کد خبر: ۲۴۱۳۰
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
دامپزشکی حوزه تخصصی است و نمی‌توان از دکتر داروساز بعنوان مسئول فنی در کارخانه‌های داروسازی دامپزشکی استفاده کرد/ تحویل دارو به واحدهای تولیدی به صلاح نیست و باید از مسیر داروخانه و تجویز دامپزشک انجام شود ...

حکیم مهر - رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با درخواست سازمان غذا و دارو در زمینه بکارگیری دکتر داروساز انسانی به عنوان مسوول فنی و بهداشتی در کارخانه های داروسازی دامپزشکی و شرکت های پخش و توزیع داروهای دامی قاطعانه مخالفت کرد.

«دکتر محمدرضا صفری» در واکنش به نامه اخیر دکتر رسول دیناروند، رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت به سازمان دامپزشکی کشور که در آن خواسته شده به استناد ماده (13) آیین نامه بند (ز) ماده (3) قانون سازمان دامپزشکی، دکتر داروساز انسانی، مسوول فنی و بهداشتی کارخانه های داروسازی دامپزشکی و شرکت های پخش و توزیع داروهای دامی شود، گفت: دامپزشکی، حوزه تخصصی است و در این حوزه نمی توان از دکتر داروساز انسانی به عنوان مسوول فنی و بهداشتی در کارخانه های داروسازی دامپزشکی استفاده کرد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی افزود: اگر هدف از این نامه، ایجاد اشتغال جدید برای دکتر داروساز انسانی باشد، باید گفت، هم اکنون حوزه های متنوعی در بخش پزشکی وجود دارد و همکاران داروساز می توانند در آن بخش ها فعالیت کنند.

وی ادامه داد: دامپزشکی، حوزه متفاوتی است و فعالیت در بخش داروهای دامی مستلزم شناخت کامل از حرفه دامپزشکی، درمان دام، بیماری های دام، فیزیولوژی دام و بسیاری از مسایل تخصصی دیگر است و به همین دلیل همکاران دامپزشک که بیش از 200 واحد از جمله فارموکولوژی در رشته دامپزشکی را گذرانده اند، می توانند در حوزه داروهای دامی و به عنوان ناظر فنی و بهداشتی مشغول به فعالیت شوند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در عین حال به قانون موجود نیز اشاره و تصریح کرد: طبق همان قانونی که سازمان غذا و دارو در نامه خود به آن استناد کرده است، مسوولیت تعیین صلاحت مسئوولان فنی و بهداشتی، تعیین ظرفیت و امتیاز بندی و تعیین حقوق آنها با سازمان دامپزشکی است و ما طبق قانون، فقط اعضای سازمان خودمان را می توانیم تعیین صلاحت و ارزشیابی و برای شان پروانه فعالیت صادر کنیم.

دکتر صفری گفت: هر سال نزدیک به 1500 دامپزشک در کشور فارغ‌التحصیل می شوند و در هر واحد، دامپزشک مستقر است و ما با کمبود متخصص رو به رو نیستیم.

تحویل دارو به واحدهای تولیدی به صلاح نیست و باید از مسیر داروخانه و تجویز دامپزشک انجام شود

رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: تصمیم اخیر دامپزشکی مبنی بر تحویل دارو از طریق شرکت‌های پخش به واحدهای بزرگ تولیدی درمقطع فعلی به صلاح نیست و منجر به کاهش نظارت‌ها می‌شود.

«دکتر محمدرضا صفری» با اعلام این خبر اظهار کرد: دیدگاه کارشناسی و فنی سازمان دامپزشکی کشور برای تامین چرخه دارو، بر ایجاد تغییرات است.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی دام، نیز نامه ای به ایران مبنی بر این موضوع ارسال کرده است که داروخانه‌های حوزه دامپزشکی ایران باید تغییراتی را در خود انجام دهند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان اینکه تذکر سازمان بهداشت جهانی به ایران در ارتباط با لزوم تغییر وضعیت داروخانه‌های دامپزشکی به جا است، ادامه داد: هر سیستمی که راه می افتد نیاز به بهبود دارد و سازمان دامپزشکی محدودیت‌هایی در زمینه تاسیس داروخانه‌های دامپزشکی در دستور کار دارد.

وی تصریح کرد: تحویل دارو در این مقطع به واحدهای تولیدی به صلاح نیست و باید از مسیر داروخانه و تجویز دامپزشک انجام شود.

صفری گفت: سازمان دامپزشکی بر این عقیده است که در واحد‌های بزرگ تولیدی، دارو به طور مستقیم از طریق شرکت‌های پخش در اختیار آنها قرار گیرد و این دارو زیر نظر دامپزشک فارم مصرف شود.

وی افزود: به دلیل نقص قوانین موجود، این امر کاهش نظارت به وجود می‌آورد، زیرا حضور و نظارت داروخانه در روند توزیع باعث افزایش نظارت خواهد شد.

صفری یاد آور شد:ما در این زمینه نامه نگاری‌های با سازمان دامپزشکی داشته‌ایم و برای حل این مشکل، نظراتمان دارد به یکدیگر نزدیک می‌شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: واحدهای بزرگ تنها 10 درصد تولید کشور را در حوزه تولیدات دامی برعهده دارند، اما این سهم به سرعت در حال تغییر و افزایش است.

 

خبر مرتبط:

دخالت داروسازان در حیطه وظایف دامپزشکی ادامه دارد/ لزوم برخورد قاطع متولیان دامپزشکی و تشکل‌های صنفی

پاسخ کوبنده جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک به نامه رئیس سازمان غذا و دارو

نامه رئیس سازمان غذا و دارو به رئیس سازمان دامپزشکی در راستای حمایت از داروسازان

دکتر دیناروند: درخواست کردیم کمیته‌ای که مسئولیت نظارت را در دامپزشکی برعهده دارد، به سازمان غذا و دارو منتقل شود

انجمن صنفی کارفرمایی داروخانه‌داران دامپزشکی استان خوزستان هم به رئیس سازمان دامپزشکی نامه نوشت

نامه انجمن صنفی کارفرمایی داروخانه‌های دامپزشکی استان قزوین به وزیر بهداشت

نامه انجمن صنفی داروخانه‌های دامپزشکی استان اصفهان به رئیس سازمان دامپزشکی

نامه سرگشاده جمعی از داروخانه‌های دامپزشکی استان اصفهان به رئیس سازمان دامپزشکی

 

انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
-
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
0
آقای دکتر صبح بخیر . چه عجب از خواب بیدار شدید . البته امیدوارم دیر بلند نشده باشید.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
0
قابل توجه دوستان نظام دامپزشکی ........... که این دسته گل را به آب دادند؟؟؟!!!!!!!
بابک
|
-
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
0
آقای دکتر صفری، اگر شما از یکی دو کارخانه معتبر تولید داروهای دامی در اروپا بازدید کنید خواهید دید که داروسازان نقش مهمی در امور تولیدی و فنی دارند. متاسفانه سواد دارویی - فنی بسیاری از ما دامپزشکان برای مسئولیت فنی کارخانجات دارویی کم است. علت هم نبود آموزش مناسب چه در دانشگاه و چه پس از فارغ التحصیلی است. حمایت از صنف مهم و لازم است اما باید واقعیت را هم دید. دامپزشک و مسئول فنی - دارویی
ناشناس
|
-
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
1
0
بازم حرفم را تکرار میکنم. هیچ پزشک فوق تخصص برجسته (با تخصص های مربوط به خود) ادعا ندارد، چون من فیزیولوژی گوارش، قلب را بهتر میدانم یا بیولوژی سرطان و پیشرفت بالینی آن را بهتر میشناسم، لذا شایستگی ساخت دارو و فرموله کردن آن را دارم. در حالیکه ما از دامپزشکان عمومی و حتی متخصص چنین ادعایی می کنیم. واقیعیت این است خود ما به دامپزشکی بعنوان یک علم نگاه نمیکنیم و صرفا دید ما از دامپزشکی یک تجارت محض است (دلالی)، لذا بلد نیستیم و نمی دانیم چگونه این علم را با دانش امروزی منطبق سازیم!!!!
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
0
همکار واقع بین یکی از تخصص های رشته دامپزشکی، فارماکولوژی دامپزشکی است که الان بازار اشتغال چندان جالبی هم نداره، عنوان رشته و سوادشان هم صرفا برای کارخانه داروهای دامی است
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
لطفا همه بدانیم فارماکولوژیست داروساز نیست!!!
مرادي
|
-
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
از دكتر صفري به دليل مواضع صنفي خوبي كه نشان دادند تقدير مي كنم كاش دكتر خلج هم به جاي حمايت از چند شركت دارويي و پولدار بي سواد كمي هم به فكر بهداشت جامعه بود اقاي دكتر خلج وظيفه شما صيانت از سرمايه هاي دامي و بهداشت عمومي است يا دغدغه سود نكردن كارخانجات دارويي و مرغداران. اگر وظيفه ات حمايت از توليد است نبايد در برابر انفلوانزا مرغها را معدوم مي كردي يا سل و بروسلوز سازمان را تعطيل كن ضرر مرغدار و دامدار در برابر١٢ درصد سود داروخانه بيشتر است يا در برابر ميلياردها ريال دام را حذف كردن
ناشناس
|
-
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
درود بر دكتر صفري عزيز براستي لايق وزارت هستي
علیزاده
|
-
|
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
ســـلام
دوست عزیز با نام (( بابک )) ،
اینکه دامپزشکان شاغل در شرکت های داروسازی دامی از دانش فنی لازم برخوردار هستند یا نه و یا اینکه شرکت ها صرفاً بسته بندی انجام می دهند و نه تولید و ساخت دارو به کنار .
مسئله ای که در حال حاضر برای رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت حائز اهمیت هستش ، ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان زیر مجموعه ی خود (داروسازان) می باشد . جدای از اینکه سواد دارند یا ندارند ،کار بلد هستند یا نیستند . فرصتی هرچند کوچک که سازمان دامپزشکی و نظام برای شما و امثال شما همکار عزیز ایجاد کرده است . پس لطفاً به جای فرافکنی حاشیه سازی و تضیعف موقعیت شغلی خود به فکر دانش اندوزی و ثبات جایگاه باشید که خیل عظیم دانش آموختگان چه بسا با سطوح علمی بسیار بالا در راه است ...
یا حق
بابک
|
-
|
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
محتویات رشته تخصصی فارماکولوژی دامپزشکی با آنچه عملا در کارخانه های داروسازی اتفاق می افتد فاصله دارد. این فاصله با عدم وجود تجربه بیشتر می شود. اگر در این زمینه دانشگاه با صنعت ارتباط قوی داشت، دانش و تجربه منتقل میشد و فاصله کم میشد. متاسفانه هم در دانشگاه و هم در صنعت ضعف بسیار است.
در اروپا و امریکا رشته ای با عنوان Pharmaceutical Science وجود دارد که فقط به علم و صنعت داروسازی اختصاص دارد و با Pharmacology متفاوت است و اغلب کارآموزی ها و پایان نامه های این رشته در کارخانجات انجام می شود.
بابک
|
-
|
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
دوست عزیز آقا/خانم علیزاده
ای کاش مسئولین صنف دامپزشکی هم مثل پزشکی و داروسازی از همکاران خود حمایت میکردند.
من مخالف نظر دکتر صفری هستم که یک طرفه وجود داروسازان در صنعت داروهای دامی را رد میکند. فکر میکنم واضح است که وجود هم دامپزشک و هم داروساز می تواند مفید و مکمل هم باشد. هر کدام از ما به دانش دیگری نیاز داریم.
محمد
|
-
|
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
باسلام
جناب اقای بابک شما در نظراتتان وضعیت دامپزشکی و از جمله فارماکولوژی دامپزشکی را با کشورهای پیشرفته مقایسه می کنید و از ان طرف قضیه به گونه ای از داروسازان و دانش انها نسبت به داروهای دامپزشکی (که خودش بحث مفصلی می طلبد ) دفاع می کنید که گویی در دانشگاه بیش از دامپزشکان متخصص فارماکولوژی در حوزه دام از فیزیولوژی و اناتومی گرفته تا ... واحد درسی گذرانده اند. ضمنا توصیه ام به شما دوست بزرگوار این است که وضعیت داروسازی داخلی را هم با کشورهای پیشرفته مقایسه نمایید چون قیاس های شما حاکی ازان است که داروسازی انسانی ما کاملا همگام با کشورهای پیشرفته است اما در دامپزشکی به هیچ وجه اینطور نیست.
لطفا هر عرصه و هر دانشی را در جایگاه خود مورد نقد و بررسی قرار دهید.
ناشناس
|
-
|
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
من چندسال است که درکارخانه داروسازی کارمی کنم ازهرصد داروساز یه دونه باسواد پیدامی شه که اون هم معمولاچندسال تجربه داره وداروسازا وقتی وارد صنعت می شن هیچی بلد نیستن وبعدازچندسال تازه می فهمن چی به چیه،درموردفرموله کردن داروها هم فرمولها ازچندفرمولاتورمعروف تو ایران خریداری می شه که اونها هم ازکشورهای دیگر گرفته شده یابادانش فنی ازکشورهای دیگه خریداری می شه پس داروسازا هیچ نقشی درایران ندارند یعنی چیزی بلدنیستند که بخواهندانجام دهند فقط دنبال پست های مدیریتی هستند تاکار ،تازه دامپزشکا حداقل داروها وکاربردشون رومی دونن که داروسازها همین هم نمی دونن یک دامپزشک بعد ازکمی تجربه بسیار قوی ترازیک داروساز می تونه عمل کنه
ناشناس
|
-
|
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
داروسازها هم بیشترفارماکولوژی می خونن اون هم داروهای انسانی وچندواحدبیشترداروسازی صنعتی ندارن که معمولا دراین زمینه بسیارضعیف هستند
بابک
|
-
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
جناب آقای محمد، سلام.
وضعیت داروسازی انسانی ما هم از کشورهای پیشرفته عقب تر است. اگه توجه کنید من گفتم که هر کدام از ما چه دامپزشک و چه داروساز به دانش هم نیاز داریم.
من به نظر دکتر صفری که با بکارگیری داروساز در کارخانه های داروهای دامی مخالف هستند، اعتراض دارم. اینطور نظرات پخته نیست.
عضو شوراي نظام
|
-
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
طي سالهاي اخير با ارتباطات و زحمات خوب دكتر اقاميري نظام رشد خوبي كرد و حتي خيلي جلوتر از نظام مهندسي. و وزارتخانه عمل كرد ولي برخي در سازمان كه منافعي در عمليات اجرايي صدور پروانه داشتند اينقدر زيراب نظام را زدند كه بين وزير و نظام اختلاف افتاد خوشبختانه حضور دكتر صفري كه از بدنه وزارت جهاد واز نيروهاي خوش فكر دامپزشكي با سابقه رياست سازمان هستند مي توانند براحتي دوباره ارتباط نظام و وزارتخانه را نزديك نموده و وظايف قانوني نظام در امر صدور پروانه را انجام دهند دليل اين دستورالعمل ها و دستپاچه گي سازمان نيز نمايانگر حركت مقتدرانه و درست نظام است
محمد
|
-
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
اینکه علم دامپزشک و داروساز در کنار هم قرار گیرد مسلما ارزشمند است و هیچکس با ان مخالف نیست اما این مسئله باتوجه به وضعیت فعلی دامپزشکی و جایگاه دامپزشکان نیاز به بررسی و همفکری مسئولان و دلسوزان دارد. نه اینکه ما جوگیر شویم و نظرات و قیاس هایی انجام دهیم که فقط حس خود کمتربینی نسبت به سایرین (داروسازان) را در دامپزشکان القا کنیم. نظرات خام و مایوس کننده راه بجایی نخواهند برد جز اینکه راهی برای سو استفاده دیگران از جامعه مظلوم دامپزشکی بگشاید.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
(( جناب بابک ))
دکتر صفری یکطرفه وجود داروسازان در صنعت داروی دامی را رد می کند ، به دلیل اینکه بالاترین مقام مسئول همان مجموعه ای هستند که برای شما و بقیه بعد از اتمام تحصیلات وظیفه ی ایجاد اشتغال را بر عهده دارد . دوستان اشاره کردند و بنده هم عرض کردم که هدف استفاده از دامپزشک یا داروساز برای ساخت دارو در این شرکت ها نیست . بلکه تنها و تنها هدف ایجاد اشتغال می باشد . همین که ایشان قاطعانه درخواست رئیس غذا و دارو را رد نمودند یعنـــــی حمایت از بخش خصوصی دامپزشکی و خیل عظیم فارغ التحصیلان آن و شما .
باتوجه به سیاست های وزارت علوم در جذب دانشجوی دامپزشکی با آن تعداد بی شمار ، شما بفرمایید تکلیف آینده شغلی این افراد (چه باسواد چه بی سواد - به هر حال در آموزش عالی همین کشور تحصیل کردند) چه می شود ؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر در مجموعه های مرتبط با رشته خود کار نکند ، چه کند؟؟
پس لطفاً سنجیده تر سخن به میان بیاوریم .
علیزاده
علی
|
-
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
نظام دامپزشکی و ایجاد اشتغال؟!!! شوخی میکنی؟! :)))
ناشناس
|
-
|
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
0
0
ایشون ریاست سازمانی را بر عهده دارند که کارمند ایشان که در همان ساختمانی هستند که ایشان مشغول ریاستشان هستند، با داشتن مدرک کاردانی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، خودشان را به ارباب رجوع دکتر دامپزشک معرفی میکند. جناب آقای دکتر محترم، اصلاحات را باید از سازمان تحت نظارت خودتان شروع کنید تا بعدا بشود در بقیه موارد هم کاری انجام داد.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
0
0
با خواندن پیغام های زیر همه می فهمن چه تفرقه ای بین دامپزشک ها وجود داره.یعنی درک این مطلب که داروسازها به هیچ عنوان بفکر بالا بردن کیفیت داروهای دامی نیستن و فقط دنبال حمایت از رشته خودشون هستن اینقدر سخته؟بعضی از همکاران زیادی منطقی فکر میکنن.به هر حال کیفیت داروهای دامی چه بالا باشه و چه پایین،با حضور داروسازها چیزی به دامپزشک ها نمیرسه و همین چند تا دونه فرصت شغلی دامپزشکها هم از بین میره.
دانشجوی دکتری دامپزشکی
|
-
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
0
0
خنده دار است که تصور کنیم یک داروساز که در طول تحصیل حتی یک واحد جانورشناسی نخوانده است و حتی تفاوت های کالبد شناسی جانوران مختلف و سازوکار بدن آنها را نمی داند بخواهد برایشان دارو بسازد!یا مثلا بر روند تولید داروی ماهی ای که حتی نمی تواند نر یا ماده بودن آنرا تشخیص دهد نظارت کند.دور از ذهن نیست که ورود داروسازان به این عرصه ناشی از رشد قارچ گونه داروخانه ها در سر هر کوچه و خیابان باشد!بهتر است داروسازان برای رفع مشکل بیکاری خود به دنبال راهکار های دیگری باشند.
اكبري
|
-
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
0
0
بعيد است كسي كه دانشجوي رشته دامپزشكي است و زحمات زيادي را متحمل شده و دوستان خود را مي بيند و با بقيه فارغ التحصيلان دامپزشكي مقايسه مي كند از عبارت رشد قارچ گونه استفاده كند متاسفانه خيانتي از سوي مديراني فاسد در جريان است كه فرصت هاي شغلي را پيشكش شركتهاي وارد كننده و توليدكننده نمايند و دامپزشك را در حد كاگر مرغداري پايين بياورند اگر تنها وظيفه دامپزشكان درمان و تشخيص است پس سازمان دامپزشكي هم بايد وظيفه دارويي و نظارت بر بهداشت عمومي و.... را به وزارت بهداشت بدهد و فقط وظيفه مبارزه با بيماريها را داشته باشد
دانشجوی دکتری دامپزشکی
|
-
|
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
در جواب آقا یا خانم اکبری
رشد قارچ گونه اصطلاحی است که برای عنوان کردن افزایش بیش از حد تعداد یک چیز در مدت کوتاهی بیان می شود.مطمئنم که با گفتن این اصطلاح نسبتا جا افتاده در مجامع علمی _به خصوص در بین زیست شناسان_به کسی بی احترامی نکرده ام.با این حال اگر این اصطلاح موجب دلخوری کسی شده ،پوزش می خواهم.
درمان حیوانات تنها بخش کوچکی از علم دامپزشکی است.هدف اصلی دامپزشکی پیشگیری از ابتلای مردم به بیماری های واگیر و بیماری های مشترک بین انسانها و حیوانات است.
می دانید اگر بیماری های کشنده ای مثل تب کریمه کنگو،مالاریا،بروسلوز،آنفولانزای پرندگان،هاری و... توسط دامپزشکان در اکوسیستم ها کنترل نشود به سرعت اپیدمی شده و در سراسر کشور سلامت هموطنان مان را به خطر می اندازد؟می دانید زمانی بیماری طاعون که توسط کک های سگ وگربه منتقل میشود هر ساله میلیونها قربانی می گرفت؟آیا می دانستید آنفولانزای خوکی در گذشته 20 میلیون قربانی فقط در هندوستان برجا ی گذاشته است؟...
راستی... آیا حاضرید به آنفولانزای مرغی مبتلا شده و پول درمان پرداخت کنید یا ترجیح می دهید با اقدام به موقع دامپزشکان در کنترل این بیماری،هرگز مبتلا نشوید؟چه خوب گفته اند:پیشگیری بهتر از درمان است...
و حیف به این همه تلاش و احساس مسئولیت که دامپزشکان دلسوز دارند و تمام آن به اسم افراد دیگر ثبت می شود...
اكبري
|
-
|
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
اقاي دانشجو و همكار اينده منهم با شما موافقم و نقش دامپزشكان را در همه عرصه ها كسي نمي تواند كتمان كند بحث سر اينس كه گروهي همه دامپزشكي را چون در انجا شاغل هستند پيرامون خودشان مي دانند و همه منافع و اخذ اعتبارات را براي خودشان مي خواهند حال انكه بيش از دهها برابر دامپزشكان شاغل در سازمان در بخش خصوصي در كلينيك و ازمايشگاه و داروخانه و مركز مايه كوبي و غيره در راستاي امنيت بهداشت جامعه قدم بر مي دارند واين درست نيست كه عده اي به خاطر خوش خدمتي به چند شركت اين تعداد همكار را بيكار كنند وقتي همكاران ما فقط منافع شخصي يا تيمي خود را مي بينند همين مي شود تمام جايگاه هاي اشتغال دامپزشكي داراي احترام وتهديد هر يك خيانت به دامپزشكي است
نظر شما
ادامه