کد خبر: ۲۶۵۰
حکیم مهر -  ببرهای روسی که با نیت احیای نسل ببرهای منقرض شده ایرانی با وساطت سازمان محیط زیست به باغ وحش ارم تهران مهاجرتی اجباری کرده اند به دلیل آماده نبودن زیستگاه میانکاله از گرمای بالای 40 درجه تهران کلافه شده اند.
ببرهای نر و ماده آموری - یکی از آنها از باغ وحش ساخالین مسکو و دیگری از طبیعت سیبری به باغ وحش ارم تهران تبعید شده اند- تا برای احیای نسل بیرهای از دست رفته ایرانی راهگشا باشند. ببرهای میهمان که گرمای زیر 35 درجه را می پسندند در دمای بالای چهل درجه تهران تاب نیاورده و بیشتر وقت را در سالنهای باغ وحش در سایه و یا در استخر 18 متری خود می گذرانند.
سیبری که سرزمینی با جنگلهای انبوه، رود‌خانه های پر آب و دشتهای یخ زده‌است و زمستانهای بسیار سرد و تابستا‌نهای داغ دارد زیستگاه بومی ببرهایی است که قرار بود به میانکاله مازندارن بروند تا ضمن تطبیق با شرایط آب و هوایی جدید توله هایی ایرانی به دنیا بیاورند و خاطره حیات ببرهای ایرانی را با رویای خنک سیبری درهم آمیزند و افتخاری برای سازمان محیط زیست ایران به ارمغان آید.
مبادله تهاتری پلنگهای ایرانی با ببرهای روسی که نقد جدی کارشناسان و متخصصان حیات وحش را به دنبال داشت اما انگار چندان هم طبق برنامه و با شناخت کافی از شرایط محیطی و زیستی و منطبق بر نگاه کارشناسی نبوده و مدیریت باغ وحش تهران آن طور که مدیر آن به خبرنگاران توضیح داده در عمل انجام شده قرار گرفته و برای همراهی با محیط زیست ببرها را در باغ وحش نگهداری می کند.
 
نظر شما
ادامه