کد خبر: ۲۳۹۸۵

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: بزرگ ترین کشتارگاه طیور شمال غرب کشور با ظرفیت چهار هزار قطعه در ساعت و 90 درصد پیشرفت فیزیکی به زودی در شهرستان سراب راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا، «دکتر امیر حسین بهداد» در پی بازدید از این پروژه و در دیدار با فرماندار سراب افزود: جهت احداث این کشتارگاه حدود 50 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است و در صورتی که شرایط جوی اجازه دهد، این واحد در بهمن ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی افزود: با راه اندازی این کشتارگاه برای 80 نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد و بخشی اعظمی از مرغ مورد نیاز بازارهای شمال غرب کشور تامین می شود.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی کارخانه خوراک دام وطیور دراین شهرستان گفت: این واحد حدود سه ماه است که فعالیت خود را آغاز کرده و در آن روزانه 60تن خوراک دام و طیور تولید می شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجانذشرقی با اشاره به ارتقاء سطح بهداشت عمومی دراستان و افزایش چهار برابری کشف و ضبط موادخام غیرمجاز دامی در سراب افزود: درهشت ماهه نخست سال جاری بیش از 5/7 تن مواد و فرآورده های دامی غیربهداشتی کشف و ضبط و با اخذ مجوزهای قانونی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

بهداد، با اشاره به فرارسیدن فصل واکسیناسیون تب برفکی گفت: سال های قبل این واکسن به صورت رایگان دراختیار دامداران قرار می گرفت اما امسال به دلیل توسعه خط تولید موسسه واکسن رازی هر دوز از این واکسن به قیمت 30 هزار ریال عرضه می شود.

وی با بیان اینکه تزریق این واکسن به صورت رایگان توسط اداره کل دامپزشکی استان انجام می گیرد از دامداران خواست جهت جلوگیری از ضررهای اقتصادی جبران ناپذیر نسبت به واکسیناسیون به موقع دام های خود اقدام کنند.

فرماندار سراب نیز بر لزوم ایجاد قرنطینه دامی در مسیر ورودی شهرستان از طرف استان اردبیل تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه این شهرستان قطب دامپروری است و دارای میادین بزرگ دامی است، جهت جلوگیری از حمل و نقل دام و طیور زنده و فرآورده های غیرمجاز و کنترل انتقال عوامل بیماری زا، احداث این قرنطینه ضروری است.

داود گرشاسبی از تبدیل کشتارگاه سنتی سراب به کشتارگاه صنعتی خبر داد و افزود : جهت بهسازی، ساماندهی و احداث تاسیسات لازم در این کشتارگاه بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه صرف شده است.

وی با اشاره به تعطیلی کشتارگاه سنتی شهر مهربان نیز از شهرداری و اداره کل دامپزشکی استان خواست تا نسبت به احداث کشتارگاه صنعتی جدید در این شهر اقدام کنند .

نماینده مردم شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه خدمات دامپزشکی در حوزه سلامت انسان و صنعت دام بسیار پر اهمیت است، گفت: سازمان دامپزشکی باید با استفاده از ظرفیت های موجود در تقویت و جذب نیروهای متخصص تلاش کند.

مهناز بهمنی با بیان اینکه شهرستان سراب از نظر جمعیت دامی رتبه نخست استان را داراست، خواستار احداث صنایع پوست دراین منطقه شد.

شهرستان سراب با دارا بودن یک میلیون واحد دامی در تعداد جمعیت دامی، تولید گوشت قرمز، شیر و ماهی رتبه اول و در تولید عسل رتبه دوم آذربایجان شرقی را دارا است.

این شهرستان با 132 هزار و94 نفر جمعیت دارای دو بخش مرکزی و مهربان، 9 دهستان و 163 روستا است.

 

 

برچسب ها: کشتارگاه، سراب،
نظر شما
ادامه