کد خبر: ۲۴۴۶۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
«دکتر محمود رضا رسولی» مدیر کل دامپزشکی همدان افزود: اگر لاشه‌های ضبط و معدوم شده در کشتارگاه‌ها مورد بازرسی قرار نمی‌گرفت، این مواد به چرخه غذایی مردم وارد می‌شد و بیماری‌های بسیاری را برای مردم به وجود می‌آورد ...

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان همدان اظهار داشت: هر یک تومانی که در دامپزشکی هزینه می‌شود، 6.8 تومان در حوزه سلامت مردم در بیمارستان‌ها صرفه جویی می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر محمود رضا رسولی» اظهار داشت: در ۸ ماه امسال ۱۲۹ تن لاشه گوشت دام و طیور در همدان ضبط و معدوم شده است؛ از این میزان در حدود ۶۸ تن از لاشه‌های بازدید شده در کشتارگاه‌های دام و ۶۱ تن در کشتارگاه‌های طیور ضبط و معدوم شده است.

وی افزود: بیماری‌هایی که توسط این نهاد با آنها مبارزه می‌شود در ارتباط با حفظ، ارتقا و ذخایر تولیدات دامی و تضمین تولیدات موثر گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ و شیر بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به نظارت و کنترل بهداشتی فرآورده های خام دامی در 3 مقطع تولید، توزیع و عرضه، بیان کرد: در کشتارگاه‌ها بازرسان بهداشتی و شرعی مستقر هستند و لاشه‌ها را مورد بازرسی قرار می‌دهند که در 8ماهه نخست امسال 179 هزار و 584 لاشه گاو، گوساله، گوسفند و بز با معادل وزنی 7087 تن مورد بازدید قرار گرفت.

رسولی بیان کرد: 68 هزار و 475 کیلوگرم در حدود 68 تن از لاشه‌های بازدید شده در کشتارگاه‌های دام ضبط و معدوم شده است که اگر مورد بازرسی قرار نمی‌گرفت این مواد به چرخه غذایی مردم وارد می‌شد و مشکلات و بیماری‌های بسیاری را برای مردم به وجود می‌آورد.

وی افزود: هر یک تومانی که در دامپزشکی هزینه می‌شود، 6.8 تومان در حوزه سلامت مردم در بیمارستان‌ها صرفه جویی می‌شود.

رسولی عنوان کرد: در کشتارگاه طیور نیز در حدود 10 میلیون و 291 هزار قطعه طیور معادل وزنی 20هزار و 583 تن طیور ذبح شده و مورد بازرسی قرار گرفت که حدود 40 هزار و 339 قطعه معادل 61 تن غیرقابل مصرف و ضبط شد.

وی عنوان کرد: واکسیناسیون طبق جدول زمان بندی انجام می‌شود ولی گاهی موارد جابه جایی دام و خرید و فروش سبب می شود تا در مورد واکسیسناسیون با مشکل مواجه شویم و بر این اساس دامداران باید دام‌های خود را با مجوز جا به جا کنند.

مدیرکل دامپزشکی همدان از واکسیناسیون هاری در سگ‌های گله و صاحب دار به تعداد 8هزار و 645 قلاده در سال 94 در همدان خبر داد و گفت: ارتقاء سطح آگاهی صاحبان حیوانات خانگی و در صورت نگهداری حیوانات در منزل، قلاده زدن و مقید کردن آنها، جلوگیری از نزدیک شدن افراد به ویژه کودکان به سگ‌های ولگرد، جمع آوری و دفن بهداشتی زباله، ایمن سازی و واکسیناسیون افراد در معرض خطر از جمله راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

رسولی تصریح کرد: شهروندان باید با هر نوع گزش از سوی حیوانات بویژه گربه و سگ بلافاصله برای اقدامات درمانی و پیشگیرانه از جمله تزریق واکسن هاری به مراکز درمانی مراجعه کنند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
0
0
دستشون درد نکنه اما خدائیش این عدد و رقم پولی را با کدام تحقیق و طبق چه متدی بصور دقیق بدست آوردنده اند که حتی ریالش را هم نشون میده؟؟!!!
سید شهرام میرزمانی
|
-
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
0
سلام

برآورد هزینه های سر به سر بهداشتی در دنیا دارای روش های آماری متنوعی است . در این راستا میتوان میزان تاثیر مداخلات بهداشتی پیامدگرا مختلف را در جهت کاهش بار بیماری ها و آسیب ها و تحقق پیامدهای پیش بینی شده محاسبه و برآورد کرد.
برای مثال در خصوص میزان هزینه سر به سر تاثیر مداخله ورزش همکانی و فعایلت بدنی در کاهش هزینه های درمانی در کشورهای مختلف مانند کانادا، امریکا و استرالیا و غیره محاسبات و براوردهای انجام شده است. برای مثال در یک دوره 10 ساله در کانادا محاسبه شده به ازای هر دلار کانادا هزینه در حوزه ورزش همگانی و فعالیت های بدنی به میزان 11 دلار در هزینه های بهداشتی و درمانی کاهش می یابد.
این موارد را گفتم که همکارانی که نقد غیر منصفانه انجام می دهند با کمی مطالعه بتوانند به بحث مورد نظر کمک نمایند تا تخریب همکاران ارائه دهنده یک موضوع.
از مسئولین حکیم مهر درخواست دارم با توجه به تخصص خود نسبت به ارائه بحث های علمی و آماری در این زمینه برای تببین موضوع اهتمام نمایند.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
با سلام و تشکر
این یک واقعیته که به دلیل عدم تبلیغ از طرف دامپزشکی، اکثر مردم و حتی مسئولین از اون بی خبرن.
نظر شما
ادامه