کد خبر: ۲۸۱۶۱
 

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، مدیرکل حوزه ریاست، معاون توسعه مدیریت و منابع و کارشناس حراست سازمان در خوزستان با حضور در پایانه های مرزی استان از نزدیک روند عملکرد قرنطینه  و فعالیت های این اداره کل را مشاهده و بررسی نمودند.

دکتر مهدی خلج طی بازدید از شهرستان بندر ماهشهر و سایت های ضدعفونی خودروهای حمل نهاده های دامی، صدور مجوز ترخیص محموله های فرآورده های خام دامی و نهاده های خوراک دام و تخلیه محموله را مورد بازدید و مسایل و مشکلات حوزه سایت های ضد عفونی را مورد بررسی قرار داد و ظرفیت های استان خوزستان در زمینه واردات نهاده های خوراک دامی و اقدامات دامپزشکی در این خصوص را چشمگیر برشمرد.

دکتر خلج با تاکید بر اینکه متکامل با تکنولوژی ما نیز باید متحول شویم، اظهار داشت: در سایت های ضدعفونی خودروهای حمل نهاده های دامی، باید نمایی از دیدگاه سازمان دامپزشکی کشور شکل گیرد و جرم زدائی در ماشین های حامل نهاده دامی بطور کامل انجام شود و افراد شاغل در سایت حتماً آموزش های لازم را بگذرانند تا اثربخشی اقدامات سازمان تقویت شود.

دکتر خلج همچنین از انبارهای نهاده های خوراک دام و نهاده های ضایعاتی و محموله هایی که دچار تغییرات ارگانولپتیکی شده بودند و توسط پلمپ نواری دامپزشکی خوزستان برای اولین بار ضبط شدند بازدید نمود.

وی با بیان اینکه جهت حفظ سلامت و سرمایه ملی باید سلامت محصول حفظ شود، گفت: هر انبار نگهدارنده نهاده های خوراک دام بایستی یک ناظر داشته باشد، زیرا مخاطرات فیزیکی جزء مخاطرات غذا محسوب می شود و سیستم ورود و ترخیص نهاده ها بایستی دچار تغییر شود تا مشکل آن حل گردد.

در حاشیه این بازدید و طی یک ناهار کاری با حضور کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، با اشاره به 9 میلیون انواع خوراک دام وارد شده در سال به منطقه ویژه اقتصادی بندر با وسعت 11 هزار هکتار در خصوص اسکله اختصاصی جهت تخلیه خوراک دام، پروانه دار کردن انبارهای نگهدارنده نهاده های خوراک دام در چارچوب برنامه زمانی تدوین شده، انبارهای مکانیزه، استفاده از سیلو و تخلیه مکانیزه خوراک دام از کامیون حمل نهاده دامی به کمک تسمه نقاله در انبار مطالبی عنوان شد.

خلج افزود: خوراک دام در کیفیت سلامت و بهداشت خوراک انسان تأثیر زیادی دارد و به همین علت برای جلوگیری از آلودگی باید حمل و نقل و نگهداری خوراک دام بر اساس استانداردهای سازمان دامپزشکی انجام شود.

در طی بازدید از مناطق مختلف بندر امام خمینی (ره) «ایوبی لو» رئیس اداره امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان سیاست بندر را نگهداری خوراک دام در انبارهای مکانیزه و احداث سیلوهای استاندارد نگهدارنده غلات دانست و افزود: بندر امام خمینی (ره) مجهزترین پایانه سیلو تخلیه غلات در سطح بنادر کشور و مجهز به حمل ریلی و جاده ای حمل خوراک دام یا انسان و ... بدون دخالت دست می باشد و در راستای نگهداری مواد سیلوهای فلزی احداث شده که در حال تکمیل است.

 
 
نظر شما
ادامه