کد خبر: ۲۴۲۶۶

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان گفت: وابستگی شدید دامپروری به بخش کشاورزی سبب شده تا بخش دامپروری با اثر پذیری از این بخش و تحت تاثیر خشکسالی ضربه سنگینی بخورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «رسول محققیان» ظهر شنبه در نخستین جلسه ستاد هماهنگی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور و دامپزشکی اصفهان اظهار داشت: نمایشگاه‌ها به عنوان عرصه‌هایی که مخاطبان خاص و اصلی را پیش‌رو و در کنار تولیدگران، دست اندرکاران و مسئولان امر قرار می‌دهد، می‌توانند این نقش را بر عهده گرفته و به خوبی اهداف مشارکت‌کنندگان و مجموعه‌های داخل کشور را به این سمت هدایت کرده و به سر منزل برسانند.

وی گفت: از منظر کلان، بخش دامپروری و طیور فرصت‌های نهفته بسیاری برای ایجاد اشتغال، ارزآوری و افزایش درآمد ملی دارد همچنین این بخش و صنایع زیر مجموعه آن زمینه های سرمایه گذاری زیادی در اختیار دارند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان با بیان اینکه صنعت دامپروری هم از نظر فراهم بودن زمینه توسعه و ارتقا و هم از نظر داشتن بازار مصرف برای تولیدات، از جمله صنایعی است که زمینه توجه اساسی و سرمایه‌گذاری های زیربنایی و اصولی را دارد، ادامه داد: این حوزه، می تواند یکی از بخش های موثر اقتصاد کشور به شمار رود همچنان که بخش دامپروری و صنایع وابسته در اقتصاد کشورهایی از جمله دانمارک، هلند و استرالیا جایگاه ممتازی کسب کرده است.

وی اضافه کرد: مجموع این موارد سبب می‌شود که کشور به ایجاد تعاملات داخلی و بین المللی در حوزه نقد و نظر، سرمایه گذاری و انتقال تجربیات نیاز داشته باشد.

محققیان گفت: با توجه به توانمندی‌های بالقوه کشور برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های صنعت دامپروری، متاسفانه نبود برنامه‌ریزی صحیح و اصولی و ایجاد مشکلات متعدد در این بخش مانع از تحقق این امر شده است.

وی بیان داشت: از سوی دیگر وابستگی شدید بخش دامداری به بخش کشاورزی سبب شده تا بخش دامپروری به شدت تحت تاثیر خشکسالی و وضعیت کشاورزی قرار گیرد.

 

 

نظر شما
ادامه