کد خبر: ۲۵۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
در این بیانیه که بیانیه جالبی نیست آماری داده نشده و نمی‎دانم این ادعا را بر اساس کدام آمار مطرح کرده‎اند و اگر مایل باشند می‎توانند به مرکز مدیریت بیماریها تشریف بیاورند و با اطلاعات کشوری اگر آماری دارند مقایسه کنند. وی افزود : به نظرم آنچه در این بیانیه مطرح شده کذب محض است!...

حکیم مهردکتر  محمد زینعلی در حاشیه همایش روز بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان (13 تیر) و در گفتگو با حکیم مهر ادعاهای دکتر سید جاوید آل داود در قالب بیانیه جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک را کذب محض خواند.

 


نکته جالب توجه اینکه به محض شروع مصاحبه با ایشان ، رئیس جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک – دکتر آل داود – به محل همایش وارد شد و در حالی که تعدادی از بیانیه تکثیر شده مذکور را در دست داشت به میان مصاحبه آمد و نسخه‎ای از بیانیه را به دکتر زینعلی داد. این موضوع دقیقاً در زمانی رخ داد که دکتر زینعلی قصد داشت به سؤال حکیم مهر درباره ادعاهای مطرح شده در آن بیانیه پاسخ دهد.
دکتر آل داود پس از توزیع این بیانیه که آنرا "شب‎‏نامه" می‎خواند(!) به سراغ دیگر افراد حاضر در کنگره رفت!
دکتر محمد زینعلی درباره ادعای مطرح شده در این بیانیه که وزارت بهداشت را متهم به بی‎کفایتی کرده و از عدم موفقیت آن وزارتخانه در مهار بیماریهای مشترک و افزایش موارد بروز تب مالت و غیره سخن به میان آورده گفت : در این بیانیه که بیانیه جالبی نیست آماری داده نشده و نمی‎دانم این ادعا را بر اساس کدام آمار مطرح کرده‎اند و اگر مایل باشند می‎توانند به مرکز مدیریت بیماریها تشریف بیاورند و با اطلاعات کشوری اگر آماری دارند مقایسه کنند.
وی افزود : به نظرم آنچه در این بیانیه مطرح شده کذب محض است!

 


دکتر زینعلی درباره طرح مسئله سانسور در بیانیه هم گفت : ما اطلاعاتی که داریم را بدون هرگونه سانسور در اختیار رسانه‎ها و مردم قرار داده‎ایم.
وی درباره ادعای افزایش تب مالت در این بیانیه گفت : تب مالت بیماری وابسته به فعالیت سازمان دامپزشکی است و خوشبختانه در سالهای اخیر با پوشش واکسیناسیون بالای دام‌ها طی بررسی انجام شده با همکاری اساتید دانشگاه‏های علوم پزشکی شاهد کاهش بیماری بوده‎ایم.

دکتر سید محسن دستور رئیس سازمان دامپزشکی کشور هم در گفتگو با حکیم مهر درباره ادعای افزایش موارد تب مالت گفت: همانطور که در سخنرانی خود در همایش اشاره کردم بر اساس آمارهای ما و وزارت بهداشت بروز بیماری تب مالت کاهش یافته است.
گفتنی است دکتر زینعلی فارغ‏التحصیل رشته دکترای دامپزشکی از دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به سال 1371 است و دانش‎آموخته دوره MPH از دانشکده بهداشت دانشگاه تهران به سال 1375 است.
وی هم اینک به عنوان کارشناس مسئول مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به انجام خدمت مشغول است.
زمینه فعالیت دکتر زینعلی بیشتر بر روی تب مالت ، تب خونریزی‎دهنده کریمه کنگو و سیاه زخم متمرکز است.

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر علی حسینی
|
-
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۵
0
0
بهتره نشریه حکیم مهر در مورد وقایع روز بی طرف باشه و کلماتی چون مواضع افراطی و تند و این گونه کلمات به کار نبره. در مورد دکتر آل داود ایشان چندین سال هست که وقایع دامپزشکی رو با جرات بی سابقه اعلام کرده و می کنند (مجله دامپزشک) ... ولی نمی دانم چرا هروقت یک انتقادی از مسئولین ما می شه فوری می رن دنبال این آمار و ارقام...!؟ بر همه ما روشن و مبرهن هست که تلاشهای سازمان و ادارات دامپزشکی در خصوص بهداشت و سلامتی جامعه کافی نبوده و نمی باشد و هروقت یک اعتراض و گوشزدی بیان می شود، با مفاهیم مواضع افراطی و تند برداشت می شود!!!؟
نظر شما
ادامه