کد خبر: ۲۴۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
javanma

حکیم مهر -  در حالی که به تازگی روزنامه جوان در استفتایی نظر آیت الله مکارم شیرازی را درباره نگهداری سگ جویا شده بود و ایشان هوشمندانه در پاسخ به این استفتاء ، مردم را به پرهیز از تقلید کورکورانه از فرهنگ غرب توصیه فرموده بودند، این روزنامه در خبری با جعل فتوای معظم له ، نگهداری از سگ را حرام اعلام کرد!

در پی درج این خبر ، مدیر مسئول حکیم از دفتر آیت الله مکارم شیرازی در این باره درخواست توضیح نمود که متن سؤال و توضیحات دفتر معظم له به شرح ذیل است :

 

سؤال :

 

با سلام و احترام. متاسفانه روزنامه جوان در پی استفتاء دبیر گروه اجتماعی آن روزنامه مبنی بر جواز نگهداری از سگ پاسخ هوشمندانه معظم له را که به پرهیز از تقلید کورکورانه از فرهنگ غرب توصیه فرموده اند به صورت \"نگهداری از سگ های خانگی حرام است\" تغییر داده است! خواهشمند است صراحتاً بفرمایید آیا نگهداری از سگ در منزل بخصوص برای کسانی که حوادثی برایشان پیش آمده \"نظیر تصادف و از دست رفتن عزیزانشان\" و از این طریق افسردگی و بیماریهایشان درمان می شود و یا با در نظر گرفتن قید \"وجه عقلانی\" برای نگهداری از سگ یا حیوان دیگر حرام است؟!
با تشکر

پاسخ دفتر آیت الله مکارم شیرازی :

 

با اهداء سلام و تحیت؛

اگر پاکی و نجاست رعایت شود و بودن آن حیوان در خانه فایده ای داشته باشد مانعی ندارد ولی برای سرگرمی و همزیستی اشکال دارد و روشی که غربی ها در مورد سگ دارند اسلام هرگز نمی پسندد.

 

خبر مرتبط :

 

در پی تحریف حکم آیت الله مکارم شیرازی درباره نگهداری از سگ : پاسخ شدیداللحن دکتر لطفی‌زاده به سایت جوان آنلاین

 

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایلیا ابرار
|
-
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
2
0
در هر صورت سگ بازی وارادت به سگ کار احمقانه ای بنظر می رسد ولو اینکه چند تا مرجع را با کلمات عجیب گول بزنید چیزی بنویسند که به شماها هجمه ی کمتری وارد شود. خودتان می دانید سگ حیوان لچر وآلودی است. وفقط سگ دوست ها وسگ بازها می توانند شبانه زوز با سگ ایاق باشند وشستشو یش بدهند. خودمم دنبال این بساط زشت بودم. پشیمانم. سگ بازی وسگ فروشی وتربیت سگ کار خوبی نیست پولش برکت نداره عزیز. دکتر جان به انسانها بپردازی برات بهتره. ازمن به شما پند .
نظر شما
ادامه