کد خبر: ۲۵۷۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
وقتی از دکتر آل‎داود پرسیدیم منظور شما از آنفلوآنزای طیور ، آنفلوآنزا با سویه H5N1 است در اظهار نظری عجیب گفت : نه منظورم همان آنفلوآنزای فوق حاد طیور است! / وی در پی اصرار مجدد حکیم مهر مبنی بر آنکه منظور شما سویه H5N1 است گفت : بهر حال تلفات داشتیم ولی سویه آن را نمی‏دانم!!!...
aldavidjad2

حکیم مهردکتر  سیدجاوید آل‎داود رئیس جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک در حاشیه همایش روز بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان (13 تیر) و در گفتگو با حکیم مهر ادعاهای تند مطرح شده در بیانیه منتسب به خود را تکرار کرد.
نکته جالب توجه اینکه به محض شروع مصاحبه حکیم مهر با دکتر محمد زینعلی (کارشناس مسئول وزارت بهداشت)، رئیس جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک – دکتر آل داود – (پس از حدود دو ساعت از شروع مراسم) به محل همایش وارد شد و در حالی که تعدادی از بیانیه تکثیر شده مذکور را در دست داشت به میان مصاحبه آمد و نسخه‎ای از بیانیه را به دکتر زینعلی داد. این موضوع دقیقاً در زمانی رخ داد که دکتر زینعلی قصد داشت به سؤال حکیم مهر درباره ادعاهای مطرح شده در آن بیانیه پاسخ دهد.
دکتر آل داود پس از توزیع این بیانیه که آنرا "شب‎‏نامه" می‎خواند(!) به سراغ دیگر افراد حاضر در کنگره رفت!
پس از مصاحبه حکیم مهر با دکتر زینعلی به سراغ دکتر آل‎داود رفتیم تا نظرات وی را درباره بیانیه توزیع شده جویا شویم.
لازم به ذکر است شأن مخاطبان محترم نشریه حکیم مهر از اینگونه ادبیات ، اظهارات و انتساب آن به جامعه دامپزشکی کشور بسیار بالاتر است. ضمن عذرخواهی به دلیل انتشار این اظهارات با توجه به لزوم اعلام موضع برخی مجامع نظیر دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران ، جامعه دامپزشکان ایران و اعضای جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک این گفتگو منتشر می‎گردد و قضاوت درباره این نوع ادبیات و اظهارات که مسبوق به سابقه هم هست به بینندگان محترم حکیم مهر واگذار می‏گردد:

دکتر سید جاوید آل‎داود در پاسخ به این سؤال که شما مسئولین وزارت بهداشت را در کنترل بیماریهای مشترک متهم به بی‎کفایتی کرده‎اید ولی آماری ارائه نداده‎اید گفت : هر کسی این ادعا را رد کرده نزد من بفرستید تا با اسناد و مدارک به ایشان ثابت کنم!
وی با رد ادعای مسئولین وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی مبنی بر کاهش موارد بروز تب مالت گفت : بروز بیماریهای مشترک نظیر تب مالت افزایش یافته و ما با رئیس جامعه متخصصان عفونی جلسه داشته‎ایم و ایشان ادعای ما را تأیید کرده‎اند.
البته دکتر آل‌‎داود در پاسخ به سؤال حکیم مهر که نام رئیس جامعه متخصصان عفونی که با ایشان جلسه داشته‏اید را پرسید پاسخی نداد(!) و افزود : آنها معتقدند که افزایش آمار بیماریهای مشترک و عفونی نظیر سل و غیره به دلیل بهبود ابزارهای تشخیصی است در حالی که این هم درست نیست!!!
وقتی دکتر آل‎داود اشاره کرد : سالک و مالاریا در ایران ریشه‏کن شده ، با پرسش حکیم مهر مواجه شد که منظورتان از ریشه‏کنی چیست و اینگونه پاسخ داد : ریشه‏کنی یعنی اینکه بروز این بیماریها در طی چندین سال در هیچ کجای کشور دیده نشده بود و الآن همین بیماریها مشکل اصلی ما و نشانه عدم کفایت وزارت بهداشت است!
وی در پاسخ به این سؤال که از چه زمانی سالک به زعم شما ریشه‎کن شده و بعد دوباره گزارش شده است گفت: تقریباً هفت ، هشت ، ده سال (!) سالک نداشتیم.
دکتر آل داود گفت : از سال 58 تا حدود 67 هیچ مورد سالک در کشور نداشتیم!
این در حالی است که دکتر جوادیان ، دامپزشک – متخصص انگل شناسی و استاد دانشکده بهداشت ابتلای رزمندگان در زمان دفاع مقدس و در همان سالها را طی سخنرانی خود در همایش مهم عنوان کرد و دکتر گویا رئیس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت هم در سخنرانی خود و زمانی که دکتر آل‏داود غایب بود گفت : ریشه‏کنی سالک هیچگاه امکان پذیر نبوده و در سطح جهان هم هیچ کجا نیست که بتواند ادعا کند سالک ریشه‎کن شده است.
دکتر آل داود درباره بخشی از بیانیه جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک درباره ادعای بزرگنمایی بیماریها توسط وزارت بهداشت برای جذب بودجه گفت : برای موضوع آنفلوآنزای طیور وزارت بهداشت بودجه زیادی گرفت و تعداد ده هزار مجوز استخدام گرفت یا برای وبای الکی که گفتند وبا است ولی هیچ چیز نبود(!) چقدر کشاورزی را در جنوب شهر به همین دلیل تعطیل کردند و زمین‎ها را به همین علت گرفتند؟!
وی در پاسخ به این سؤال که آیا واقعاً معتقدید موضوع وبا واقعیت نداشت (!) گفت : حالا دو سه مورد که هر سال بروز می کند این همه بزرگنمایی نمی‎خواست!
دکتر آل داود افزود : چرا باید مسئول اعلام آمار درباره آنفلوآنزای طیور وزارت بهداشت باشد؟
وی در پاسخ به این سؤال که مقصر در این زمینه کیست گفت : مقصر ضعیف برخورد کردن دامپزشکانی مثل شما و بنده و مسئولین دامپزشکی است!
رئیس جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک گفت : در اروپا کنترل کنسروها در اختیار دامپزشکان است ولی در ایران فقط وزارت بهداشت روی کنسرو مارک می‌زند و تنها در موقع صادرات است که دامپزشکی باید آنرا تأیید کند.
وی افزود : رئیس FAO دامپزشک است و در دنیا همه چیز به دست دامپزشکان است ولی در کشور ما به دلیل رانت‎ و ارتباط دکتر ........ و غیره که پرونده‎های زیادی دارند و به دلیل ارتباطات خاص آنان به هیچیک رسیدگی نمی‎شود زور دامپزشکان به آنها نمی‎رسد و آخر هم یک نفر را از .... می‎آورند و رئیس سازمان دامپزشکی می‎کنند!
دکتر آل‏داود گفت : هر چقدر هم از این پس ضعیف برخورد کنید باز توی سرتان می‎زنند!
وی در پاسخ به این سؤال که شما در بیانیه خود از شیوع آنفلوآنزای طیور سخن گفته‏اید. در این زمینه چه توضیحی دارید گفت: وزارت بهداشت موفقیتی در تشخیص و شناسایی آنفلوآنزای طیور نداشت! چقدر تلفات داشتیم و چقدر معدوم کردیم ، آنوقت وزارت بهداشت تنها اخبار آن را سانسور کرد.
وقتی از دکتر آل‎داود پرسیدیم منظور شما از آنفلوآنزای طیور ، آنفلوآنزا با سویه H5N1 است در اظهار نظری عجیب گفت :  نه منظورم همان آنفلوآنزای فوق حاد طیور است!
وی در پی اصرار مجدد حکیم مهر مبنی بر آنکه منظور شما سویه H5N1 است گفت : بهر حال تلفات داشتیم
ولی سویه آن را نمی‏دانم!!!
دکتر آل‎داود در حالی که رئیس سازمان دامپزشکی در همین همایش در پاسخ به حکیم مهر کشورمان را عاری از آنفلوآنزای فوق حاد طیور دانسته بود گفت : چطور می‎شود شمال و شرق و غرب در همسایگی ما این بیماری باشد ولی ما نداشته باشیم؟! به نظرم خبرها را سانسور کردند و بودجه ها را گرفتند و .... و بیماری هم خودبخود کنترل ‎شد!

خبر مرتبط :

 

 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گلچین
|
-
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۴
0
0
با سلام,من نمی دانم که چرا رو این موضوع مانور میدهیداما بیبانیه دکتر آل داوود زیاد هم جنجالی و ناحق نبود حقیقتی بود که پشت صفحه ی سیاست بازیها و زرنگی وزارت بهداشت محو شده بود .دکتر زینعلی هم این همه امارشان را به رخ نکشند آنچه مهم است کیفیت انجام امور توسط افراد کارامد با کمترین هزینه وتلفات است نه خرج هزینه ی هنگفت و اوردن امارهایی که حتما در میان این امار نیز کذبهایی وجود دارد.حقیقت این است که ساختار هم وزارت بهداشت و هم سازمان دامپزشکی باید تغییر یابد و این گفته ی نن به عنوان یک دامپزشک نیست بلکه نظر بسیاری از اساتید علوم پزشکی و دامپزشکی و نیز مسئولین است.شماهم با اینکه همیشه شعار بیطرفی میزنید اما همیشه دیدگاه صرف خودتان را مطرح کردید دریغ از اینکه نظرتان نیز خالی از ایراد و گرایش طلبی نمی باشد.با این وجود از وظیفه شناسی و فعالیتتان قدر دانی میکنیم
دامپزشک - همکار
|
-
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۴
0
0
من چند توصیه به مدیر مسئول حکیم مهر دارم
1- از ابزار فضای مجازی که در دست شماست (مدیر مسئول سایت حکیم مهر هستید) در جهت القای نظرات شخصی خود استفاده نکنید من از خواندن مطلب بالا بجای اینکه بیشتر متوجه سخنان دکتر آل داود باشم به وجود مشکل شخصی شما با ایشان پی بردم.
2- بخش زیادی از حرف های ایشان درست است چرا حاشیه بازی کنیم اینکه ما نتوانستیم بودجه بگیریم و وزرات بهداشت گرفا خوب حق هست ما برای این تب برفکی که دکتر دستور برای اولین بار در تاریخ دامپزشکی اقدام به گرفته بودجه در کشور کرده چرا تابحال کاری نکردیم در حالیکه وزرات بهداشت برای هر موضوع کوچکی کلی بودجه می گیرد
3- وجود و عدم وجود یک بیماری در سطح کشور محدود به اظهار نظر مسئولین وزارت بهداشت و دامپزشکی نیست زیرا تاکنون تحقیقات ملی انجام نشده پس اظهارات وزارت بهداشت و دامپزشکی و یا حتی متخصصین عفونی ملاک نمی تواند باشد با کدام داده های آماری در سطح ملی که قابل قبول بین المللی باشد با نتایج رسیده ایم که اعلام می کنیم
4- دکتر آل داود متخصص بیماری های دام کوچک است پس ندانستن سویه آلنفولانزای فوق حاد پرندگان برای ایشان عیب نیست عیب این برای ما تحصیل کردگان کشور هست که دوست داریم در هر زمینه بگوئیم همه چی را می دانیم من به تعداد زیادی از خارجی ها کا تکانون افتادم هر کدام فقط در یک موضوع متخصص است و از دایره آن موضوع که خارج شود می گویند ما نمی دانیم حالا چه عیبی بزرگی داشته که ایشان گفته نمی داند.
دکتر محمد لطفی زاده (مدیر مسئول حکیم مهر)
|
-
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۴
0
0
سلام - ضمن تشکر از 4 نکته مطرح شده توجه شما را به چند جمله جلب می کنم: نشریه حکیم مهر مشی مستقل دارد و یقیناً بر سر منافع صنف دامپزشکی با احدی یا جریانی مسامحه نکرده و نمی کند و از سویی دیگر شأن این نشریه بالاتر از طرح مشکلات شخصی است. مطمئناً اینجانب با جناب آقای دکتر آل داود مشکل شخصی ندارم و برداشت شما با پوزش اشتباه است. ندانستن سویه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان برای ایشان در صورتی عیب نیست که ادعاهای آن بیانیه را مطرح نمی کردند اما وقتی مدعی تلفات می شوند و حتی فرق سویه ها را نمی دانند نشانه آن است که به حوزه ای وارد شده اند که اطلاع کافی نداشته اند و تأسف بار آنکه به اتهام و مسخره کردن مسئولین روی آورده اند که در این خبر برای حفظ حرمت این بخش از مصاحبه حذف شده است! مقام علمی ایشان در دانشکده دامپزشکی برای اینجانب قابل احترام است و کتب و آثار ایشان و افکارشان در برنامه های رادیویی در این نشریه منتشر شده و به دور از جهت گیری هم اینکار انجام شده است. حتی مصاحبه ای مفصل در دو بخش با ایشان منتشر شده است. آنچه در نشریه حکیم مهر منتشر می شود افکار یک طیف در صنف دامپزشکی و نه لزوماً افکار بنده است که سعی میکنند به اعتدال نزدیکتر باشند. در این خبر هم تنها مصاحبه با دکتر آل داود انجام شده و متن آن برای قضاوت منتشر شده است. البته منکر انتشار موضع حکیم مهر در مخالفت با جنجال آفرینی دکتر آل داود هم نیستم. شخصاً هم با جنجال آفرینی و ایراد اتهام به افراد و پرونده سازی (که متأسفانه جناب آقای دکتر آل داود به صراحت افرادی را در این مصاحبه با ذکر نام متهم کرده اند (که در مصاحبه به ناچار حذف شده است و قبلاً هم در این زمینه مسبوق به سابقه هستند) مخالفم و نیاز امروز صنف دامپزشکی را تعامل بین بخشی می دانم. هر چند به انتقاد هم معتقدم و شخصاً هم اخیراً در نامه به وزیر بهداشت از برخی غفلت ها از دامپزشکی گلایه کردم اما این کار با جنجال و اتهام و توهین فرق دارد و بسیاری از مسئولین دامپزشکی در این همایش و حتی اعضای جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک از مواضع و نوع عملکرد دکتر آل داود ابراز تأسف می کردند. مشی حکیم مهر پاسخ دادن به کامنت ها نیست اما در این مورد برای روشن شدن موضوع و به دلیل خطاب قرار دادن بنده مجبور به ارائه پاسخ و تصدیع وقت شما شدم. لذا پوزش می طلبم.
دکتر کوشان
|
-
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۵
0
0
دوست عزیز
مشکل ....... آقای دکتر آل داوود است والسلام
درهمه زمانها انرژی و وقت خیلی ها را بیخودی بهدر میدهد.
معلوم نیست به کجا میخواهد برسد چه پستی میخواهد ؟؟!!!!!!!!!!!!
یک دامپزشک
|
-
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۷
0
0
بر خلاف پاسخ شما به نظر یکی از همکاران خصومت شخصی شما از نوشته هایتان با دکتر آل داود کاملا مشخص و عیان است. قطعا دکتر آل داود تنها دامپزشکی است که توانسته است بدون محابا در مقابل ارکان قدرت بایستد و حرف حق بزند و به نظر میرسد این با منافع شما و دوستانتان در تضاد باشد. خیلی مضحک است که شما جامعه دامپزشکی را به عدم برگزاری دوره های آموزش متهم کرده اید در صورتیکه به نظر میرسد این جامعه یک تشکل صنفی است و وظیفه آموزش را بر عهده ندارد با این وجود آنطور که من میدانم بطور متوسط هر سال یک کنگره یا دوره بازآموزی (با همکاری جامعه جهانی دامپزشکی حیوانات کوچک) توسط این جامعه برگزار میشود.
آقای دکتر راهی که میروید به ترکستان است ...
فرهاد سليمي
|
-
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۲
0
0
چرا نظرات مخالف {دکتر} آل داوود را چاپ نمي كنيد؟؟؟ ارتباط ايشان با دكتر ..... و استفاده از ادبيات مشترك و اتهام زني به همكاران اعم از دولتي و خصوصي براي همگان آشكار است. {دکتر} آل داوود قبلا در اين ارتباط ...... هم داشته و ..... هم شده هركس شك دارد به منطقه ....... سري بزند و از كارخانجات ........ آنجا بپرسد تا سيه روي شود هر كه در او غش باشد
نظر شما
ادامه