کد خبر: ۲۴۵۷۵

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان از شرکت شیر پگاه اصفهان بازدید نمود و ضمن آشنایی با بخش ها و محصولات مختلف تولیدی این شرکت، جلسه ای صمیمانه با مدیریت آن شرکت داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در جلسه ای که با مدیریت شرکت شیر پگاه اصفهان داشت ضمن خسته نباشید به مدیریت و کارکنان آن شرکت بدلیل تولید انواع محصولات لبنی با کیفیت خاطر نشان کرد: استان اصفهان با دارا بودن رتبه اول در تولید شیر در کشور به عنوان یک استان شاخص در صنعت دامپروری شناخته می شود و تعداد زیادی از افراد در این صنعت مشغول به خدمت و کمک به اقتصاد کشور هستند لذا لازم است با حمایت های صحیح و برنامه ریزی دقیق در جهت ایجاد بازارهای خرید جدید در کشور و حرکت به طرف صادارت این محصولات به کشورهای دیگر، علاوه بر توسعه این صنعت باعث اشتغال پایدار شویم.

وی در ادامه افزود: یکی از مشکلات این صنعت کاهش مصرف سرانه شیر در کشور است که می بایستی بنگاه های اقتصادی مرتبط با این صنعت، ضمن پرداخت هزینه های لازم تبلیغاتی در جهت فرهنگ سازی در جامعه، در خصوص افزایش مصرف شیر در خانواده ها، همچنین با بروزرسانی دانش تولید لبنیات و تجهیز این شرکت ها به جدیدترین دستگاه ها، باعث افزایش کیفیت محصولات تولیدی بشوند.

دکتر موحدی در ادامه گفت: در جهت افزایش کیفیت شیر تولیدی در استان اصفهان، کمیته ساماندهی شیر در استانداری تشکیل گردیده است که با تشکیل جلسات متعدد پیگیر مباحث مرتبط با شیر می باشد. در همین ارتباط اداره کل دامپزشکی استان اصفهان آمادگی هر گونه مشاوره علمی در جهت افزایش کیفیت شیر و محصولات لبنی، با بنگاه های اقتصادی مرتبط را دارد تا ضمن تولید محصولات با استانداردهای کیفی بالا، بتوانند نسبت به صادارت محصولات لبنی به کشورهای دیگر اقدام نمایند.

در این جلسه دکتر محمدعلی کارگر مطلق مدیرعامل شرکت شیر پگاه اصفهان ضمن تشکر از مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان به دلیل نگاه ویژه وی به صنعت تولید شیر و فرآورده های لبنی در استان گفت: شرکت شیر پگاه با قدمتی بیش از نیم قرن، در سطح کشور بسیار شناخته شده است و نمایندگی این شرکت در استان اصفهان، بدلیل تولید محصولات با کیفیت و سبد کالایی بسیار متنوع در کشور شناخته شده است و مدیریت این شرکت بدنبال کیفی سازی محصولات خود برای صادارت به کشورهای دیگر جهان، علاوه بر کشورهایی که هم اکنون به آن کشورها صادارت محصولات لبنی شرکت شیر پگاه اصفهان انجام می گیرد مثل عمان، امارات، مالزی، پاکستان، افغانستان و ترکمنستان، برنامه ریزی نماید.

وی در ادامه بیان کرد: این شرکت روزانه بین 340 تا 370 تن شیر دریافت می کند که 70درصد آن از گاوداری های صنعتی اصفهان تامین می شود و مابقی آن از سه مرکز جمع آوری شیر مربوط به این شرکت در شهرکرد، یزد و ابرکوه همچنین سهمیه مشخص شده از دامداری مربوط به شرکت پگاه که در استان فارس است تهیه می گردد. شیر تحویلی از لحاظ کیفی مورد بررسی قرار می گیرد و در قیمت شیر دریافتی علاوه بر موارد عادی مثل چربی و.... تعداد سوماتیک سل شیر دریافتی نیز تاثیرگذار است.

دکتر کارگر مطلق در ادامه خاطر نشان کرد: خط قرمزی که شرکت شیر پگاه اصفهان برای خود مشخص کرده است کیفیت بالای محصولات تولید شده توسط این شرکت است و بدنبال تولید محصولات جدیدی مثل لبنیات ESL، پنیر خامه ای، شیرخشک و ... می باشد تا بتواند ضمن تکمیل سبد کالای لبنی خود، شرکت پگاه شیر اصفهان را بعنوان یک شرکت پیشرو در این صنعت در کشور معرفی نماید.

در این دیدار دکتر محمد کشتکار معاون سلامت، دکتر عبدالرضا مرادی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی، دکتر منصور کیمیایی رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی و دکتر وحید خامسی پور معاون اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان همچنین دکتر پور اسماعیلی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین شهر و میمه، مدیرکل دامپزشکی را همراهی می کردند.

 













 

نظر شما
ادامه