کد خبر: ۲۴۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
بنده یکی از برگزیدگان Who’s Who in Veterinary Science and Medicine هستم و یکی از انگل‌های جدید ماهی در دنیا "Dactylogyrus eslamii" به نام اینجانب نامگذاری شده است / استاد راهنمای بیش از 30 پایان‌نامه دکترای عمومی ، 10 پایان نامه تخصصی انگل‌شناسی در دانشکده‌های دامپزشکی دانشگاه تهران ، شهید چمران اهواز و دانشکده کشاورزی کرج بوده‌ام...

حکیم مهر -  استاد دکتر علی اسلامی چهره ماندگار و ارزشمند دامپزشکی کشورمان در خبرنامه فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران زندگینامه پربار خود را به رشته تحریر درآورده‌اند که جهت استفاده عموم بینندگان محترم حکیم مهر بازخوانی می‌گردد :

 

بنده در اردیبهشت ماه سال 1315 در محله سنگلج تهران متولد شدم. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مدرسه عسجدی و فارابی و دبیرستان رازی به پایان رساندم. در سال 1336 پس از موفقیت در کنکور در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شدم. پس از پایان تحصیلات دانشگاهی ، در سال 1342 در انستیتوی رازی (حصارک) به عنوان همکار کارشناسان سازمان خواروبار کشاورزی (FAO) فعالیت خود را آغاز کردم و در یک دوره شش ساله در طرح "مطالعه اپیدمیولوژی و اهمیت اقتصادی آلودگیهای کرمی نشخوارکنندگان کوچک ایران" با آنها همکاری کردم. طی این دوره در آموزش دکترهای دامپزشک خاورمیانه که در بغداد ، عمان و تهران تشکیل شد شرکت داشتم.

در سال 1967 برای ادامه و تکمیل مطالعات به آمریکای شمالی عزیمت کردم و مدتی در Beltsville Parasitological Laboratories در مریلند درباره گونه‌ای شدن انگلهای کرمی و سپس در دپارتمان دامپزشکی دانشگاه مدیسن ایالت ویسکانسین درباره "کنترل بیولوژیکی آلودگیهای کرمی نشخوارکنندگان کوچک" به مطالعات خود ادامه دادم.

در سال 1348 به عنوان استادیار انستیتوی رازی به گروه انگل‌شناسی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران منتقل شدم و در سال 1358 به مقام استادی ارتقا یاقتم. طی خدمات دانشگاهی در دوره دکترای عمومی دامپزشکی و دکترای تخصصی انگل‌شناسی عهده‌دار تدریس دروس مختلف کرم‌شناسی و بیماریهای کرمی بودم و برای مطالعات تکمیلی ، دوره ایمنی‌شناسی کیست هیداتیک را در Pan American Zoonose Center در بوئنوس‌آیرس آرژانتین ، دوره حلزون‌شناسی را در Institute of Malacology کپنهاگ و دوره ایمنی‌شناسی انگلها را در بخش ایمنی‌شناسی Free University برلین غربی گذراندم.

در سال 1358 پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یکی از سه عضو شورای مدیریت دانشکده دامپزشکی انتخاب شدم. از سال 1359 تا 1379 مدیریت گروه انگل‌شناسی را برعهده داشتم و همزمان رئیس کمیسیون علوم دامی و شیلات امور پژوهشهای کاربردی دانشگاه تهران ، عضو گروه دامپزشکی ، عضو کمیسیون ثبت داروهای سازمان دامپزشکی کشور ، عضو هیأت ممتحنه رشته تخصصی انگل‌شناسی ، عضو کمیته تخصصی دامپزشکی، عضو شورای آموزش دامپزشکی و تخصصی و مدیر قطب ایمونوپاتولوژی دانشگاه تهران بودم. ضمناً عضو هیأت تحریریه مجله دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران ، مجله دامپزشکی شهرکرد ، مجله دامپزشکی گرمسار ، مجله انگل‌شناسی ایران و سردبیر مجله دامپزشکی و آزمایشگاه بوده و هستم. در مجامع علمی ملی و بین‌المللی نظیر فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ، هیأت مدیره انجمن انگل‌شناسی ایران ، انجمن جهانی برای پیشرفت انگل‌شناسی دامپزشکی و انجمن هندوستانی برای پیشرفت انگل‌شناسی دامپزشکی عضویت دارم.

در دوران خدمت در دانشگاه تهران استاد راهنمای بیش از 30 پایان‌نامه دکترای عمومی ، 10 پایان نامه تخصصی انگل‌شناسی در دانشکده‌های دامپزشکی دانشگاه تهران ، شهید چمران اهواز و دانشکده کشاورزی کرج بوده‌ام.

تاکنون 20 پروژه تحقیقاتی را مدیریت کرده‌ام. نتایج پژوهشهای انجام گرفته بصورت 57 مقاله به زبان فرانسه و انگلیسی در مجلات علمی خارجی و 68 مقاله در مجلات علمی داخلی ، 48 و 68 سخنرانی به ترتیب در مجموعه مقالات مجامع علمی داخلی و خارجی منتشر شده است و همچنین 4 جلد کتاب با عنوان "کرم‎‌شناسی و بیماریهای کرمی" ، یک کتابچه فهرست انگلهای حیوانات ایران (به زبان انگلیسی) تألیف کرده‌ام و در ترجمه کتاب "بیماریهای کرمی نشخوارکنندگان" نیز شرکت داشته‌ام.

در حین 46 سال فعالیت پژوهشی و آموزشی ، بعنوان استاد ممتاز دانشگاه تهران ، استاد نمونه دانشگاه تهران ، استاد نمونه دانشگاههای ایران ، چهره ماندگار ، پژوهشگر نمونه دانشگاه تهران ، برنده جایزه کتاب‌های منتخب سال دانشگاه تهران ، برنده جایزه جشنواره خوارزمی و برنده جایزه طرح برگزیده دانشگاه تهران انتخاب شده‌ام.

بنده یکی از برگزیدگان Who’s Who in Veterinary Science and Medicine هستم و یکی از انگل‌های جدید ماهی در دنیا "Dactylogyrus eslamii" به نام اینجانب نامگذاری شده است.

 

نشریه حکیم مهر برای استاد معزز جناب آقای دکتر اسلامی از درگاه خداوند متعال طول عمر با عزت توأم با سلامتی و دوام توفیقات آرزومند است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جمال قره خانی
|
-
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۸
0
0
آقاي دكتراسلامي از اساتيدبرجسته و منبع دررشته تخصصي خود هستندكه عليرغم بازنشستگي هنوز به كار علمي خود ادامه ميدهند.
انشاء الله هميشه سالم و پايدار باشند - ازشاگردان ايشان
نظر شما
ادامه