کد خبر: ۲۸۳۴۳
 

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: طرح «همیار دامپزشک» هم زمان با سراسر کشور در 95 روستا در سطح این استان اجرا می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان، «دکتر محمدرشید کرمی» افزود: طرح «همیار دامپزشک» به منظور هماهنگی و ارتباط بیشتر بین دامداران و دامپزشکان در 95 روستای استان زنجان اجرا می شود.

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح همه دامداران در سطح روستاهای محروم و دور افتاده می توانند خدمات دامپزشکی را برای جلوگیری و شیوع بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام دریافت کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: 95 روستای تعیین شده برای اجرای طرح «همیار دامپزشک»، روستاهایی با سکنه و جمعیت دامی بیشتری هستند.

کرمی افزود: همیاران دامپزشک باید ساکن روستا و مدرک تحصیلی دیپلم به بالا باشند و این همیاران با همکاری بخشداران هر منطقه انتخاب می شوند.

وی هدف از اجرای طرح همیار دامپزشک را اطلاع رسانی به دامداران و هماهنگی با آنان برای همکاری با اکیپ های دامپزشکی به منظور واکسیناسیون دام های سبک و سنگین خود در برابر انواع بیماری ها برشمرد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان یکی دیگر از اهداف این طرح را ارتقای خدمات دامپزشکی در بین دامداران و روستاهای این استان عنوان کرد و گفت: همیار دامپزشک رابطی بین دامداران و دامپزشکان است که می تواند به هنگام وقوع بیماری ها اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری انجام دهد و دامداران نسبت به بیماری و راه های مقابله با آن آگاهی داشته باشند.

کرمی تاکید کرد: در صورتی که بیماری دامی نیز در روستا و در بین دام های دامداران مشاهده شد، همیاران موضوع را به اداره ها و دامپزشکان اطلاع رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به دیگر برنامه های دامپزشکی در سطح استان زنجان خاطرنشان کرد: هم زمان با آغاز دهه فجر امسال واکسیناسیون علیه بیماری لمپی اسکین به صورت رایگان انجام خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از واکسیناسیون رایگان طیور بومی این استان خبر داد و گفت: روستاهایی که در اطراف مرغداری ها قرار دارند از اولویت بهره مندی از این طرح قرار دارند.

کرمی افزود: ویزیت رایگان دام های سبک و سنگین در روستاهای محروم و دور افتاده انجام و کلاس های آموزشی برای بانوان در خصوص بهداشت شیر و بیماری های تب مالت انجام خواهد شد.
 
 
نظر شما
ادامه