کد خبر: ۲۷۱۸

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی کردستان، مرکزی و سمنان

 

اطلاع‌رسانی عمومی موثرترین راه پیشگیری از انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و دام

 

بازرسی منظم و دوره‌ای اکیپ‌های بازرسی در سطح شهرهای استان و انتقال اطلاعات مربوط به بیماریهای مختلف از طریق کارشناسان دامپزشکی در رسانه‌های عمومی، عرضه  و نگهداری مناسب فرآورده‌های خام دامی در فصول مختلف سال در مراکز مربوطه کیفیت عرضه مواد خام دامی را تا حد زیادی ارتقاء بخشیده است.
دکتر مخدوم مدیر کل دامپزشکی استان کردستان با اعلام این مطلب گفت: در سه ماهه اول سال جاری 17 هزار راس دام و یک میلیون و 700 هزار قطعه طیور کشتار گردیده و 5300 تن گوشت قرمز و سفید بهداشتی استحصالی در کشتارگاههای استان زیر نظر بازرسین دامپزشکی روانه بازار مصرف گردیده است.
وی افزود: در همین مدت 24 هزار مورد بازدید از مراکز عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی به عمل آمده که 22 مورد به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی و تخلف صورت گرفته به مراکز قضایی معرفی شده‌اند.

 

اهداء تقدیرنامه ورزشی به رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قروه
 
در گرامیداشت سال همت مضاعف، کار مضاعف از طرف استاندار و مدیر کل تربیت بدنی  استان کردستان به پاس شایستگی و تلاش بی وقفه آقای فرهاد امانی کارمند و رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قروه در کسوت داوری ممتاز ملی در رشته ورزشی کشتی تقدیر و تشکر بعمل آمد.

 

------------------------------------------

 

نماینده ولی‌فقیه در دامپزشکی استان مرکزی:

تمام کشتار طیور استان تحت نظارت ناظرین ذبح شرعی انجام می‌شود
 
ابتدای هفته جاری جلسه ای به منظور تاکید بر نظارت های شرعی و بهداشتی بر کشتارگاههای طیور استان مرکزی با حضور مدیران و مسئولان فنی بهداشتی کشتارگاههای طیور و مسئولان اداره کل دامپزشکی  در محل سالن جلسات این اداره کل تشکیل شد.
در ابتدای جلسه مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی ضمن خیر مقدم به حاضرین ، هدف از تشکیل چنین جلسه ای را آشنایی هرچه بیشتر مدیران عامل کشتارگاهها با ضوابط و مقررات سازمان دامپزشکی برشمردند و به ماده 3 قانون سازمان دامپزشکی کشور و آیین نامه نظارت های بهداشتی اشاره نمود.
سپس دکتر رضایی پور مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به شرح وظایف مسئولان فنی بهداشتی کشتارگاههای طیور و مدیران عامل این کشتارگاهها پرداخته و در مورد ساماندهی ماشین های حمل طیور زنده ،رتبه بندی کشتارگاه ها و  آمار کشتار طیور  مسائلی را مطرح نمود.
در ادامه حضرت حجت الا سلام و المسلمین نعمتی نیا رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان مرکزی با تاکید بر بهتر شدن نظارت های شرعی وبهداشتی در کشتارگاههای طیور به قانون نظارت شرعی و مفاد این قانون که مصوبه هیات دولت در 13 ماده می باشد اشاره نمود.

وی همچنین افزود: خوشبختانه تمام کشتار طیور استان تحت نظارت ناظرین ذبح شرعی مستقر در کشتارگاههای طیور انجام می شود و کشتارگاههای دام نیز دارای ناظر ذبح بصورت دوره ای می باشند.

 

---------------------------------------

 

صادرات دام و طیور زنده و فرآورده‌های خام دامی از سمنان به خارج از کشور
 
در سه ماهه اول سال 1389 مقدار 52 هزار و 868 کیلوگرم کرک و موی بزی و 192 هزار و 600 عدد تخم‌مرغ نطفه‌دار و تعداد 50 قطعه جوجه شترمرغ پس از اخذ مجوزهای بهداشتی از اداره کل دامپزشکی استان سمنان به کشورهای انگلستان – ترکمنستان – ایتالیا – عراق و پاکستان صادر گردیده است.

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان با اعلام این خبر افزود: استان سمنان بصورت بالقوه توانایی صادرات انواع دام وطیور زنده و فرآورده‌های خام دامی را به کشورهای مختلف را دارد و این موضوع می‌تواند تاثیر به سزائی در رونق اقتصادی استان بخصوص واحدهای مرغداری و دامداری و صنایع وابسته آن داشته باشد.
دکتر عامری ضرورت انجام این مهم و رونق هر چه بیشتر آن را  توجیه متصدیان واحدهای مزبور جهت ارتقاء سطح بهداشتی واحدها بر اساس استانداردها و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی و همچنین همکاری و تلاش مستمر مسئولین استان بخصوص مسئولین اتاق بازرگانی اعلام نمود.

 

نظر شما
ادامه