کد خبر: ۲۵۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
حکیم مهرششمین همایش کشوری روز مبارزه با بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان ، یکشنبه سیزدهم تیر ماه در محل مرکز بین المللی همایشهای رازی برگزار شد و با حاشیه‎های زیر همراه بود :

 

- علیرغم حذف روز مبارزه با بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان از تقویم رسمی کشورمان ، وزارت بهداشت در پوسترهای این همایش ، این روز را "ملی" نامیده بود.

- در خیابان‎های اطراف محل برگزاری همایش و در مسیر دسترسی هیچ تابلو یا بنر تبلیغاتی از این همایش نصب نشده بود.

- گروه سرود ارتش که طبق برنامه قبلی قرار بود در ابتدای مراسم حضور یابند در همایش حاضر نشدند و این برنامه لغو گردید.

- استاد دکتر تاج‎بخش ، استاد دکتر کیوانفر و استاد دکتر رضا هاشمی فشارکی از اولین دامپزشکان بنامی بودند که در محل همایش حاضر شدند.

- در ابتدای ورود به محل همایش، دامپزشکان و پزشکان در کنار هم و در یک غرفه اما در فرم‎های جداگانه جهت بهره‌مندی از امتیاز بازآموزی ثبت نام می‎کردند.

- از سازمان نظام پزشکی کشور، رئیس و هیچیک از مسئولین حضور نداشتند.

- در حالی که در همایش‎های مشابه معمولاً از دانشگاه علوم پزشکی تهران، مسئولینی حضور می‎یافتند این بار خبری از هیچیک از آنان نبود.

- دکتر دستور رئیس سازمان دامپزشکی کشور به همراه معاونین و برخی مدیران کل آن سازمان در دقایق اولیه برگزاری همایش در محل همایش حضور یافت و تا انتها هم حضور داشت.

- رئیس سازمان نظام دامپزشکی به مثابه کنگره دامپزشکی ایران این بار هم غایب بود و دکتر جعفری معاون آموزش، بهداشت و توسعه این سازمان به جای وی حضور یافته بود.

- خیر مقدم به حاضرین توسط دکتر شیرزادی متخصص بیماریهای عفونی و رئیس اداره مبارزه با بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان وزارت بهداشت گفته شد.

- امیر سرتیپ دکتر لشکری فرمانده بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ارتش و برخی دیگر از مسئولین بهداشتی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم از همان دقایق ابتدایی در محل همایش حضور یافتند و تا پایان حضور داشتند.

- مدیریت همایش گرچه به ظاهر به وزارت بهداشت واگذار شده بود اما فعالیت و جنب و جوش دامپزشکان شاغل در آن وزارتخانه و نقش پررنگ دامپزشکان در سخنرانی‎های ارائه شده وجه غالب این همایش بود.

- دکتر مصداقی نیا معاون وزیر بهداشت در سخنرانی خود وضعیت کنونی  تب مالت را بهتر از سال 57 ندانست اما دکتر دستور رئیس سازمان دامپزشکی پس از وی هنگام سخنرانی آمار ابتلا به تب مالت را بسیار بهتر از سال 57 عنوان کرد. پس از سخنرانی دکتر دستور ، دکتر مصداقی نیا در استقبال از وی از جای خود برخاست و با دکتر دستور روبوسی کرد و با گفتن عبارت "ببخشید" به همین تعارف بسنده کرد!

- وزیر و مسئولین ارشد وزارت جهاد کشاورزی در این همایش غایب بودند و ظاهراً دعوتی هم از آنان بعمل نیامده بود!

- رئیس مؤسسه رازی هم به روال معمول اخیر در این همایش هم غایب بود اما برخی از مدیران و کارشناسان این مؤسسه نظیر دکتر مجتبی محرمی (دامپزشک و متخصص بیماریهای زنبور عسل) در همایش حضور داشتند.

- برخلاف دکتر چرخکار معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی که در ردیف اول و کنار دکتر دستور نشسته بود ، دکتر ویشته معاون تشخیص و درمان این سازمان تقریباً در آخرین ردیف و در دورترین نقطه ممکن نشسته بود.

- هنگام سخنرانی استاد دکتر تاج‌بخش برخی از پزشکان حاضر در همایش هم علاوه بر دامپزشکان به گرمی وی را تشویق می‎کردند و خود را شاگرد ایشان می‎دانستند.

- از جمله تقدیرشوندگان و برگزیدگان همایش (برگزیده سازمان نظام دامپزشکی) دکتر جمشید رزم یار معاون قبلی این سازمان و عضو فعلی هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و غایب این همایش بود.

- دکتر محبعلی از دامپزشکان شاغل در مرکز مدیریت بیماریهاری وزارت بهداشت هم دیگر برگزیده همایش بود که به دلیل سفر حج غایب بود.

- در هنگام تقدیر از برگزیدگان همایش ، دکتر زینعلی (دامپزشک و متخصص بهداشت عمومی) لحظاتی پشت میکروفن قرار گرفت و با اشاره به در آستانه بازنشستگی بودن ناهیدی، مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی و مجری همایش از زحمات وی در اجرای همایش‎های متعدد در طول سالیان گذشته تقدیر بعمل آورد.

- برای برخی از سخنرانان ارزشمند و مدعو همایش امکان ایاب و ذهاب مناسبی درنظر گرفته نشده بود و بعضی از اساتید با تأخیر و به دلیل عدم آشنایی با آدرس محل برگزاری همایش در مراسم حضور یافتند.

- در حالی که از قبل در فهرست سخنرانان مراسم نام وزیر بهداشت به چشم می‎خورد اما وی در مراسم حضور نیافت و دکتر نیکنام مشاور خود را به این همایش فرستاد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بشری
|
-
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۶
0
0
آقای دکتر جعفری معاون نظام دامپزشکی حضور داشتند
حکیم مهر
|
-
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۶
0
0
حضور معاون محترم نظام دامپزشکی در متن آمده و اشاره شده است! نظام پزشکی درست تایپ شده و مقصود دکتر صدر و سایر مسئولین آن سازمان و غیبت آنان بوده است.
نظر شما
ادامه