کد خبر: ۲۴۰۲۰

مولف این کتاب «سانستا گن ترزااف» می باشد که توسط دکتر احمد اصغری (استادیار بخش جراحی دانشکده علوم تخصصی دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات)، دکتر غلامرضا عابدی چم (دانشیار بخش جراحی دانشکده علوم تخصصی دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات) و دکتر حسام الدین حسین زاده (دستیار جراحی دامپزشکی دانشکده علوم تخصصی دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات) به زبان فارسی ترجمه شده است و دکتر احمد اصغری ویراستاری علمی آن را بر عهده داشته اند.

مخاطبین این کتاب شامل دانشجویان عمومی و تخصصی دامپزشکی، کلینیسین ها و مرتبطین با رشته های علوم دامی می باشند.

این کتاب شامل 220 صفحه است و توسط انتشارات دانشگاه آزاد علوم تحقیقات منتشر شده است.

- قیمت پشت جلد: 40 هزار تومان

- تلفن تماس برای سفارش: 02144865111

این کتاب، اولین کتابی است که به صورت اختصاصی لوازم و تجهیزات عمومی  دامپزشکی را معرفی می نماید.

تنها راه آشنایی با اسم و نحوه کارکرد لوازم دامپزشکی، مشاهده تصاویر به صورت مداوم است که مطالعه این کتاب راهنمای خوبی  برای تقویت حافظه خواننده به منظور به خاطر سپردن آن­ها می باشد. همچنین خواننده می تواند از این کتاب به عنوان خودآموز استفاده کند.

آنچه در این کتاب مطالعه می کنید:

- وجود بیش از 320 تصویر رنگی با کیفیت عالی، همراه با توضیحات

- وجود حداقل یک تصویراز نمایِ جلو هر وسیله، همراه با نحوه کارکردِ آن

- معرفی لوازم و تجهیزات مورد استفاده در دام­های کوچک و بزرگ

- اختصاص یک فصل کامل به توضیح لوازم مورد استفاده در جراحی عمومی؛ به عنوان مثال، انواع پنس خونبند، قیچی­ها و همچنین لوازم جراحی­های تخصصی

- معرفی لوازم و نحوه مقید کردن برای همه گونه­ها در دام­های کوچک و بزرگ

 

مقدمه مولف:

آشنایی با لوازم و تجهیزات مورد استفاده در دامپزشکی بخشی از برنامه تحصیلی در دانشگاه می باشد. برای اینکه دانشجویان به عنوان یک عضو حرفه ای در تیم های درمانی حضور پیدا کنند، می بایست  تجهیزات و لوازم دامپزشکی را همراه با خصوصیات و نحوه عملکرد آنها بشناسند تا ضمن استفاده صحیح از لوازم، از آسیب به آنها جلوگیری شود.

این کتاب به آن دسته از دانشجویانی که به هر دلیلی نمی توانند لوازم را تهیه کنند تا از نزدیک با آن آشنا شوند، کمک خواهد کرد تا با مطالعه آن اطلاعلات خود را افزایش دهند.با توجه به تصاویر موجود، دانشجویان می توانند پس از مطالعه، به روش خود آزمایی معلومات خود را مَحَک بزنند.

این کتاب از دو بخش تقسیم شده است. در بخش اول لوازم مورد استفاده در مقید کردن حیوان، لوازم تشخیصی و کمک تشخیصی درمان توضیح داده شده است. در بخش دوم، پیرامون  لوازم جراحی عمومی، لوازم جراحی های اختصاصی مانند ارتوپدی و جراحی چشم به طور کامل بحث شده است.

تمامی لوازم موجود در این کتاب، توسط کلینیسین ها از  تمام نقاط ایالات متحده و کانادا مورد بررسی قرار گرفته است و بعضی از ابزار به این کتاب در ویرایش جدید اضافه گردیده اند که صاحب نظران از سایر نقاط جهان پیشنهاد داده اند.

اگر شما درباره این کتاب نظری دارید یا اعتقاد دارید می بایست لوازم جدید به آن اضافه شوند با ما در میان بگذارید.

 

مقدمه مترجمین:

پیامبر اکرم (صلّی الله علیه وآله و سلم) فرمودند

أَعلَم ُالنّاسِ مَن جَمَعَ عِلمَ النّاسِ إِلى عِلمِهِ؛

داناترین مردم کسى است که دانش دیگران را به دانش خود بیفزاید

کنزالعمال،ج۱۰،ص۱۴۳،ح۲۸۷۳۱

بر اساس نظر محققان، یکی از راه­های یادگیری مطالب  به منظور ماندگاری طولانی مدت، تقویت حافظه تصویری می باشد. دانشمندان امروزه تحقیقات گسترده ای را پیرامون میزان اثر بخشی حافظه تصویری در به خاطر سپردن علوم در افراد بزرگسال انجام داده اند و ثابت کرده اند که دیدن یک تصویر نقش مهمی در  تقویت حافظه بلند مدت و افزایش زمان ماندگاری مطلب دریافتی دارد. به همین دلیل است که در دوران کودکی، متخصصین اصرار به یادگیری لغات و کلمات همراه با شکل و تصویر دارند.

کتاب لوازم و تجهیزات دامپزشکی به صورت یک کتاب کاملا کاربردی تنظیم شده است که قابلیت استفاده در دانشگاه به منظور یادگیری دانشجویان رشته های دامپزشکی و علوم وابسته دارد. تجربیات سال ها تدریس در این حرفه، نشان داده است  که بسیاری از دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی، زمانی که در شرایط کارِ درمانی قرار می گیرند، با بیشتر لوازم آشنایی ندارند یا اینکه از نحوه کاربرد آن آگاه نیستند.گرچه بخشی از این مشکل ناشی از امکانات محدود در محیط های آموزشی است، اما حقیقتا نمی توان تمامی لوازم را دردانشگاه با واحد های درسی محدود به دانشجویان آموخت.

از طرفی بسیاری از همکاران شاغل به امور درمان هم در مواردی، به دلیل عدم آشنایی به لوازم یا استفاده نادرست، به طور ناخواسته، باعث آسیب به حیوان می شوند. پس این کتاب جدا از جنبه آموزشی در محیط دانشگاه، با توجه به تصاویر آن، به صورت کاملا کاربردی می تواند در شرایط کاری  مورد استفاده قرار گیرد.

در ترجمه این کتاب، سعی شده است با حفظ اصول حرفه ای و اخلاقی  ترجمه، مطالب به صورت قابل فهم و روان بیان شود.

در پایان از خانم ها محیا جزینی و مریم السادات حسینی دانشجویان دکترای دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات که در به سر انجام رسیدن کتاب همکاری داشته اند تشکر می نماییم.

مترجمین

احمد اصغری

غلامرضا عابدی

حسام الدین حسین زاده

 

نظر شما
ادامه