کد خبر: ۲۸۰۳۶

مجله دامپزشکی ایران

سردبیر مجله دامپزشکی ایران با اشاره به انتخاب این نشریه به‌ عنوان مجله علمی  برتر خوزستان در هفته پژوهش امسال، گفت: به‌ روز بودن، انتشار مستمر و مرتب، فرآیند  داوری مطلوب، کیفیت مقالات و چاپ مجله، سامانه مجله، داشتن  IF و هیات تحریریه  توانمند از اهم معیارهای این ارزیابی بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمد راضی جلالی» با بیان این‌ که مجله دامپزشکی  ایران از سال 1377 فعالیت خود را آغاز کرد، اظهار داشت: البته در آن زمان این مجله  با عنوان مجله دامپزشکی اهواز فعالیت می‌کرد اما به‌ تدریج و بعد از چاپ چندین  شماره در سال 84 توانست به‌عنوان مجله دامپزشکی ایران امتیاز علمی پژوهشی خود را از  وزارت علوم اخذ کند.

وی با اشاره به این‌ که در حال حاضر این مجله از طریق سامانه آن به نشانی  www.ivj.ir قابل‌ دسترسی است، افزود: تا سال 90 مجله دامپزشکی ایران تنها از طریق  پرتال دانشگاه قابل‌ دسترس بود اما از سال 90 در پایگاه  ISC نمایه شد و اکنون از  طریق  ISC نیز قابل‌ دسترسی است.

سردبیر مجله دامپزشکی ایران یادآور شد: این مجله تاکنون چند بار در سطح دانشگاه  به‌ عنوان مجله علمی پژوهشی برتر انتخاب شده است و در هفته پژوهش امسال نیز به‌  عنوان مجله علمی برتر استان شناخته شد.

راضی جلالی عوامل این موفقیت را به‌ روز بودن، برگزاری مرتب و منظم جلسات داوری  با همکاری هیات تحریریه و چاپ مستمر مجله عنوان و تصریح کرد: هر فصل یک شماره نشریه  چاپ و سالانه چهار شماره منتشر می‌شود.

وی با اشاره به این‌ که در مجموع تعداد مجلات دامپزشکی معتبر در کشور محدود است،  گفت: مجله دامپزشکی ایران باسابقه خوب و درخشان خود، جزو چهار، پنج مجله برتر کشور  و تنها مجله دامپزشکی در دانشگاه شهید چمران اهواز است.

سردبیر مجله دامپزشکی ایران با بیان این‌ که هر سال حدود 150 تا 200 مقاله از  طریق سامانه مجله به دبیرخانه ارسال می‌شود، تصریح کرد: این مقالات سپس در جلسات  هیات تحریریه برای تعیین داور مطرح و در یک فرآیند چندهفته‌ای داوری آن‌ها انجام  می‌شود.

راضی جلالی خاطرنشان کرد: اعضای هیات تحریریه مجله 19 نفر هستند که از این تعداد  18 نفر دارای مرتبه استاد تمام هستند همچنین 9 نفر از اعضای هیات تحریریه مجله از  اعضای هیات‌ علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه و 10 نفر دیگر از اساتید دانشگاه علوم  پزشکی اهواز و دیگر دانشگاه‌های کشور هستند.

وی در خصوص آمار مقالات ارائه‌ شده در این مجله، اظهار داشت: در هر شماره 12  مقاله و هر سال 48 مقاله در مجله چاپ می‌شود با توجه به این‌ که اکنون در حال ورود  به سال یازدهم فعالیت مجله هستیم در این مدت حدود 500 مقاله در آن چاپ‌ شده است.

سردبیر مجله دامپزشکی ایران با بیان این‌ که بر اساس مقررات، سقف مقالات چاپ‌  شده در نشریه از اعضای هیات‌ علمی دانشگاه نباید بیش از 50 درصد مجموع مقالات باشد،  گفت: این موضوع در مجله دامپزشکی ایران رعایت شده است به‌ روز بودن، چاپ مستمر و  منظم، فرآیند داوری مقالات، کیفیت چاپ مقالات و مجله، داشتن ضریب تأثیر (IF   سامانه مجله و ... از معیارهایی است که موجب شد این مجله به‌ عنوان مجله علمی  برگزیده امسال استان معرفی شود .

 

خبر مرتبط:

تجلیل از «دکتر آناهیتا رضایی» دانشیار دانشکده دامپزشکی اهواز به  عنوان پژوهشگر برگزیده استان 

نظر شما
ادامه