کد خبر: ۲۴۶۱۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
«دکتر سید جاوید آل داود» در بخشی از این نامه آورده است: امیدواریم جنابعالی با تجدید نظر و عملکردی قاطعانه از رسیدن جامعه به نقطه «هر دام، یک دامپزشک متخصص» جلوگیری فرمایید!

حکیم مهر - «دکتر سید جاوید آل داود» مدیرعامل جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک طی نامه ای خطاب به «دکتر حمید میرزاده» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، خواستار کاهش ظرفیت پذیرش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی دامپزشکی در این دانشگاه شد.

به گزارش حکیم مهر، متن نامه به شرح ذیل می باشد:

 

ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی
جناب آقای دکتر میرزاده

با عرض سلام و احترام

در پی اعلام ظرفیت پذیرش دانشجویان مقطع دکترای تخصصی و پی اچ دی رشته های مختلف دامپزشکی در سال تحصیلی 95-96 دانشگاه آزاد اسلامی، موج عظیمی از نگرانی و تعجب در میان همکاران و دانشگاهیان کشور ایجاد شده است. در این نوشتار کوتاه سعی داریم به اختصار دلایل این نگرانی ها را با شما در میان گذاشته و توجه جنابعالی را - که از مسلماً از دلسوزان کشور و نظام آموزشی هستید- به عدم رعایت ضوابط کارشناسی در جذب این تعداد از فارغ التحصیلان جلب نماییم.

1- دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر و قطب تخصصی دامپزشکی کشور بعد از گذشت دو دهه، با وجود تمامی امکانات و تجهیزات خود و بهره گیری از بهترین اساتید، به استناد اعلام اداره آموزش این دانشگاه،  تا به امروز بیش از 600 دانش آموخته دکتری تخصصی داشته است. حال این سوال پیش می آید که چگونه دانشگاه آزاد در یک سال قصد پذیرش 500 دانشجوی تخصصی دارد؟

2- طبق آیین نامه دکتری تخصصی دامپزشکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشکده هایی می توانند دانشجوی دوره ی تخصص پذیرش نمایند که حداقل سه دوره دانش آموخته دکتری عمومی تحویل جامعه داده باشند و در رشته مورد نظر یک استاد تمام یا دانشیار و 2 نفر استادیار تمام وقت مشغول به خدمت داشته باشند. این رویه ای بوده است که از دهه 60 در دوره های تخصصی دامپزشکی در دانشگاههای دولتی اجرا میشده است. با نگاهی به فهرست واحد های دانشگاهی پذیرنده دوره ی تخصص، ملاحظه می شود که دستکم چهار دانشگاه فاقد دانشجویان دوره ی عمومی دامپزشکی می باشند! و طبیعتاً از داشتن کادر آموزشی فوق الذکر احتمالاً محرومند. سوال اینجاست که آیا ضوابط حداقلی برای آموزش دانشجویان دوره ی تخصصی در این واحد ها رعایت می شود؟

3- از آنجایی که عقل و منطق حکم می کند پذیرش دانشجوی تخصصی با شرایط علمی، پزوهشی و بازار کار کشور متناسب باشد، به نظر می رسد پذیرش این تعداد دانشجو نه تنها به صلاح نیست، بلکه خود می تواند به معضلی برای بدنه تخصص دامپزشکی کشور تبدیل شود. به عنوان مثال در این رابطه می توان با استعلام نظر انجمن تخصصی جراحان دامپزشکی کشور، نظر آنها را در ارتباط با فاجعه ی پذیرش 75 دانشچوی دکتری تخصصی جراحی دامپزشکی تنها در یک سال! جویا شد.

جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک به عنوان بخشی از بدنه ی تخصصی دامپزشکی کشور بر این باور است که چنین سیاستگذاری هایی می تواند ضربات سخت و جبران ناپذیری را به شاغلین این رشته وارد آورد که اثرات آن در سالهای آینده روشن خواهد شد. از اینرو امیدواریم جنابعالی با تجدید نظر و عملکردی قاطعانه از رسیدن جامعه به نقطه ی "هر دام یک دامپزشک متخصص" جلوگیری فرمایید.

 

با آرزوی تندرستی

دکتر سید جاوید آل داود
مدیرعامل جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک

 

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
0
0
خواهشا به وزارت علوم هم نامه بزنید با این دروس غیر مرتبط دارن دامپزشکی رو به ویرونی میکشن دانشگاه آازاد معقولانه تر برخورد کرده شماها فقط گیر دادید به آزاد
رضا
|
-
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
0
0
دوست محترم
میشه دروس غیر مرتبط رو خوند ضمنا بچه های دوره عمومی دامپزشکی تمام این دروس رو خوندن و شما که قرار است از یک رشته دیگه وارد رشته بچه های دامپزشکی بشید باید درس های انها رو بخونید قرار نیست وزارت باب میل شما رفتار کنه بنده هم رشته غیر مرتبط بودم و همین درس ها رو خوندم و رتبه 5 کشور شدم.
کار دانشگاه ازاد باعث میشه که همین شما فردا از بیکاری ناله کنید
ناشناس
|
-
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
0
0
Dust Aziz mani ke arshad angal dampezeshki khondam hich vahedi ro az in Diruz pas nakardam mani ke mikham doktoray angal bekhunam behtare ke Doris angal mosalat basham na Dorus bi ertebat ba reshtam u
ناشناس
|
-
|
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
0
0
خواهش می کنم به جز این موضوع، به امکان حضور رشته های بسیار نامرتبط با علوم بالینی دامپزشکی در دوره های تخصص هم ورود بفرمایید.
امير رزيدنت
|
-
|
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
0
0
اين دوستاني كه از كارداني دامپزشكي ميان بالا دلم براشون مي سوزه. ما كه دامپزشك هستيم الان دكتراي تخصصي خونديم اين وضعمونه، اين بندگان خدا با چه اميدي دارن كارشناسي ارشد انگل شناسي، ايمني شناسي، بافت شناسي، باكتري شناسي و... مي خونند؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
0
0
دکتر آل داوود از روی متن دکتر خسروی کپی پیست کردند!! کاش موارد جدید هم مطرح می کردند. به هر حال اعلام موضع کردند دستشون درد نکنه.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
0
0
بعضی از ارگان ها فقط به دنبال تامین بودجه خودشون هستند و ...بابای کیفیت آموزشی و بازار کار آینده فارغ التحصیلان.
بیات
|
-
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
0
0
یک دامپزشک یا حتی کاردان دامپزشکی خوب هیچ موقع بیکار نمیمونه مگر سواد کافی نداشته باشه که این مشکل اصلی دانشجویان دامپزشکی و حتی بعضی به اصطلاح اساتید ما هستش.کلا در جامعه دامپزشکی احتیاج به یک خانه تکانی اساسی هست
ناشناس
|
-
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
0
0
باز دکتر آل داوود و باز ..........................
نظر شما
ادامه