کد خبر: ۲۸۲۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس سازمان دامپزشکی:
«دکتر علی لاریجانی» افزود: سازمان دامپزشکی در این دوره موفق بوده است و در بخش‌های مختلف کارهای خوبی انجام داده است ...
 
 

حکیم مهر - رئیس مجلس شورای اسلامی باتأکید بر لزوم کوچک سازی بخش دولتی گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی در زمینه فعالیت های دامپزشکی کشور استفاده کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «دکتر علی لاریجانی» امشب (سه شنبه 29 دی ماه) در دیدار با «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تقدیر از زحمات و خدمات این سازمان گفت: جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی در این دوره موفق بوده است و در بخش های مختلف کارهای خوبی انجام داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید بار در عرصه های مختلف از دوش دولت برداشته شود و از ظرفیت بخش خصوصی در زمینه دامپزشکی استفاده شود.

دکتر لاریجانی افزود: در کشور بخش دیوانی و دولتی بسیار حجیم است و باید به این موضوع به طور جدی رسیدگی شود و به غیر از مراکز نظارتی، باید بقیه از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود، زیرا بخش خصوصی انگیزه کافی برای کار کردن دارد و با کار بیشتر، درآمد بیشتری هم دارد و سیستم خصوصی، پایدارتر است.

رئیس مجلس با اشاره به توافق صدور محصولات کشاورزی به روسیه گفت: توافقی که با روسیه انجام شده است، بسیار ارزشمند است و باید بیشتر پیگیری شود تا زمینه افزایش صادرات این محصولات فراهم شود.

براساس این گزارش، مهدی خلج، رئیس سازمان دامپزشکی کشور با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان به رئیس مجلس گفت: وظیفه سازمان دامپزشکی در کشور منحصر به فرد است و سالانه 32 هزار میلیارد تومان گردش کلی حوزه دام و طیور و آبزیان کشور است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: امشب به طور رسمی صادرات فراورده های لبنی و شیلاتی ایران به ویژه میگو به روسیه آزاد اعلام شد که حرکت بسیار مهمی است.

وی تصریح کرد: فعالیت 14 ماهه ای در این زمینه صورت گرفت و سازمان دامپزشکی به مفاهیم علمی خوبی دست پیدا کرد و اکنون استانداردهای ما برای روسیه نیز پذیرفته شده است.

خلج گفت: واردات گوشت قرمز نیز از روسیه با چراغ سبز ایران روبرو شد و اگر با شرایط سازمان دامپزشکی ایران هماهنگ شود، این واردات صورت می گیرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: تلاش ما بر این است که از تمام ظرفیت های کشور برای تولید محصولات کشاورزی استفاده شود و علی رغم شرایط خشکسالی، برای این کار تلاش زیادی صورت گرفته است.

گفتنی است در این دیدار، رئیس دامپزشکی قم از بهره برداری آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی قم در ایام دهه فجر خبر داد و گزارشی از فعالیت های این سازمان به رئیس مجلس ارائه داد.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
دامپزشک تحقیر شده ی درآمدی در برابر سایر دکترای حرفه ای
|
United States of America
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
0
0
چای نریزه رو اون کاغذا
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
0
0
رییس سازمان باید دایم با افراد با نفوذ خصوصا در مجلس و.دولت مراوده داشته باشه تا جایگاه دامپزشکی پررنگتر و تاثیرگذارتر بشه
نظر شما
ادامه