کد خبر: ۲۴۲۱۴

کمبود نیرو و اعتبارات از چالش های پیشروی حرفه دامپزشکی است

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: سخت بودن و ناشناخته بودن حرفه دامپزشکی، همچنین کمبود نیرو و اعتبارات از چالش های پیشروی دامپزشکی است.

به گزارش قوچان خبر، «دکتر مجید روحانی نژاد» در حاشیه بازدید از بخش های مختلف شبکه دامپزشکی قوچان با اشاره به شرایط سخت این حرفه اظهار داشت: سخت بودن و ناشناخته بودن حرفه دامپزشکی و همچنین کمبود نیرو و اعتبارات از چالش های پیشروی دامپزشکی است و همکاران پرتلاش دامپزشکی می باسیت با با انجام هرچه بهتر وظایف خود باعث شناساندن هرچه بیشتر این حرفه در سطح جامعه شوند.

وی با اشاره به نقش آموزش و ترویج ادامه داد: آموزش و ترویج در کنار واکسیناسیون، در پیشگیری و کاهش بیماری ها بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: در صورتی که آموزش و آگاه سازی افراد در کنار واکسیناسیون دام ها انجام نشود، شاهد کاهش 60 درصدی موفقیت در پیشگیری از بیماری ها خواهیم بود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با حضور در میان فعالان بخش خصوصی نیز نشان کرد: حفظ شئونات حرفه ای و در کنار آن برنامه ریزی دقیق با نگاه مثبت به بهبود صنعت دامداری کشور می تواند ما را در شناسایی این حرفه و بهبود وضعیت موجود یاری کند.

در ادامه، علیرضا قدرتی مدیر شبکه دامپزشکی قوچان با اشاره به مشکلات پیشروی دامپزشکی این شهرستان عنوان کرد: کمبود نیرو و مشکلاتی که این شبکه در پست های قرنطینه مرزی و بین استانی خود دارد، از معضلات دامپزشکی قوچان است.

وی یادآور شد: درحوزه تشخیص و درمان شهرستان، همچنین ساماندهی مراکز مایه کوبی و افزایش نظارت ها بر داروخانه های دامی بویژه در زمینه فروش بدون نسخه دارو، فعالیت های بسیار خوبی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی از بخش های مختلف شبکه دامپزشکی قوچان بازدید و سپس با امام جمعه محترم، مدیر جهاد کشاورزی و فرماندار قوچان دیدار کرد.

 

 

نظر شما
ادامه