کد خبر: ۲۴۵۸۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
«دکتر مهدی خلج» افزود: اخیراً کمیته‌ای در وزارت جهاد کشاورزی برای ظرفیت‌سنجی و نیازسنجی تعداد فارغ‌التحصیلان رشته‌های دامپزشکی تشکیل شده است ...

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، نشستی با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و نمایندگان انجمن صنفی درمانگاه های دامپزشکی استان اصفهان که در سال 1372 تاسیس شد و دارای 160 داروخانه می باشد، برگزار گردید.

در این نشست از طرف نمایندگان انجمن صنفی درمانگاه های دامپزشکی استان اصفهان مسائل مختلف از جمله دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور خدمات بهداشتی و درمانی دامپزشکی، صدور مجوزهای تاسیس درمانگاه ها، داروخانه ها، مراکز مایه کوبی فراتر از ظرفیت های موجود بدون رعایت نیازسنجی و ایجاد رقابت های ناسالم، انجام امور تلقیح مصنوعی و انتقال جنین توسط افراد فاقد صلاحیت مطرح شد.

نمایندگان انجمن صنفی درمانگاه های دامپزشکی استان اصفهان، همچنین در رابطه با وجود داروهای غیرمجاز در شبکه توزیع و عرضه دارو، ناکافی بودن شدت برخورد با متخلفین و افراد فاقد صلاحیت برای بازدارندگی، حقوق و رفاه حیوانات و بهره برداری از عواطف و احساسات مردم در رابطه با مراکز نگهداری تحت عنوان پناهگاه های حیوانات مطالبی را عنوان نمودند.

ایشان در ادامه به موضوع مطب ها و دفاتر کار دامپزشکان که مشمول برخورداری از امتیاز مطب های پزشکان در مکان های مسکونی و تجاری بصورت ملکی و یا استیجاری نمی باشند، اشاره کردند.

«دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این نشست اظهار داشت: بسیاری از چالش ها و مشکلات موجود مورد اشاره، ناشی از نگاه اشتغال زایی برای تعداد کثیر فارغ التحصیلان رشته های دامپزشکی توسط دانشگاههای دولتی و غیردولتی است که بدون نیازسنجی در سطح کشور فعال می باشند.

دکتر خلج افزود: اخیراً کمیته ای در وزارت جهاد کشاورزی برای ظرفیت سنجی و نیازسنجی به تعداد فارغ التحصیلان در رشته های دامپزشکی تشکیل شده است و امیدوارم این کمیته بتواند به نتایج قابل قبولی برسد.

در پایان جلسه اعلام شد که «دکتر مسعود هاشم زاده» معاونت تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی در نشست آتی انجمن در استان اصفهان حضور خواهند یافت.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید شهرام میرزمانی
|
-
|
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
0
0
سلام
1-سئوال من از رئیس سازمان دامپزشکی این است که اعلام فرمایند که در طول 10 سال اخیر چند فرصت شغلی جدید ایجاد شده است؟
2-در فرصت های شغلی قبلی چقدر شرایط کار فراهم بوده است تا دامپزشکان دیگری در این فرصت ها اشتغال یابند؟
فرصت شغلی چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی
فرصت شغلی چه در داخل کشور و چه در خارج کشور
چند طرح جدید در کشور تدوین و اجرا شده است!
مشکل ما تعداد دانشکده ها و تعداد دانشجویان دامپزشکی به تنهایی نیست !
مدیران هر موقع کم می آورند از سازمان خودشان خرج نمی کنند از دیگران می گویند اگر دانشکده ها زیر مجموعه سازمان بود چه می گفتید.
ما این جمله را در وصایای شهدای عزیز خوانده ایم که نگوید که انقلاب برای ما چه کار کرده بگویید ما برای انقلاب چه کرده ایم!
آیا سازمان دامپزشکی کاری کرده است که فرصت های شغلی از دست رفته باز گردد؟ از جمله حیوانات آزمایشگاهی- در دانشگاه های سراسر کشور چه تعداد دامپزشک در آزمایشگاه های حیوانات آزمایشگاهی کار می نمایند.
آیا سازمان دامپزشکی کاری کرده است که نقش های مغلول مانده دامپزشکان در کشور احیاء گردد؟ از جمله نقش دامپزشکان در بلایا و فوریت ها و غیره
آیا سازمان دامپزشکی کاری کرده است که نقش های دامپزشکی در خدمت بهداشت عمومی در کشور پذیرفته شود؟
و غیره
بیچاره
|
-
|
۰۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
0
0
این حرفها و بحث های تکراری لازم به یادآوری مجدد نیست. اصلا هم لازم نیست که چنین جلساتی با شرکت کنندگان تکراری اش رسانه بشود. وقتی .............. بتوانند کاری عملی و موثر در زمینه اشتغال درست و حسابی دامپزشک با حقوق و مزایایی که خود این بزرگواران هر ساله ابلاغ میکنن انجام بدن، اونوقت هست که عملی خیر الدنیا و الاخره انجام شده و همگان راضی و خوشنود خواهند بود. این مانورها بیشتر برای راضی نگهداشتن همه انجام میشود.
اینکه شما مرغدار رو مجبور کنید که برای تمدید پروانه اش، یک دامپزشک به عنوان مسئول فنی معرفی کرده و اصلا هم با مابقی داستان که کنترل حقوق و مزایای دامپزشک و انجام صحیح امور هست کاری نداشته باشیم و بعدش بیاییم مصاحبه کنیم و گزارش بفرستیم که در استان تحت نظارت ما اینقدر دامپزشک بیکار بود و ما اینقدرشان را با کار گردانیدیم! ولی در عمل حق و حقوق دامپزشک بیچاره چند ماه یکبار با داد و هوار و هزار جور ناز و ادا پرداخت بشود یا نشود! و بعدش هم به دامپزشک بگوییم که اینها مرغدار هستن و روی گنج ننشستن! حالا شما سخت نگیرید! این اسمش تولید کار نیست! داستانهای مشابهی هم در سایر مراکز وجود داره که خود دوستان بهتر اشراف دارند.
رضا اصفهانی زاده
|
-
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
0
0
سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی قوانین خودشان را عمل کنند احتیاج نیست کاری اضافه بکنند.بی در و پیکری نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی راه را برای هر کس و ناکس باز گذاشته که در امور درمان, مایه کوبی, دارو دخالت کند.مدیری که توان اجرای قوانین وضع شده را ندارد باید شجاعت استعفا داشته باشد.
نظر شما
ادامه