کد خبر: ۲۴۲۵۰

214 راس اسب در قرنطینه استان البرز نگهداری می‌شود

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان البرز گفت: 214 راس اسب در قرنطینه‌های استان البرز برای انجام عملیات دامپزشکی قرار گرفته و سپس به سایر نقاط کشور اعزام می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، «دکتر مسعود عصار» با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 214 راس اسب از کشورهای اروپایی به کشور وارد شده، اظهار داشت: این اسب‌ها به قرنطینه نگهداری اسب استان البرز منتقل شده و تحت پوشش اقدامات دامپزشکی با اخذ مجوزهای لازم از سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مراقبت‌های بهداشتی – قرنطینه‌ای لازم بر روی این اسب‌ها اعمال شده است، افزود: قرنطینه اسب‌های وارداتی کشور در استان البرز فعال است و اسب‌های وارداتی از کشورهای مختلف در این قرنطینه تحت نظارت‌های بهداشتی- قرنطینه‌ای دامپزشکی قرار می‌گیرند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان البرز تصریح کرد: این اسب‌ها پس از طی مراحل لازم به مراکز پرورش اسب در سراسر کشور اعزام می‌شوند.

وی گفت: خوشبختانه با نظارت‌های دقیق دامپزشکی و عملکرد مناسب کارشناسان اداره مبارزه تمامی 214 اسب وارداتی تاکنون از خدمات دامپزشکی از جمله واکسیناسیون (تست مشمشه،شاربن و کزاز) به موقع، خونگیری جهت آزمایشات لازم و سایر خدمات بهره مند شده‌اند.

عصار خاطرنشان کرد: اداره کل دامپزشکی البرز آمادگی کامل برای اعمال نظارت‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون‌های لازم را در هر زمان دارد.

 

 

نظر شما
ادامه