کد خبر: ۲۵۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی آبادان ، فریدونشهر و ارومیه

 

رئیس اداره دامپزشکی آبادان:
روزانه بیش از 6 تن گوشت قرمز در آبادان توزیع می‌شود

 

رئیس اداره دامپزشکی آبادان گفت: روزانه بیش از 6 تن گوشت قرمز در این شهرستان توزیع می‌شود.

مصطفی کنارکوهی اظهار داشت: در آبادان یک کشتارگاه عرضه گوشت گرم فعالیت به صورت مستمر و روزانه فعال است.
وی افزود: در این راستا و هر روز قبل از اینکه کشتار انجام شود مسئولان دامپزشکی دام‌ها را از نظر بیماری مشترک، بیماری انگلی و آبستنی مورد آزمایش قرار داده و در صورت وجود کوچک‌ترین مشکلی در این مورد از کشتار دام جلوگیری می‌شود.
رئیس اداره دامپزشکی آبادان ادامه داد: بر این اساس روزانه 120 تا 150 راس گوسفند و بز و 20 تا 30 راس گاو و گاومیش در سطح شهرستان کشتار می‌شود که در مجموه بیش از شش تن گوشت در بازار عرضه می‌شود.
کنارکوهی تصریح کرد: دام‌های کشتار شده معمولاً از شهرهای همجوار یعنی شادگان، اهواز، ماهشهر و هندیجان تهیه می‌شود.
وی اضافه کرد: در آبادان گوشت وارداتی توزیع نمی‌شود و فقط گوشت گرم توسط واحدهای صنفی عرضه می‌شود.
رئیس اداره دامپزشکی آبادان خاطرنشان‌کرد: در زمینه تامین گوشت مورد نیاز مردم در شهرستان هیچ مشکلی وجود ندارد و تنها مشکل در این زمینه گرانی قیمت گوشت قرمز است.
کنارکوهی افزود: همچنین به‌منظور اطمینان از سلامت گوشت عرضه شده در سطح واحدهای صنفی شهرستان حداقل در ماه چهار بار بازرسی از واحدهای مختلف عرضه گوشت قرمز انجام می‌شود.
وی در مورد وضعیت توزیع و عرضه گوشت سفید نیز گفت: چند سالی است که کشتارگاه مرغ و طیور آبادان به دلیل ورشکستی مالک آن تعطیل شده است.
رئیس اداره دامپزشکی آبادان ادامه داد: بر این اساس گوشت سفید مورد نیاز به صورت روزانه و از شهرهای اهواز، دزفول، اهواز و رامهرمز تهیه می‌شود.
کنارکوهی تصریح کرد: هم‌اکنون چهار عامل توزیع گوشت سفید در شهرستان فعال هستند که روزانه و به‌طور میانگین شش تن گوشت مورد نیاز را تامین می‌کنند.
کنارکوهی اضافه کرد: در زمینه تامین گوشت سفید نیز با وجود نبود کشتارگاه در سطح شهرستان هیچ مشکلی در خصوص تامین گوشت مورد نیاز مردم وجود ندارد.
وی در پایان خاطرنشان‌کرد: تمام گوشت‌های سفید وارده از شهرهای مختلف به آبادان قبل از توزیع مورد بازرسی دقیق قرار گرفته و سپس اجازه عرضه آن صادر می‌شود.

----------------------------------------

 

رئیس شبکه دامپزشکی فریدونشهر خبر داد:
مهار کامل تب‌برفکی در فریدونشهر

 

رئیس شبکه دامپزشکی فریدونشهر گفت: با اقدامات شبانه‌روزی، بیماری تب برفکی در میان دام‌های شهرستان فریدونشهر با موفقیت مهار شد.

نصرت‌الله اصلانی اظهار داشت: برای پیشگیری و مهار بیماری تب برفکی، کارکنان اداره دامپزشکی شهرستان فریدونشهر به صورت شبانه‌روزی مشغول واکسیناسیون دام‌ها بوده‌اند که این بیماری با اقدامات به موقع و لازم، با موفقیت مهار شد.
وی همچنین افزود: در حدود 300 لیتر مواد ضدعفونی کننده و ویروس‌کش و همچنین سم کنه به مقدار 214 لیتر بین دامداران این شهرستان به صورت رایگان توزیع شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فریدونشهر تصریح کرد: سمپاشی با مواد ضدعفونی کننده، بازدید از گروه‌های دامپزشکی بخش خصوصی در مناطق پیشکوه و پشتکوه در حین عملیات واکسیناسیون بیماری شاربن و آبله و همچنین حضور اکیپ‌های طرح ضربتی واکسیناسیون به ویژه در کانون‌ها و اماکن پر خطر و یک اکیپ دو نفره برای نظارت و سرکشی، از جمله اقدامات اداره دامپزشکی فریدونشهر برای واکسیناسیون دام‌ها به صورت رایگان در این شهرستان بوده است.
وی ادامه داد: برای پیشگیری و مهار بیماری تب برفکی، کارکنان اداره دامپزشکی فریدونشهر به صورت شبانه‌روزی مشغول واکسیناسیون دام‌ها بوده‌اند که با اقدامات به موقع و لازم از شیوع این بیماری جلوگیری و با موفقیت مهار شد.
اصلانی اضافه کرد: تاکنون در مجموع 100 هزار دام سبک علیه بیماری شاربن و آبله واکسینه شده‌اند و همچنین 15 هزار واکسن بروسلوز علیه بیماری تب مالت برای دام‌های زیر یک سال در سطح شهرستان تزریق شده است.
وی افزود: سم کنه و فلومترین به ترتیب 350 و 80 لیتر در سطح شهرستان فریدونشهر بین دامداران توزیع و همچنین در حدود 6 هزار و 702 واکسن آپیسان ـ بای‌وارول به دام‌ها تزریق شده و در حال حاضر نیز داروهای زنبور عسل به صورت رایگان در اختیار زنبوردان قرار داده می‌شود.

 

-----------------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی:
16 هزار راس دام زنده از آذربایجان غربی صادر شد


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از صادرات 16 هزار راس دام زنده از استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

شهرام دیلمقانی با اشاره به صادرات 16 هزار و 668 راس دام زنده شامل گاو، گوساله، گوسفند، بز و اسب، اظهار داشت: در این مدت 429 هزار و 749 عدد بچه ماهی و تخم چشم زده، 10 هزار و 952 کندوی زنبور عسل و 17 تن و 500 کیلوگرم نهاده دامی پس از بازرسی‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای و صدور گواهی حمل بهداشتی صادر شده است.
وی استان‌های خوزستان، تهران، اردبیل، قزوین، آذربایجان شرقی، همدان، کرمانشاه، یزد، فارس، کردستان، زنجان، گیلان، مازندران، خراسان رضوی و اصفهان را استان‌های مقصد محصولات دامی آذربایجان غربی عنوان کرد.
دیلمقانی همچنین از صدور هزار و 492 تن و 110 کیلوگرم انواع فرآورده‌های دامی از جمله مرغ زنده و گوشت مرغ، تخم مرغ خوراکی، گوشت گاو، عسل، شیر، ماهی، خرچنگ و پی خام و 28 هزار 557 جلد پوست خام گاوی و گوسفندی به 15 استان کشور طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به صدور 84 تن و 775 کیلوگرم انواع فرآورده‌های دامی از آذربایجان غربی از طریق گمرک‌های رسمی و بازارچه‌های پیله وری مرزی به خارج از کشور، اظهار داشت: گوشت کبک، ماهی منجمد و زنده، پشم، عسل، خوراک ماهی و تخم مرغ خوراکی، یک میلیون و 43 هزار و 500 قطعه جوجه یک روزه، 346 هزار و 960 عدد تخم‌مرغ نطفه‌دار، 150 کندوی زنبور عسل، 4 هزار قطعه ماهی تزئینی، 478 رأس دام زنده از جمله محصولات صادر شده به خارج کشور هستند.
به گفته دیلمقانی این اقلام پس از کنترل‌های بهداشتی و انجام آزمایشات لازم و صدور گواهی حمل بین‌المللی به کشورهای عراق، جمهوری خود مختار نخجوان و آذربایجان صادر شده است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
4444
|
-
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۹
0
0
ای کاش ...... بجای توقیف محموله مرغ زنده حلال از 2سال پیش گوشت گورازها را از کبابیهای شهر ابادان جمع اوری میکرد. بیاد داشته باشید که در این اوضاع اقتصادی کشور سوزاندن 2500کیلو گوشت مرغ یک خیانت به کشور قلمداد میشود ......
نظر شما
ادامه