کد خبر: ۲۴۰۵۱
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
انجمن داروسازان ایران طی نامه‌ای به رئیس سازمان غذا و دارو، ضمن زیر سؤال بردن کیفیت داروهای دامی تولید داخل، خواستار بررسی کیفیت داروهای دامی موجود در بازار شد ...

حکیم مهر - چندی پیش انتشار نامه رئیس سازمان غذا و دارو به رئیس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص لزوم بکارگیری داروسازان بجای دامپزشکان به عنوان مسئول فنی در شرکت های تولیدکننده داروهای دامی خبرساز شد. هر چند جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک در پاسخ به رئیس سازمان غذا و دارو به انتقاد از این زیاده خواهی پرداخت، ولی سازمان دامپزشکی، سازمان نظام دامپزشکی، جامعه دامپزشکان ایران و جامعه اسلامی دامپزشکان از کنار این موضوع بی تفاوت عبور کردند.

انجمن داروسازان ایران این بار پا را فراتر نهاده و طی نامه‌ای به رئیس سازمان غذا و دارو، ضمن زیر سؤال بردن کیفیت داروهای دامی موجود در بازار، خواستار بررسی این داروها توسط اداره کل آزمایشگاه های کنترل سازمان غذا و دارو شده است! به عبارت دیگر عملکرد سازمان دامپزشکی کشور را در این خصوص کاملاً زیر سوال برده است.

حکیم مهر در همین جا هشدار می دهد، چنانچه متولیان دامپزشکی کشور در اسرع وقت پاسخی قاطعانه به این قبیل زیاده خواهی ها ندهند، در آینده ای نزدیک باید شاهد هجمه سازمان غذا و دارو برای تصرف دفتر دارویی سازمان دامپزشکی باشیم و در آینده ای دورتر، حتی الزام داروخانه های دامپزشکی به حضور داروسازان به عنوان مسئول فنی دور از انتظار نیست!

 

 

 

خبر مرتبط:

پاسخ کوبنده جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک به نامه رئیس سازمان غذا و دارو

نامه رئیس سازمان غذا و دارو به رئیس سازمان دامپزشکی در راستای حمایت از داروسازان

دکتر دیناروند: درخواست کردیم کمیته‌ای که مسئولیت نظارت را در دامپزشکی برعهده دارد، به سازمان غذا و دارو منتقل شود

 

 

 

انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مجتبی کیانی
|
-
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
0
پیشنهادی برای آقای دکتر دیناروند، داروساز و مسئول عزیز
پیرو بحثهای تازه پیرامون چشم داشتن به اشتغال زایی داروسازان در بخش دامپزشکی
باید عرض کنم طبق آمار تعداد 4500 عطاری یا همان داروخانه گیاهی در کشور به صورت رسمی و حدود 10 هزار مورد بطور غیر رسمی و غیر قانونی در حال فعالیتند که مستقیما در سلامت مردم نقش دارند، اگر بپذیریم که داروخانه های انسانی بیشترین حجم اشتغال به کار داروسازان را به خود اختصاص داده است باید بدانید طبق آمار رسمی که سایت وزارت بهداشت به صورت اکسل ارائه داده حدود 8400 داروخانه در سراسر ایران فعالیت میکنند و پیشنهاد اکید بنده به عنوان عضوی از بدنه آسیب پذیر اشتغال دامپزشکی به جناب آقای دکتر دیناروند این است بیشتر از اینکه دنبال استخدام داروسازان محترم در شرکت های تولید کننده داروی دامی باشند، که آمار آنها با احتساب همه شرکتهای وارد کننده و غیر فعال و داروسازان مشترک (داروهای انسانی و دامی که قبلا داروساز استخدام نموده اند.) 66 شرکت می باشد، به فکر تعیین مسئول فنی داروخانه های گیاهی و عطاری ها باشند، مسلما آنجا بیشتر از تخصص و دانش این عزیزان در عرصه داروها و تداخلات و عوارض و داروهای ترکیبی و..... آنها استفاده خواهد شد و همچنین بازار اشتغال آنها نزدیک به 2 برابر افزایش خواهد داشت.
با تقدیم احترام
دکتر مجتبی کیانی
دوستان عزیز اگر موافق صحبت بنده هستند میتوانند با اشتراک گذاشتن این مطلب، کمک کنند به گوش مسئولان برسد.
ناشناس
|
-
|
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
0
اینا دیگه چقدر پرو هستن که میخوان شغل ما دامپزشکارو بگیرن.همین جوریش بیکاری تو دامپزشکی بیداد میکنه اینا دندان تیز کردن که داروخانه های ماروهم بگیرن احتمالا داروسازی هم وضعیت اشتغالش خراب شده!!!!!!!!!!
ناشناس
|
-
|
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
0
بعنوان یک کلینیسن دام بزرگ محتوای این نامه را تایید می کنم. من 8 سال سابقه کلینیسنی در آذربایجان غربی داشتم. برای گاوها دگزامتازون انسانی تجویز و واقعا اثر بخشی 3 آمپول انسانی از ویال 50 سی سی دامپزشکی بهتر بود! اکسی توسین انسانی بسیار موثرتر از دامی بوده و دقیقا اکسی توسین دامی شرکت ... مثل دارونما عمل میکرد!!
حکیم مهر به جای تشنج اجازه دهیم هوای تازه به روح مرده دامپزشکی ایران بوزدتا شاید و البته شاید احیاء بشه!!!
دکتر حسینی
|
-
|
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
0
جناب آقای دکتر رهبر مژدهی آذر بزرگوار سلام
متاسفانه آمدید ابرو درست کنید زدید چشم طرف رو هم کور کردید. سالهاست بخش دامپزشکی فریاد میزند که جلوی تخلف همکاران شما گرفته شود ولی کو گوش شنوا ؟ همکاران شما با انجام تخلف، انواع داروهای ممنوعه در دامپزشکی را به خاطر سود و منفعت بیشتر به راحتی در اختیار دامداران قرار میدهند . بزرگوار در ایران هم مانند سایر کشورها برای مصرف داروهای دامی دارونامه وجود دارد . و هدف اصلی دامپزشکی تامین سلامت جامعه انسانی است . استاد محترم قطعا با استفاده از برخی از داروهای انسانی به خصوص آنتی بیوتیک ها دامداران نتایج بهتری خواهند گرفت اما به این نکته توجه داشته باشید مقاومت به آنتی بیوتیک ها در جوامع انسانی شوخی بردار نیست که همکاران شما به خاطر منافع بیشتر این داروها را در اختیار دامداران قرار میدهند .
ناشناس
|
-
|
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
0
بهتر است ابتدا داروسازان عزیز کیفیت داروهای تولیدی خود را تعیین تکلیف کنند بعد به فکر داروهای دامی بیفتند علت اینکه اکثر متخصصان و حتی داروخانه ها داروهای مشابه خارجی را تجویز می کنند چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دكتر احمدي- مسئول فني
|
-
|
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
0
متاسفانه داروسازان سيري از حق مسئول فني خويش چه در شركت هاي دارويي پزشكي و چه در كارخانجات و داروخانه ها ندارند... و جالب توجه اين است كه اين عزيزان در خيال واهي خود به فكر حق مسئول فني بالاي ٤ ميليون طبق تعرفه داروسازان در بخشدامپزشكي هستند، در حالي كه اين دندان تيز شده شان در خصوص واحد ها و شركت هاي دامي يك خيال واهي است... بدليل اين كه اكثر شركت ها و واحد هاي دامي به هيچ عنوان همچين مبلغي در قبال حق مسئول فني پرداخت نمي كنند...
اقاي ديناروند و انجمن داروسازان به جاي دست درازي به بخش دامپزشكي و پايمال كردن حق دامپزشكان به فكر كنترل تعداد دانشجويان ورودي داروسازي پولي باشند...
با تشكر
ناشناس
|
-
|
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
0
وقتي مسوولين دامپزشكي داروخانه داران و همكاران خود را دلال مي نامند و بخش خصوصي فريادش از ............. در بخش دولتي و حمايت از ........... بسته بندي كننده و واردكننده به اسمان رفته اگر فرصت طلبان واكنش نشان ندهند جاي سوال است به نظر من اگر مشتي به خاطر اين ............ و رابطه ناسالم مي خواهند هزاران دكتر دامپزشك را بيكار كنند همان بهتر كه دفتر دارو و درمان منحل و وظايف ان به وزارت بهداشت منتقل شود تا ..........،......
ناشناس
|
-
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
0
متاسفانه انفعال سازمان دامپزشکی کشور در برابر مسائل اساسی بر همگان آشکار شده است. از خمیر مرغ و روغن پالم گرفته تا بکارگیری داروسازان در کارخانه های تولید داروی دامی. البته نیروهای سازمان دامپزشکی تمام وقت درگیر ممانعت از احقاق حق صنفی همکاران خود در بخش خصوصی هستند. حق صدور پروانه که همه صنوف دیگر بعضا ده ها سال است از آن برخوردار هستند.در این شرایط که نه خود توانایی مقابله با مسائل را دارند و نه جمع بزرگ بخش خصوصی را همراه خود دارند طبیعی است که در برابر صنوف بزرگ و متحد گروه پزشکی حرفی برای گفتن ندارند.
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
0
نتیجه سر شاخ شدن بی خردانه و سهم خواهی از بودجه نطام سلامت همین خواهد بود مسئولین سازمان که تا دیروز اولدروم بولدروم میکردند الان جیک هم نمیزنند که مبادا همین میز ................ را هم از دست بدهند ............................. و دست مریزاد به وزارت بهداشت که اینقدر سیاستمدارانه دامپزشکی رو سر جای خودش می نشاند.
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
0
دوستان همکار بیایید اندکی منطقی باشیم. همه کلنسین ها واقفند که بسیاری از داروهای دامپزشکی داخلی چیزی نیست که باید باشد. متاسفانه شرایط نگه داری وحمل مواد اولیه وارداتی استاندارد نیست. روشهای ثبت و ترخیص غلطه آزمایشات کنترل کیفی فرمایش ی هست. چجور میشه که یک شرکت دارویی، داروها رو با صد در صد جایره وبازپرداخت با چک یک ساله و حواله وانت و سفر خارج و تلفن آیفون و...بفروشند وباز سود بکنند. بنظرتون دلیل اون چیه؟ کاش سازمان دامپزشکی یکم بخودش بیاد و مصلحت ها رو کنار بذاره که نمیتونه چون میز ریاست به همه چی ارجحه.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
0
به نظر من اجازه دادن به فروش مستقيم دارو به مصرف كنندگان كار خوبي است بعدش هم حذف كلينيسين ها چون كليه دامپزشكان دولتي و خصوصي در ظاهر و پنهان بايد كارمند اين دو شركت گردند ادم با اين كارها ياد پرونده دميك مي افتد كه روزي گفته بود من كل پرسنل....... را خريده ام
دامپزشک بخش خصوصی
|
-
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
0
به نظرمن اگرمنصفانه وبه دورازتعصب قضاوت کنیم داروسازان علم تخصصی تری نسبت به داروها دارند تادامپزشکان.بنابراین اگربه فکرسلامت دام وبه تبع آن انسان هستیم بهتراست مسئول فنی کارخانه های تولید داروهای دامی داروسازان باشند نه دامپزشکان.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
0
داروهای تولید داخل که به هیچ وقت از نظر من و دیگر همکاران کلینیسین کیفیت لازم را ندارند، باعث بی اعتباری ما درمانگرها نیز شده است. زیرا دامدار تقصیر را از چشم ما دیده و میگوید داروهای فلان دکتر تاثیر نکرد!!. در حالیکه ما درست تجویز کردیم و مواد فعال دارو های دامی ایرانی درست فرموله نشده (حکایت بیل) است. به نظر من همیشه کار را به کاردان باید سپرد و داروسازان محق ورود به چرخه تولید داروهای دامی هستند.
رضا ترابی
|
-
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
0
0
در مورد کیفیت داروهای دامی دقیقا درست گفتن
سلیمانی
|
-
|
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
0
0
همکاران گویا واقف به موضوع نیستند.کدام داروساز واقف به فیزیولوژی واناتومی دامپزشکی است؟ در این مورد به هیچ عنوان حق با داروسازان نیست.خواهشا بیش از این دامپزشکی را کوچک نکنید.همین دوستان هستند که امروز سبب توهین به حرفه از سوی وازارت بهداشت واسیر ارگانها هستند.سازمان غذا ودارو می خواهد نظارت کلیه مواد غذایی حتی با منشأ دامی را بر عهده بگیرد وروزبه روز ما را منزوی تر کند.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
0
0
دوست گرامی (سلیمانی). دفاع بد جز بی اعتباری ما دامپزشکان راه به جایی نخواهد برد. در تمام دنیا پزشکان فوق تخصص گوارش، سرطان، ریه و ... ادعا ندارند چون سواد ما مثلا راجع به فلان سرطان بیشتر است یا چون فیزیولوژی معده را از داروساز بیشتر میدانیم پس ما باید دارو بسازیم. ساخت و فرموله کردن دارو در حیطه شیمیست ها و داروسازان است. اگر تخصصی و حرفه ای تفکر کنیم خدمات دامپزشکان نیز مطلوب و تخصصی تر خواهد شد و گرنه وضع از این هم بدتر می گردد.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
0
0
مثل اینکه اینکه بعضی دوستان اصلا متوجه نیستن که داروسازان می خواهند همین یک ذره استقلال کاری دامپزشکی رو می خوان بگیرن .خیلی جالبه.همه رشته ها می خوان مستقل بشن بعد بعضی همکاران می خواهند برن زیر دست بشن.مگر همین داروسازان باعث حذف دامپزشکان از آزمون دکترای فارماکولوژی نشدن؟این اوج سادگی هست که فکر کنیم داروساز ها دلشون برای کیفیت داروهای دامی و خدمت به مردم سوخته.
ناشناس
|
-
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
0
0
خطاب به دوستانیکه که فکر میکنند استقلال دامپزشکی از بین میرود. شما دوست دارید در بورکینافاسوی مستقل زندگی کنید یا در کانادایی که فرمانداری کل بریتانیا است؟!! من که کانادا را ترجیح می دهم شما چی؟؟؟!!!
ناشناس
|
-
|
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
0
0
بورکینوفاسو و کانادا...استدال ات تو حلقم خیلی خوب بود:)))))
DVM- ali
|
-
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
0
0
قابل توجه داروسازان و همکاران دامپزشک //// بابا چرا اینقدر حساس هستین به ورود داروسازان به عرصه دامپزشکی؟ بزارین بیان.بنده خداها نمیدونن دارن ......... داغ میکنن.بزارین بیان تو بازار کلاهبرداری مرغدارها و قماش پرادعا و مغرور دامدار و مرغدار.ببینم یک هفته میتونن این بچه های تی تیش مامانی داروساز دوام بیارن یا خیر!!! فکر کردن اینجا هم مثل عرصه انسانی هست که سربالا و سینه سپر جواب مشتری بدن!! نه داداش اینجا باید تو داروخانه تا ببخشید .................. مرغدار و دامدار خم و راست بشی تا چک هاشون پاس بشه.باید هرچی تخفیف از شرکت دارویی رو داروها میگیری بریزی تو جیبه این مرغدارها تا بتونی با داروخانه های دیگه تو قیمت دارو رقابت کنی تا مرغدار بنده نوازی کنه از تو دکتر بیچاره و بینوا دارو بخره تا نون شبه خودت و خانوادت در بیاد! بیاین عزیزان.اصلا همه رشته ها و همه مردم ایران بیان تو دامپزشکی کار کنن ببینم مرد هستن ادامه بدن یا فقط ما دامپزشکان از بس .........یم داریم به این ذلت و بیچارگی ادامه میدیم.تازه ازش دفاع هم میکنیم ..................
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
0
0
من نمیدونم چرا انقد به قضیه ای که اصلا وجود خارجی نداره دوستان بها میدن
مگه اصلاً ما کارخانه داروسازی داریم که در اون تعدادی داروساز فعالیت نکنن؟
تو هر کارخانه داروسازی حد اقل 2 تا 3 داروساز فعالیت می کنن که بعضا سمت هایی مدیریتی هم دارند.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
0
0
بهتره مرکز واکسیناسیون هم بهشون بدهند تا با واکسن قینقیریا و انگلاکسی هم آشنا بشن.
علی خاشعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
علم دامپزشکی وفارماکولوزی دامپزشکی اونقدر قوی هست که با اتکابه این علم خوده دامپزشکا از عهده مشکلات خودشون بربیان
به هرجهت اگر داروسازان عزیز مشتاق کمک درزمینه دامپزشکی هستن میتونن کنکور بدهند واز نظره علم دامپزشکی مشکلات رو برسی کنن
همونطور که ما دامپزشکا نمیتونیم توی بحث داروهای انسانی دخالت کنیم
داروسازها هم نمیتونن دخالتی کنن
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
0
به عنوان یک داروساز ابراز عقیده میکنم جهت روشن شدن موضوع برای ذوستان دامپزشک..1-شاید دوستان با روشهای برخورد وزارت بهداشت به اندازه ما اشنا نیستن اما برای ما این حقیقت مسلمی است که بعد از سالها فعالیت در حیطه پزشکی باگوشت و پوستمون متوجه شدیم که وزارت بهداشت فقط متولی امور بهداشت درمان و اموزش پزشکیه و ذره ای ارزش برای امر اشتغال زایی یا افزایش درامد یا اینجور امور صنفی قایل نیست.در برخورد با همه از پزشک تا داروساز و پرستار وزارت بهداشت فقط رفع نیاز خودش براش مهمه و لاغیر.و هرگز قدمی برنمیداره که بخواد مثلن به فکر بازار کار فلان قشر باشه...2_اشتغال در کارخانجات داروسازی چندان امر جذابی برای داروسازان نیست به دلیل اینکه معمولن کارشون سختتره و راهشون دورتر و حقوقشون هم چندان بیشتر از داروخانه نیست.داروسازان اکثرا تمایلشون به کار در داروخانه هاست و نیاز به حدیه که فعلن داروسازی بیکار نیست ک کسی ب فکر اشتغال زایی باشه..3-لزوم حضور داروساز در صنعت به خاطر فارماکولوژی نیست یه خاطر فارماسیوتیکس و داروسازی صنعتی و بحثهای کنترلی میکروبی و فیزیکو شیمیایی و غیره است که جزو وضایف دارروسازان صنعتی میباشد و شک دارم در سایر رشته ها اعم از دامپزشکی و غیره اموزش داده شده باشد
نظر شما
ادامه