کد خبر: ۲۴۲۱۷

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، روز گذشته جلسه ای با حضور سرپرست اداره کل، کارشناس دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور، روسای فنی اداره کل و روسای شبکه های دامپزشکی شهرستانهای استان با موضوع مقابله و پیشگیری بیماری هاری در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

«دکتر محسن شانقی» اظهار داشت: عامل این بیماری ویروس بوده و معمولاً با گزش یا گاز گرفتگی از طریق حیوان مبتلا به انسان و یا سایر حیوانات منتقل می شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت پیشگیری از بیماری هاری بیان نمود: کنترل بیماری هاری مستلزم همکاری چند جانبه وزارت بهداشت ، سازمان دامپزشکی کشور و سازمان محیط زیست کشور می باشد که کنترل بیماری در گرو کنترل آن در حیات وحش است و بایستی به مقوله واکسن خوراکی حیات وحش وارد شد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مرکزی همچنین توضیحاتی را در مورد تعداد، کانون و نوع دامهای مبتلا به این بیماری از سال 1390 تا کنون را ارائه داد.

در ادامه «دکتر مصطفی عزیزیان» کارشناس دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور ضمن ارائه مطالب آموزشی در خصوص بیماری هاری، چگونگی مبارزه با این بیماری در دام و سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور در خصوص برخورد با موارد بروز این بیماری در دامداری‌ها و گله‌های دام، برنامه واکسیناسیون علیه بیماری در سگ‌های گله صاحبدار، چگونگی درگیر شدن دام‌ها با این بیماری، راه‌های جلوگیری از در معرض خطر قرار گرفتن دام‌ها، چگونگی برخورد کارشناسان با دام هار و نمونه گیری مناسب، نکاتی را متذکر شد.

در پایان حاضرین در جلسه در خصوص مشکلات و موانع موجود مقابله با این بیماری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

نظر شما
ادامه