کد خبر: ۲۵۱۶
وی از تب مالت به عنوان یکی از بیماریهای شایع قابل انتقال بین انسان و حیوان نام برد و افزود: یکی از راههای اصلی ابتلا به این بیماری مصرف مواد لبنی غیرپاستوریزه است که به دلیل کنترل محصولات لبنی توسط دامپزشکان ارتش از 10 سال گذشته تا کنون حتی یک مورد ابتلا به تب مالت در ارتش نداشته ایم...

حکیم مهرمعاون بهداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر نظارت دقیق بر محصولات لنبی مورد استفاده در ارتش تصریح کرد: این کار باعث شده در مدت 10 سال گذشته حتی یک مورد ابتلا به تب مالت در ارتش نداشته باشیم.

دکتر آراسب دباغ مقدم اظهار داشت: خوشبختانه بسیاری از بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان در ارتش جمهوری اسلامی ایران دیده نمی شود که این موضوع ناشی از دقت در بازدید و کنترل موادغذایی مورد استفاده در ارتش است.

وی از تب مالت به عنوان یکی از بیماریهای شایع قابل انتقال بین انسان و حیوان نام برد و افزود: یکی از راههای اصلی ابتلا به این بیماری مصرف مواد لبنی غیرپاستوریزه است که به دلیل کنترل محصولات لبنی توسط دامپزشکان ارتش از 10 سال گذشته تا کنون حتی یک مورد ابتلا به تب مالت در ارتش نداشته ایم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش همچنین به کنترل دامهایی که توسط ارتش نگهداری می شود اشاره کرد و گفت: حضور دامپزشک ارتش در کارخانه های لبنی طرف قرارداد با ارتش و نظارت و کنترل دقیق محصولات تولیدی، باعث شده که تب مالت در ارتش کنترل شود.

دباغ مقدم در ادامه با اشاره به کنترل بیماری سالک در ارتش در مناطق سالک خیز کشور افزود: سال گذشته در حالی که شاهد افزایش ابتلا به سالک در شهر اصفهان بودیم اما در پایگاه هوایی این شهر 39 درصد کاهش ابتلا داشتیم به طوری که وزارت بهداشت کتبا از ارتش قدردانی کرد.

معاون بهداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران، مبارزه با مخازن موشها و ناقلین سالک را مورد اشاره قرار داد و گفت: ارائه آموزشهای بهداشتی در سطح وسیع برای پرسنل ارتش و خانواده های آنان باعث شده که بتوانیم در مقابله با این بیماری نیز موفق باشیم.

 

نظر شما
ادامه