کد خبر: ۲۸۲۹۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
در اعتراض به اجرای طرح همیار دامپزشکی روستا:
این نامه به امضای رؤسای انجمن‌های صنفی درمانگاه‌های دامپزشکی استان‌های فارس، کرمانشاه، خوزستان، گیلان، آذربایجان‌غربی، مازندران و اصفهان رسیده است ...

حکیم مهر - انجمن‌های صنفی درمانگاه‌های دامپزشکی استان‌های فارس، کرمانشاه، خوزستان، گیلان، آذربایجان‌غربی، مازندران و اصفهان طی نامه مشترکی خطاب به رئیس سازمان دامپزشکی کشور، خواستار توقف طرح همیار دامپزشکی روستا شدند.

به گزارش حکیم مهر، متن این نامه به شرح ذیل می باشد:

  
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
0
1
برای اجرایی شدن این طرح ............. که با اصرار بی دلیل و فراوان مدیران دولتی و مخالفت بخش خصوصی دامپزشکی چند تحلیل وجود دارد ، که در ذیل بیان میشود . در صورت درست بودن هر کدام از این دلایل فقط باید برای شاغلین در تمام بخش های دامپزشکی متاسف بود .
1- دوستان داستان سوء تعبیر از لغت " پهن تر " را بروند بخونند . از زمانی که بحث اقتصاد مقاومتی مطرح شده ، عزیزان مدیر در دامپزشکی به فکر این افتادند که چه کاری انجام بدهند که با کمترین هزینه در سطح جامعه مطرح شوند و باشناختی که از مدیران توانمند سازمان داشته و داریم انتظاری بیشتر از این نمیتوان داشت . چراکه با حداقل هزینه تبلیغاتی میتوانند صدها آگهی تبلیغاتی تحت عنوان خبر در رسانه ها داشته باشند . و اعلام کنند که ما هم داریم کار میکنیم . خدا وکیلی صدور 35000 کارت همیار دامپزشکی به اندازه واکسینه کردن دام یک شهرستان کوچک برای سازمان هزینه دارد اما به اندازه شکستن شاخ غول برد خبری و تبلیغاتی دارد .
2- به قولی حکایت ما دامپزشکان شده داستان یه بنده خدایی که با بچه کتک خوردش از بچه همسایه میرن دم خونه همسایه برای شکایت ، مرد همسایه وقتی میاد بیرون طرف از ترسش شروع میکنه به کتک زدن بچش که چرا سر به سر دیگران میزاری که کتک بخوری . مدیران عزیز بابت شیوع بروسلوزدر جامعه انسانی تحت فشار هستند از بودجه سلامت هم که به این بندگان خدا صدقه ای داده نمیشود . پس به دنبال رفع تکلیف و فشار از روی خود به این فکر افتادند که یه عده بدبخت ساده لوح رو تحت عنوان همیار مشغول به کار کنند . تا تقصیر خودشان را بتوانند به گردن این افراد که در خوشی و غم باید همیار مدیران محترم باشند، بیاندازند . تا الان در صورت بروز بیماری در منطقه ای شاهد آن بودیم که با فشار مسئولان استان یا شهرستان به بخش دولتی دامپزشکی دیواری کوتاه تر از بخش خصوصی شاغل در شهرستان پیدا نمیشد حالا در هر روستا یک نفر برای مواخذه وجود خواهد داشت که دیر به شبکه دامپزشکی گزارش داده . و تمام کاسه کوزه واکسن های تاریخ گذشته و آمار های غیر قابل توجیه و ... بر سر این افراد شکسته خواهد شد .
3- با توجه به اصل 44 قانون اساسی مبنی بر کم شدن تصدیگری دولت و واگذار کردن امور اجرایی به بخش های خصوصی متاسفانه شاهد یک رقابت ناسالم جهت حفظ و افزایش قدرت و نفوذ مدیران بخش دولتی از یک طرف و بخش خصوصی دامپزشکی هستیم . که تنها به چند نمونه از این اقدامات مدیران دولتی جهت تضعیف بخش خصوصی اشاره میشود :
1- طرح انتخاب دامپزشکانی تحت عنوان "دامپزشکان معین" در تمام استان ها که مستقیما زیر نظر ادارات کل استان فعالیت میکنند و برای این افراد امتیازاتی نیز در نظر گرفته شده است . و تقریبا چیزی شبیه نظام استان هستند ولی با اختیارات و امکانات گسترده تر .
2- طرح همیاران دامپزشکی که جهت افزایش حوزه نفوذ شبکه های دامپزشکی در سطح روستاهای شهرستان ها در حال اجرایی شدن است و بخش خصوصی در این طرح دارای هیچ جایگاهی حتی به عنوان ناظر هم ندارد .
3- مخالفت با افزایش تعرفه های خدمات دامپزشکی در سال 1394 .
4- جلوگیری و از انتخابات نظام دامپزشکی که باید سه سال پیش برگزار میشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
0
2
آیا می دانید طراح و نویسنده اصلی این دو دستورالعمل چه کسانی هستند.
افرادی که مشهور به طرفداری از سازمان نظام دامپزشکی هستند.
پس چگونه این طرح ها برای مقابله با نظام دامپزشکی طراحی شده است
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
2
1
آقا با این طرح به جامعه دامپزشکی خیانت کردید مگه نباید بخش خصوصی قوی بشه
فرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
0
0
............... مدیران و ..............!!!
پیدا کنید پرتقال فروش را
دامپزشک خسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
0
1
چه کار این سازمان کارشناسی بوده که این طرح کارشناسیه
نظر شما
ادامه