کد خبر: ۲۳۹۴۱

آبزیان

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به وجود بیش از 190 مرکز پرورش ماهی در استان گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد واحدهای پرورش آبزیان استان خراسان غیر فعال است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکثر مراکز پرورش ماهی استان به صورت دو منظوره فعالیت داشته‌اند.

وی افزود: پدیده خشکسالی سبب خشک شدن قنات‌ها و کاهش حجم آب چاه‌های کشاورزی شده و این موضوع عدم فعالیت مراکز پرورش ماهی را فراهم ساخته است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به وجود بیش از 190 مرکز پرورش ماهی در استان، گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد واحدهای پرورش آبزیان استان غیر فعال است.

رفیعی‌پور در خصوص 2 منظوره بودن این مراکز تصریح کرد: برخی از چاه موتورهای استان از آب استخرهای ماهی برای زمین‌های کشاورزی استفاده می‌کردند که با کاهش حجم و سطح چاه‌های کشاورزی دیگر تولیدکنندگان استقبالی از پرورش ماهی نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح پیشنهادی دامپزشکی خراسان جنوبی مورد توجه سرمایه گذاران آلمانی قرار گرفت، گفت: طرح پیشنهادی دامپزشکی خراسان جنوبی با عنوان « شتر، موهبتی الهی در جهت توسعه اقتصادی استان» مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی به لحاظ آب و هوا دارای ظرفیت بالایی در پرورش شتر، استحصال گوشت، شیر، لبنیات، پوست و ... دارد سال گذشته این طرح با هدف توجه بیشتر به این صنعت در راستای رونق اقتصادی استان در اختیار نمایندگی وزارت امور خارجه در بیرجند قرار گرفت.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: در همین راستا این طرح مورد توجه یک شرکت آلمانی مستقر در عمان قرار گرفت و نمایندگان این شرکت صبح روز گذشته وارد استان شدند و از شهرستان فردوس بازدید کردند.

وی گفت: همچنین نمایندگان این شرکت از شهرستان خوسف و نهبندان نیز بازدید کنند و شرایط محیطی و جوی این شهرستان‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

نظر شما
ادامه