کد خبر: ۲۸۱۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی در سفر دو روزه به استان خوزستان:
«دکتر مهدی خلج» از کاهش تلفات طیور کشور از 11 درصد به 6.5 درصد و کاهش 38 درصدی کانون‌های تب برفکی در کشور خبر داد ...
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سفر به استان خوزستان گفت: اگر بخواهیم بخش صادرات غیر نفتی رونق گیرد، باید به گونه ای عمل کنیم که بازارهای جهانی به کالای ما اعتماد کنند و سلامت مصرف کنندگان را تامین کنیم و در همین راستا کارشناسان نظارتی دامپزشکی این منطقه با بازرسی‌های مداوم بهداشتی و برخورد منطقی برای اعمال موازین بهداشتی، محموله‌های صادراتی بارانداز شلمچه را به شدت کنترل ‌کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور به همراه هیات همراه طی سفر دو روزه به استان خوزستان از مرز شلمچه و روند صادرات فرآورده های خام دامی بازدید کردند.

دکتر خلج گفت: احداث باراندازهای استاندارد و بهداشتی مطابق با دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور و حمایت و توجه بیشتر مسئولان در این زمینه می‌تواند عامل اصلی رشد روزافزون صادرات پایدار و شکوفایی اقتصاد منطقه باشد.

سپس در ادامه بازدید از شهرستان خرمشهر دکتر خلج و هیات همراه به کارخانه بسته بندی ماهی و میگو واقع در این شهرستان رفته و از نزدیک شاهد نحوه فعالیت کارخانه بوده و توصیه های لازم را در خصوص رفع نواقص تاسیساتی و بهداشتی ارائه نمود.

در حاشیه این بازدید رییس سازمان دامپزشکی کشور و هیات همراه با حضور در یادمان شهدای شلمچه یاد و خاطره سرافرازان هشت سال دفاع مقدس را گرامی‌داشتند.

در ادامه «دکتر مهدی خلج» رییس سازمان دامپزشکی کشور در نشستی با پرسنل اداره کل دامپزشکی استان حضور یافت. در این جلسه که «دکتر دغاغله» نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز حضور داشت، به بیان وحدت بین مسئولین اشاره نمود و خواستار افزایش توان معنوی و پرکاری بین همکاران شد.

«دکتر کنارکوهی» مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان نیز با ارائه پاورپوینت به ارائه عملکرد اداره دامپزشکی استان و ظرفیت ها و چالش های پیش رو پرداخت. همچنین کارشناسان دامپزشکی خوزستان با ارائه مطالب خود به بیان مشکلات در زمینه فنی و اداری پرداخته و خواسته های خود را جهت رفع موانع کاری مطرح کردند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بایستی حول حفظ نظام و وحدت در جهت تأمین منابع ملی گام برداریم و همه مجموعه دامپزشکی باید با رعایت اخلاق بتوانند وحدت ملی را حفظ کنند و با وجود نگاه های متفاوت در عرصه های مختلف، جهت سربلندی دین و مملکت تلاش کنیم تا به کسب موفقیت مطلوب برسیم.

دکتر مهدی خلج در ادامه با بیان اینکه در سازمان دامپزشکی یکسری رشد وجود داشته به بیان کارهای مطلوب در قسمت فنی سازمان پرداخت و افزود: در این مدت از استان ها تقاضا شد بیماری های رخ داده را آنگونه که هست گزارش دهند و این به معنی تلاش مجموعه دامپزشکی است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: همچنین با وجود حجم کم واکسن دریافتی تب برفکی از موسسه رازی و اعتبارات مالی کم، در 9 ماهه امسال 38 درصد کاهش کانون بیماری وجود داشته و این نشان از تدبیر کلان بوده است. جلوگیری از ورود و خروج غیر مجاز دام از مرزهای شرقی کشور با حمایت وزارت جهاد کشاورزی و ایجاد سامانه قرنطینه و ... کارهای گسترده ای بوده که صورت گرفته و نتیجه زحمت همه مجموعه دامپزشکی است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به کاهش تلفات طیور کشور از 11 درصد به 5/6 درصد اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 750 میلیون قطعه جوجه در کشتارگاههای صنعتی طیور استحصال شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: طرح همیار دامپزشک در مناطق صعب العبور و روستاها و مناطق عشایری ضروری است زیرا یک سازمان وقتی موفق است که ارکان گزارش گیری فراوان باشد و با اجرای این طرح اگر دامی بیمار شود، همیار دامپزشک در آن منطقه با گزارش دهی بیماری هماهنگی های لازم را با مجموعه ایجاد می کند.

در پایان «دکتر خداویردی» معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور گفت: معیار قدرت و عملکرد هر سازمان در ارائه خدمات آن اداره می باشد و برای اینکه قدرت سازمان خود را نشان دهیم باید تلاش کرده و از روزمرگی خارج شویم و در جهت پیشبرد اهداف سازمان قدم های مثبت برداریم تا قدرت خود را در همه زمینه ها نشان دهیم.

دکتر خداویردی اظهار داشت: در گذشته صدای عملکرد دامپزشکی بلندتر از صدای فریاد بوده است و سازمان در خصوص حوزه های تخصصی فنی عملکرد خوبی داشته، ولی سابق در ارائه عملکرد و خدمات و وظایف سازمان کمرنگ ظاهر شده است که در حال حاضر با این عملکرد خوب توانسته ایم در سطح مجلس مطرح باشیم و برای اینکه در حوزه ها ی دامپزشکی نوسازی و تحول در سازمان داشته باشیم، باید روش های سنتی را کنار بگذاریم زیرا حکومت مداری خوب با دولت الکترونیک میسر می باشد که سازمان دامپزشکی در این بخش پیش رو است و با وجود 11 سامانه الکترونیک در بحث های فناوری باید فعالیت بیشتری صورت گیرد و نباید در ادامه کار دلسرد شویم.

 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
0
0
خوبه دیگه از یه طرف میخوان داروخانه ها رو منحل کنند از طرف دیگه هم دامپزشک یار هارو عملا جایگزین کلینیسین ها کنن!!!! به کجا داریم میریم...!! میگم یه نقشه هم واسه کارمندان دولتی دامپزشکی بکشند و اونها رو هم با با قصابی یا دامداری جایگزین کنند دیگه یه دفعه کل دامپزشکی خلاص، و علم دانشکده ها ر و تعطیل کنیم...!! عجب در هم برای همی شده این دامپزشکی..!!!
نظر شما
ادامه