کد خبر: ۲۳۹۶۷
تعداد نظرات: ۴۰ نظر
در این نامه که به امضای «دکتر سید جاوید آل‌داود» رسیده است، به نامه چند روز گذشته دکتر دیناروند مبنی بر لزوم جذب داروسازان در کارخانجات تولید داروهای دامی پاسخ داده شده است ...

حکیم مهر - رئیس جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک طی نامه ای خطاب به «دکتر رسول دیناروند» رئیس سازمان غذا و دارو، به نامه چند روز گذشته وی مبنی بر لزوم بکارگیری داروسازان در کارخانجات تولیدکننده داروهای دامی، پاسخ گفت.

در این نامه آمده است:

 

بسمه تعالی

ریاست محترم سازمان غذا و دارو

جناب آقای دکتر رسول دیناروند

با سلام و احترام

در ارتباط با نامه مورخ سوم آبان ماه سال جاری جنابعالی به ریاست محترم سازمان دامپزشکی در مورد یافتن فضای اشتغال برای همکاران داروسازتان، ضمن تشکر از همیت شما برای سر و سامان دادن به وضعیت همکارانتان، لازم دانستیم به عنوان یک مرجع تخصصی نکاتی را به اطلاع حضرتعالی و دوستانتان برسانیم.

1- وجود فارغ الحصیلان بیکار نمی تواند بهانه ای باشد که مسؤولیت های مهم بهداشتی را که با سلامت جامعه مرتبط است، به دست افراد غیرمتخصص بسپاریم که این مهم، عقوبت دنیوی و اخروی در پی خواهد داشت.

2- پیش از این، چنین اشتباهاتی در ارتباط با کنترل بهداشتی برخی مواد غذایی مانند سوسیس و کالباس رخ داد و دست متخصصان دامپزشک از نظارت بر آنها کوتاه شد و متاسفانه امروز شاهد وضعیت ناهنجار این محصولات غذایی و موارد مشابه آن هستیم.

3- بسیار ساده اندیشی است که تصور کنیم شباهت نام دارو در انسان و دام، باعث می شود که یک داروساز محترم بتواند مکانیزم داروهای دامی و فارماکوکینتیک آن را در بدن دام بشناسد. بدیهی است که این مهم، مستلزم آشنایی این افراد با انواع دام های اهلی و ساختمان بدن و همچنین فیزیولوژی آنهاست.

4- در حال حاضر در دامپزشکی تعداد زیادی متخصص فارماکولوژی دامی تربیت می شود که دارای دکترای عمومی دامپزشکی هستند و دوره 3 تا 4 ساله تخصص را پس از دوره عمومی می گذرانند. از آنجائیکه این متخصصین دروس مقایسه ای انسان و دام را مطالعه می کنند، می توانند در مراکز انسانی وابسته به امور دارو، بهتر از داروسازانی که فاقد اطلاعات درمانی هستند عمل نمایند.

5- در ضمن یادآور می شود مفاد قانونی مورد اشاره شما الزامی برای استخدام داروساز ایجاد نمی کند و تناقضی با استفاده از نیروهای متخصص به جای داروساز عمومی برای بهبود کیفیت کار نخواهد داشت. نظر کمیسیون های تخصصی سازمان در این موارد نافذ و قانونی است.

6- در پایان ضمن قدردانی مجدد از تلاش شما برای بکار گماردن همکارانتان، تقاضا داریم بهداشت و سلامت جامعه را با تنگ نظری ها و بخشی نگری های مرسوم دچار مخاطره ننمایید و تلاش نمایید هر شخص از نظر علمی در جایگاه مناسب خود قرار گیرد.

و من اله توفیق

دکتر سید جاوید آل داود

رئیس جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک

رونوشت:

1- دکتر خلج رییس سازمان دامپزشکی کشور

2- دکتر عرب دبیر جامعه اسلامی دامپزشکان

3- دکتر صفری رییس سازمان نظام دامپزشکی

4- دکتر محبی رییس جامعه دامپزشکان

5- دکتر سجادی دبیر انجمن داروسازان ایران

 

 

خبر مرتبط:

نامه رئیس سازمان غذا و دارو به رئیس سازمان دامپزشکی در راستای حمایت از داروسازان

 

 

انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
احسنت
بابک
|
-
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
دمت گرم استاد
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
تا آنجا که به یاد دارم ریاست سازمان پس از دفاع از واردات گوشت بوفالوی هندی که با عکس العمل شدید مجلس وزارت بهداشت و برنامه سازان صدا و سیما مواجه شد دیگردر هیچ رسانه ای دیده نشد و تاکنون در لاک دفاعی بوده اند.ظاهرا سازمان هم که روابط عمومی فعالی برای موضع گیری در موارد مشابه ندارد در این میان اقدام به پاسخگویی از طرف سایر تشکل ها و نهاد ها هر چند از سر همیت و علاقه به کسوت دامپزشکی باشد چنانچه از طرف متخصصان همان زیر شاخه نباشد که اتفاقا کم تعداد هم نیستند نه تنها محلی از اعراب نداشته بلکه به نوعی عدم رعایت ادب حرفه ای تلقی خواهد شد.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
باز جنجال،باز نمایش و باز هم دکتر آل داوود.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
خدایش چهار نفر پیدا بشه از جامعه دامپزشکی حمایت کنند ایقدر تو این رشته بیکار پیدا نمیشه
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
البته نا گفته نماند كه اين نامه اعتراضي از طرف جامعه دامپزشكان در كل ارزش خيلي خاصي هم نداره، فقط ميتونه دل ما رو الكي خوش كنه!!!
اگر هر اتفاقي بخواهد بيافتد، بودن يا نبودن اين نامه تاثيري نخوتهد داشت...
یک همکار دولتی
|
-
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
احسنت جانا سخن از زبان ما میگویی.
وقتی مسئولین دولتی اینچنین جسارتهایی را پاسخ نمی گویند باید تشکلهای دامپزشکی وارد عمل شوند. درود بر شرفت دکتر آل داود
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
خیلی نامه بی ادبانه ای بود
دانشجوی استاد
|
-
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
سلام استاد بزرگوارم
ممنون از حمیت و غیرتتان
دانشجوی سابق شما
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
پاسخ خوب و به جایی بود. ما باید در استیفای حقوق به حقمان کوشا باشیم.
دکتر علی مشیری
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
با سلام خدمت همه عزیزان شکی نیست نامه ای که از طرف آقای دیناروند برای رئیس سازمان دامپزشکی نوشته شده بدون بررسی و همچنین به نوعی نگاهی بالا دستی و کم اهمیت جلوه دادن جایگاه دامپزشکی را در کشور از دید ایشان نشان می دهد که این دیدگاه بارها از طرف دوستان عزیز از وزارت بهداشت تکرار شده است که شاید مهمترین علت آن عدم دفاع مناسب و علمی از جایگاه دامپزشکی از سوی متخصصین این رشته و مسئولین دامپزشکی باشد به نظر بنده در چنین مواقعی ورود افراد متخصص و مسئولین ضروری به نظر می رسد که در غیر این صورت جسارت افراد بیشتر خواهد شد البته اگر کسی احساس کمک به این رشته را در خود داشته باشد .
همکار
|
-
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
از آقای دکتر آل داوود کمال تشکر را دارم وجو اساتیدی چون جنابعالی باعث دلگرمی ما دامپزشکان است
علی س
|
-
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
با سلام
به نظر بنده جای هیچ نگرانی نیست چراکه عزیزان بخش پزشکی تصور میکنن که حقوق مسئولین فنی بخش دامپزشکی هم مثل خودشون نجومی است. مطمئن باشید در صورتیکه با حقوقهای زیر یک میلیونی بخش دامپزشکی روبرو بشن خودشون عقب عقب با به فرار می ذارن. فکر میکنن اینجا هم مثل اونها ریخت پاش هست و پول مفت میدن. اینجا حقوق مصوب رو هم به زور میذن
کارشناس
|
-
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
سلام
نمیدونم چراآستانه تحریک ما دامپزشکان در بعضی مسایل اینقدر پایین است و در بعضی مسایل اصلا غیر قابل تحریکیم . پاسخ دکتر آل داود کاملا غیر علمی است چون وظیفه مسئول فنی داروساز صنعتی با فارماکولوژیست کاملا متفاوت است و یک فارماکولوژیست قادر به فرموله کردن دارو و نظارت بر تولید نیست بلکه فارماکولوژیست وظیفه نظارت بالینی دارو را بر عهده دارد و اصولا فارماکولوژیست در هیچ جای دنیا در فرموله کردن و ساخت دارو دخالتی ندارد.
ثانیا چرا آقای دکتر آل داود آن جایی که عواملی در جهاد کشاورزی و خارج از جهاد در پی تحقیر دامپزشکی هستند حساسیت نشان نمیدهند و آن زمان که پروانه های دامپزشکی را در حد مجوز آفات نباتی و مهندسین کشاورزی تنزل دادند ایشان و پاسخ کوبنده اشان !!!!!!!!!!!!!کجا بودند .
دوستان بر سر شاخه نشسته ایم و بن میبریم .
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
سلام کاش این نامه هیچ وقت به دست دکتر دیناروند نرسه زیرا که این نامه به لحاظ علمی و اخلاقی دارای ایرادات زیادی است و همکاران در نظرات خود به برخی از ایرادات اشاره داشتند البته وجود روابط عمومی کارآمد در سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی کشور در اینگونه موارد بشدت احساس می شود
بیگلر خرم
|
-
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
ضمن سلام وخسته نباشید جانانه به جناب دکتر آل داوود اینجانب به عنوان یک متخصص بهداشت مواد غذایی که به مدت 15 سال هست که در صنعت غذا میباشم بند 2 اشاره شده در نامه اقای دکتر آل داوود مبنی بر زیاده خواهی وزارت بهداشت در امر غذا را بدون هیچ تعصب خاصی کاملا علمی میدانم ودر سراسر دنیا علی الخصوص کشور های پیشرفته مثل امریکا گوشت ،مرغ،تخم مرغ ومحصولات وفراوری ان بر عهده دامپزشکی هست
همکار بخش خصوصی
|
-
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
دکتر سید جاوید آل داود عزیز !
سلام
دکتر جان بهتر است ابتدا فرق داروشناسی (Pharmacology) و داروسازی (pharmacy) را مد نظر قراردهید . فارماكولوژي علمي است كه در باره تاريخچه، منشا، خواص فيزيكي و شيميايي، اثرات بيوشيميايي و بيولوژيكي، مكانيسم اثر، جذب، انتشار، متابوليسم، دفع و اثرات درماني داروها بحث مي كند. اما داروسازی به شناخت‌ ماده‌ مؤثر، فرموله‌ کردن‌ اين‌ ماده‌ (تبديل‌ ماده‌ مؤثر به‌ فرمي‌ که‌ قابل‌ مصرف‌ براي‌ بيمار باشد مثل‌ قرص‌، کپسول‌، شربت‌ يا استفاده‌ از روش‌هاي‌ تزريقي‌) و بررسي‌ اثرات‌ دارو بر بدن‌ بيمار مي‌پردازد.
به عنوان دامپزشک و کسی که در مقطع کارشناسی ارشد رشته نظارت بر اموردارویی تحصیل کرده و اتفاقا موضوع پایان نامه اینجانب نیز بررسی دانش تجربه و نگرش مسئولین فنی شرکت های تولید کننده داروهای دامی است اعلام میکنم متاسفانه به دلیل عدم تناسب سرفصل دروس دانشگاهی رشته های دامپزشکی و داروسازی، آموزش های ارائه شده در دانشگاه ها ی کشور متاسفانه پاسخگوی نیاز دانش آموختگان هر دو رشته جهت مسئول فنی شرکت های دارویی دامی نیست . فار غ التحصیلان هر دو رشته با مشکلات زیادی در شغل مسئول فنی شرکت های داروسازی داروهای دامی مواجه میشوند و مجبورند اطلاعات مورد نیاز خودشان را از روش های غیر دانشگاهی و غیر رسمی تکمیل کنند. و این موضوع متاسفانه برروی کیفیت داروهای دام و طیور تولید و فرموله شده در ایران اثر منفی دارد و این داروها در مقایسه با داروهای مشابه خارجی از کیفیت پائین تر و در اکثر موارد گرانتر هستند . شاید داروسازان مدعی گذراندن درسی به عنوان داروهای دامی باشند در زمان تحصیل باشند ولی باید بدانند در این درس 2 واحدی اطلاعاتی از فیزیولوژی ، فارماکولوژی، پاتولوژی، بیوشیمی و .... دامپزشکی در اختیارشان قرار داده نمی شود .
دستیار تخصصی فارماکولوژی دامپزشکی - تهران
|
-
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
با سلام
پاسخ جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک بســـیار عـــــالــــی و در خور تقدیــــر است . لازم است سازمان دامپزشکی هم به منظور حمایت از خیل عظیم دانش آموختگان!! خود پاسخی شایسته به نامه ی رئیس سازمان غذا و دارو دهند .
ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
کلمه همیت بکار رفته در متن این نامه به معنی غیرت و هواداری از نظر نگارش صحیح نبوده و درست آن حمیت میباشد‌.غیر از محتوای نه چندان علمی و غیر علمی نامه مذکور حداقل یکبار اینگونه نامه های رسمی قبل از انتشار بازبینی شوند تا سواد عمومی ما دامپزشکان مورد مضحکه واقع نگردد‌
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
با تمام احترامی که باید به استاد آل داوود گذاشت، اما نامه ایشان از نظر من نکاتی غیر علمی و غیر مستدل داشته که شاید دوباره وزارت بهداشتی ها بیسوادی ما را به رخ مان بکشند!
جناب استاد آل داوود:
1-شما بعنوان متخصص دام کوچک اغلب اوقات برای کیس هایتان داروی انسانی تجویز و داروهای اختصاصی سگ گربه در دسترس نیست.
2-پنی سیلین و استروپتومایسین و جنتامایسین و ... دارای همان مکانیسم اثری در گاو و گوسفند بوده که در همان مکانیسم را در سگ و انسان دارد!. ممکن است تداخلات و عوارص آن در گونه های مختلف تا حدودی متفاوت باشد اما لزوما مکانیسم های اثر تقریبا یکسان است.
3- در زمانیکه همه از سلامت واحد صحبت میکنند، و علم دامپزشکی میخواهد در این فرصت طلایی به جامعه و بالخصوص جامعه گروه های پزشکی بفهماند که تشابه های فراوانی بین ((حیوان بیمار)) با ((انسان بیمار)) وجود دارد، و دامپزشکان جهت درمان حیوان، مداخلاتی شبیه پزشکان انجام می دهد، جدا کردن اثر دارو بر روی انسان و حیوان کاملا غلط بوده و تیشه به ریشه در حال خشکیدن علم دامپزشکی ایران خواهد زد!. یادمان باشد ما گیاه پزشک نیستیم که صحبت از درمان یک دسته از جانداران با مکانیسم های فیزیولوژیک جداگانه بکنیم، بلکه پزشک حیوانات هستیم و صحبت از تشخیص و درمان جانوران عالی و تکامل یافته می کنیم که بسیار به انسان شباهت دارد.
4- همانند اینکه یک پزشک و یک دندانپزشک قادر به ساخت و فرموله کردن دارو نیست، به یقین دامپزشک نیز نخواهد توانست. در همه جای دنیا داروسازان و شیمیست ها دارو را سنتز و فرموله کرده و در انتها فارماکولوژیست ها به مکانیسم ها و تداخلات و عوارض می پردازند. تا اینجای کار حرف دکتر دیناروند علمی و مستدل است که داروسازان چنین توانایی را دارند، اما با عرض معذرت از شما حرف جنابعالی که فارماکولوژیست های دامپزشکی را محق چنین وظیف ای دانسته اید، حرف شما غیر علمی و بدون استدلال لازم است. اگر ما ((داروساز دامپزشک)) را داشتیم می توانستیم چنین ادعایی بکنیم. اما حالا که نداریم نباید بدون پشتوانه و مطالعه علمی چنین حرف غیر منطقی بزنیم.
5- در انتها باید همه ما یادمان باشد که اگر از جایگاه حقوقی می خواهیم حرفی بزنیم، مانند یک دیپلمات حرفه ای رفتار کنیم. نامه هایمان را به تنهایی ننوشته و از نظر کارشناسان مربوطه استفاده کنیم تا هیچ حرف و حدیثی پشت یک نامه رسمی .جود نداشته و از پشتوانه علمی قوی برخوردار باشد.
احمد.ر
|
-
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
از جناب آقای دکتر آل داوود ریاست جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک تقاضا دارم در امر نوشتن نکات علمی از راهنمایی های سایر همکاران در جامعه تحت نظر خویش استفاده نمایند. واضح و مبرهن است که نکات مورد اشاره در مورد دارو و استفاده آن در انسان و حیوانات با آن چه که تاکنون بشر آموخته است تناقضی آشکار دارند. امید بر این است که سایر همکاران نیز جهت نوشتن نامه هایی از این دست که در تمام جامعه به ویژه قشر پزشک و داروساز خوانده می شوند دقت نظر ویژه ای نموده و از پاسخ های شتاب زده پرهیز نمایند. با تشکر
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
باکمال تشکر از دکتر آل داوود
دوستی که نکاتی رامطرح نمدهاند ،این .......... شماست که آگاهی از دامپزشکی ندارید و نمی دانید علم درمان دام از درمان انسان ببسیار پیجیده تر می باشد چون فیزیولوژی بدن گونه های مختلف دام با هم و با انسان تفاوت دارد شما آنقدر اطلاع ندارید که برخی از داروها در برخی از دامها امکان استفاده دارد و در برخی خیر و حتی روش تزریق هم اینگونه است در برخی دارویی عضلانی و در برخی زیر پوستی است .ودامپزشکان چنین توانای رادارند که وقتی کرسی های فارماکولوژی انسانی را تصاحب می کنند و توان مقابله دارو سازان با سواد آنها نیست به ناچار از امتحان در این رشته منع می شوند. دوست عزیز از نوشته شما پیداست که یا دارو ساز بیکارید و یا در تمام تحصیل چیزی از دامپزشکی یاد نگرفتید
ناشناس
|
-
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
................................. ما از استاد ال داوود کمال تشکر را داریم
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
0
0
دوست گرامی، من داروساز نیستم و حالا این نظر شماست که بیسوادم. اما چیزی که نوشته اید معلوم است تفاوتی بین مکانیسم اثر یک دارو و راه تجویز آن نمی دانید و فکر می کنید دارویی که بصورت زیر جلدی تزریق می گردد مکانیسم اثر آن با عضلانی متفاوت است! البته میتوانید هیپوتز خود را منتشر هم بکنید!!. نکته دوم خیلی از داروسازها تمایل ندارند فارماکولوژی که یک درس پایه ای است، بخوانند و می توانید چنین ادعایی را در بین شرکت کنندگان دکترای تخصصی وزارت بهداشت ببینید!
ناشناس
|
-
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
0
0
دکتر زحمت بسیاری کشیده اند و از تعصبی که برای دامپزشکی دارند ممنونم
ولی نباید عجولانه و نامه ای بی سیاست نوشت. بهتر است مقامات رسمی تر در این مورد دخالت کنند و جایگاه دامپزشکی را بخصوص در این فرصت های مناسب استحکام بخشند. به امید روز های بهتر
ناشناس
|
-
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
0
0
سلام
به نظر میرسد در این برهه زمانی دامپزشکی کشور بیش از پیش نیازمند یک متولی و دستگاهی صاحب نفوذ میباشد.
نامه ای که جناب دکتر نوشته اند : (( صرفا یک بیان اعتراض آمیز است )) ، واقعا نیاز به این همه جبهه گیری نیست
احساس میگردد این مطلب باید به سرعت توسط مسئولان رده بالای دامپزشکی کشور پیگیری قانونی شود .
امید به آنکه مدیران دامپزشکی کشور اقدامات بیشتری در جهت ارتقا شخصیت دامپزشکی انجام دهند .
در ضمن من نه همکار کسی هستم ، نه شاگرد و نه دوستدار تعصبی
منطق در اولویت است ... آره
اسدي
|
-
|
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
0
اين نامه كاملاتخصصي و فني مي باشد. و فاقد هرگونه جبهه گيري مي باشد. اين بيان واقعيتي از وضعيت فعلي و گذشته و اينده مي باشد. از جامعه دامپزشكي دام كوچك كمال تشكر را دارم.
دكتر اسدي- دامپزشك و داروساز .
دامپزشک
|
-
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
0
موافقم با شما دوست عزیز برخورد های غرض گرایانه صحیح نیست...باید ریشه تر و قانون مند تر با این مسایل برخورد کرد
یک دامپزشک جوان متخصص
|
-
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
0
آقای دکتر آل داوود واقعا برای خودم متاسفم که همکار شما هستم اخه با چه صلاحیتی با پاس کردن 4 واحد فارماکو آنهم کلا چند قلم اسم دارو و مکانیسم اثر که منهم که تخصص آنرا دارم و هیچ ادعای دانشی افزون بر دیگران ندارم پا در عرصه توضیح تفاوت اسمی و ماهوی یک دارو از نظر فارماکوکینتیک حیوانی گذاشته آید که در مقابل رییس سازمان غذا و دارو که یک شخصیت علمی دانشمند و جزو 1 درصد دانشمندان بزرگ جهان قرار گرفته اینگونه آبرو از دامپزشکان میبرید و خود و ما را مفتضح میکنید. شما که در انجمن خود ............................. کارت عضویت انجمنی بی هویت و بدون مجوز تاسیس قانونی از کمیسیون احزاب وزارت کشور صادر میکنید مشغول کار خودتان باشید و با آبروی جمع دامپزشکان همکار خود کار نداشته باشید.
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
0
اول ...... املا و انشای درست کلمات و جملات رو یاد ........ بعد ........ رییس سازمان و معاون وزیرو .... کن .........................
دامپزشک
|
-
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
0
چرا دوستان به اشتباهات تایپی و علمی ایراد میگیرن،در سیستم اداری فعلی اصلا مسائل علمی جایگاهی ندارند و برای اینکه بتونی حرفت رو به کرسی بشونی باید حالت تهاجمی داشته باشی.این مورد به وفور در جلسات اداری مشاهده می شه.
دامپزشک
|
-
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
0
در وزارت بهداشت اگر کسی مطلبی رو به غلط عنوان کنه سایرین باز هم حمایت می کنند اما در دامپزشکی کافیه یک نفر اشتباه تایپی داشته باشه دیگه واویلا.
چند سال پیش به همراه رئیس بی سواد اداره به جلسات بهداشت می رفتم گاها حرف هایی می زد که باعث خنده جمع می شد اما وقتی من جمع و جورش می کردم یا به نوعی حرف وی رو تایید می کردم دیگران ساکت می شدن و قبول می کردن.و فکر می کردن خودشان اشتباه کردن.
یک همکار
|
-
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
0
دکتر آل داوود با سلام و احترام!
بازهم واکنشی سریع و با تعجیل در پاسخ به اظهارات افراد و شخصیت های علمی؛جناب آقای دکتر آل داوود،گاهی اوقات سکوت بهتر از یک دفاع بد است،درست است که متاسفانه جامعه دکترین دامپزشکی با یک اشباع بازار کار(همانند بسیاری از رشته ها) مواجه اند ولی این دلیلی نمی شود تا منافع گروهی را فدای منافع جمعی کنیم؛چندی پیش در بسته دارویی یک کارخانه تولید دارو دامی ، چگونه است که کلینیسین های مشغول در حوزه حیوانات خانگی برای درمان، دارو های کارخانجات تولید داروی انسانی را تجویز می کنند و ازتجویز داروهای کارخانجات تولید دارو دامی خودداری میکنند؟آیا این به معنای نقص در سیستم تولید داروی دامی ما نیست؟ درست است که در قابلیت دکترین دامپزشکی هیچ تردیدی وجود ندارد ولی آیا دوستان دامپزشک عمومی در حوزه تخصصی دارو چه مقدار تبحر دارند؟
دامپزشک بخش خصوصی
|
-
|
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
0
0
همکاران جامعه دام کوچک از شما سپاسگزارم
زیرا در این مقطع که مسولین به فکر نیستند شما صدای دامپزشکان شدید و پاسخ برخی داروساران بنام به نامه شما نشان از مهم بودن این اعتراض دارد
اگر ساکت بمانیم بقیه فرصت های شغلی هم از ما گرفته می شود
سپاسگزارم
کلینیسین ذام کوچک
کریمی
|
-
|
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
0
0
سلام
برای این دوست عزیز با عنوان یک دامپزشک جوان متخصص متآًسف هستم . چطور به خود اجازه میدهد به شخصی که حق استادی به گردن شما دارند این چنین اهانت کنید ، آن هم در زمانی جناب دکتر آل داوود توانایی های علمی دامپزشکی کشور را برای یک داروساز عمومی تشریح و ترسیم می کنند ، افرادی مثل شما (که بعید بدانم دامپزشک باشید) و تنها سعی بر تخریب حرفه دارید ، لب به سخن بگشایید و با فرافکنی در اذهان چهره ی دامپزشکی کشور را نا خوشایند جلوه دهید .
دامپزشک
|
-
|
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
0
0
با سلام
من از جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک تشکر فراوان دارم، برای اولین بار احساس کردم ما هم حامی داریم و میتونیم به جایی تکیه کنیم، با اینکه در زمینه حیوانات خانگی فعالیت نمیکنم ولی حامی جامعه در ادامه مسیر خواهم بود. ممنون
ناشناس
|
-
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
0
0
آخه اون کسی که باید بیاد تو صحنه رفته گل بچینه! آل داوود حوصله نکرده جوابش را داده! ماشالله به این جنم!
ناشناس
|
-
|
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
0
0
سپاس حرف دل دامپزشکاروزدین
ناشناس
|
-
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
0
0
من دامپزشکم وچندسال که درشرکت داروسازی کار می کنم داروسازاهیچی بلد نیستند فقط ادعاشون زیاده فقط پست های بالا رومی گیرن بهد کاراشون رودامپزشکا یاشیمیست هاانجام می دن حتی نمی دونن داروها چی هستن بعدهم فرموله کجابود یکی دونفر توایران هستند که فرمولا روازکشورهای دیگه میارن وبه بقیه داروسازی ها می فروشن داروسازی کجابود دست دکتر آل داوود درد نکنه خداحفظش کنه
فاطی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
0
دمش گررررررررررررررررررررررررررررررررم
نظر شما
ادامه