت و پس از گفتگو با رئیس دامپزشکی و فرماندار، قرار شد که با اعزام اکیپ پزشکی اداره کل دامپزشکی موضوع بررسی شود.

فرماندار فردوس در گفتگو با فردوس برین از تشکیل کارگروه جهت بررسی خبر داد و گفت: با تشکیل این کارگروه، اکیپ پزشکی اداره کل دامپزشکی استان پس از حضور در شهرستان اقدام به نمونه برداری کردند و قرار است این نمونه ها به تهران ارسال شود.

وی در ادامه تاکید کرد: پس از دریافت نتایج آزمایش از سوی اداره کل دامپزشکی در صورت تخلف با متخلفین برخورد شدیدی صورت خواهد گرفت که در هر صورت از دامدار حمایت خواهد شد.

این ماجرا در حال بررسی است ...
 
  
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی وطن دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
0
0
از مسئولین سایت محترم حکیم مهر انتظار صداقت در بیان مطالب داریم. عکسی را که برای این مورد گذاشته اید مربوط به مورد دیگری است. خواهشاً شان رسانه ای را رعاتی فرمایید. http://www.yjc.ir/fa/news/5047262/%D8%AA%D9%84%D9%81-%D8%B4%D8%AF%D9%86-80-%D8%B1%D8%A7%D8%B3-%DA%AF%D9%88%D8%B3%D9%81%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D9%85%D8%B3%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C%D8%AA
پاسخ ها
مدیر مسئول حکیم مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
با سلام و احترام،
جناب وطن دوست گرامی؛ این عکس تزئینی می باشد و در پایگاه خبری که این خبر از آن نقل شده است، از همین تصویر استفاده شده بود.
استفاده از عکس تزئینی، یک عمل معمول در خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و سایر رسانه ها می باشد.
علی اوجاقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
0
0
دوستان عزیزم
چند روزی نگذشته که خبر محیط زیست شهرستان خواف را قلب موضوع کرده، در سایت خود بارگذاری کردید!
اکنون هم که خبر این رویداد را با الفاظی همچون "با اعزام اکیپ پزشکی اداره کل دامپزشکی" یا نظایر آن به نحوی به رشته تحریر در می اورید، انگار که همکاران و گردانندگان این وبسایت پرمراجعه، دامپزشک نیستند...
لازم به ذکر است چنانچه به این رویه خبرگزاری و خبرنگاری ادامه دهید، نه تنها اینجانب ناچار از حذف RSS های وبسایت شما از وبسایت شخصی خودم ناگزیر خواهم بود، که مصداق داستان " چوپان دروغ گو" مخاطبین خودتان را نیز از دست خواهید داد و ....
درخاتمه اجازه دهید تا پیشنهادی سازنده به شما دوستان داشته باشم : نگاهی به سایر سایتهای خبرگزاری نیز داشته باشید، متوجه می شوید که دوستان وهمکاران شما لزوما به انتشار هرخبری و از هر منبعی نپرداخته، گاهی با ترجمه ای دقیقتر از خبری یا علمی ویا دانشی جدید که نصیب بشر شده، به انتشار آن به عنوان اولین فرد درکشور می پردازند(که این مهم مزایا و البته مواهبی برای حرفه شریفمان دارد که چراغ راهی است برای همکاران جوان در آینده کاریشان)...
با احترام علی اوجاقی
دکترای عمومی دامپزشکی
مسئول مطالعات و بررسی بیماریهای دام؛ اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی
پاسخ ها
مدیر مسئول حکیم مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
با سلام و احترام،
جناب دکتر اوجاقی گرامی؛
در مورد خبر محیط زیست شهرستان خواف که توضیحات لازم ذیل جوابیه اداره کل داده شد.
درخصوص عبارت "با اعزام اکیپ پزشکی اداره کل دامپزشکی" که موجبات عصبانیت جنابعالی را فراهم آورده است، باید خدمتتان عرض کنیم که این عین جمله ای است که فرماندار شهرستان فردوس بیان نموده اند. هر چند که ایشان به علت عدم آشنایی کافی با رشته دامپزشکی این عبارت را اظهار داشته اند و غلط بودن جمله ایشان اظهر من الشمس است، ولی شما از ما انتظار ندارید که در گفته های ایشان دخل و تصرف نموده و سر خود آن را اصلاح نماییم! هر چند این عبارت ایشان نادرست است، ولی به هر حال این عبارت را به کار برده اند و اتفاقاً اصلاح کردن آن حکم "چوپان دروغگو" را خواهد داشت! علاوه بر این، این خبر از یک پایگاه خبری مستقل نقل شده است و ما عین خبر منتشر شده را نقل نموده ایم.
در مورد حذف RSS حکیم مهر از وبسایت شخصی تان هم، همانگونه که فرمودید، وبسایت شخصی شماست و مختار هستید که هر تصمیمی خواستید بگیرید و ما نیز به تصمیم شما احترام می گذاریم.
موفق باشید.
Prince
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
عجب تهدید خفنی کردی ............!
پیشنهاد سازنده رو هم خوب اومدی ؛ آدم رو یاد مدیران دولتی میندازی که خودشون رو تافته جدا بافته میدونن ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
0
0
با سلام در اول گزارش ذکر گردیده بیش از 100 راس دام تلف گردیده و در ادامه بیان گردیده که هشت میلیون خسارت مالی
خواستم در خصوص قیمت دام استعلام کنم فکر کنم اونجا خیلی ارزونه یا تلفات غیرواقعی
ثانیاً وقوع چنین حوادثی حتی اهمیت شغل دامپزشکی و جلوگیری از خود درمانی را می رساند
نظر شما
ادامه