کد خبر: ۲۳۹۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در خصوص خبری که پیش از این از سوی یکی از خبرگزاری‌های استان درباره استفاده از گوشت تاریخ مصرف گذشته در بیمارستان نظام مافی شوش، منتشر شده بود؛ توضیحاتی ارائه کرد.

«دکتر یوسف پریدار» در گفت‌وگو با ایسنا منطقه خوزستان، اظهار کرد: مدیریت آشپزخانه بیمارستان نظام مافی توسط پیمانکار و با نظارت کارشناسان بهداشت محیط و تغذیه شبکه بهداشت فعالیت می‌کند و کارشناسان شبکه دامپزشکی نیز حسب وظیفه بر توزیع و عرضه مواد خام دامی نظارت دارند که این روند، سردخانه آشپزخانه بیمارستان را نیز در بر دارد.

وی افزود: محموله گوشت تاریخ مصرف گذشته به میزان 232 کیلوگرم در شیفت شب 11 آبان توسط پیمانکار وارد سردخانه شده و در صبح 12 آبان توسط بازرسان شبکه بهداشت و دامپزشکی کشف و ضبط و صورت‌جلسه شد که در همین رابطه، بازرسان مورد تقدیر قرار گرفتند.

پریدار ادامه داد: با اقدام به موقع بازرسان، گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته از دسترس خارج و به هیچ عنوان وارد فرآیند طبخ نشد و تمامی مستندات آن نیز موجود است بنابراین استفاده از گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته جهت تغذیه بیماران که در خبر آن خبرگزاری درج شده است؛ به شدت تکذیب می‌شود.

وی گفت: قطعا با متخلفان ورود گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته به سردخانه آشپزخانه مطابق مقررات برخورد قانونی و نسبت به اخذ خسارت‌های مالی و حیثیتی وارده به شبکه بهداشت و درمان شوش اقدام خواهد شد. ضمن آن که خبرنگار آن خبرگزاری می‌توانست با یک تماس ساده با مسولان امر، حرفه‌ای‌تر عمل کند. ایشان به دلیل عدم اطلاع از فرآیند بازرسی و تشدید نظارتی که بر طبخ حاکم است، با درج عجولانه خبر موجب تشویش اذهان عمومی شده است و در این رابط دقت و صحت خبر را فدای سرعت کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد: ما در بیمارستان‌ها تیم بازرسی تعریف شده‌ای شامل کارشناس تغذیه و کارشناس بهداشت محیط داریم که به صورت روزانه روی عملکرد پیمانکارانی که وظیفه تهیه و طبخ غذا را دارند، نظارت می‌کنند و بر اساس همین وظیفه نظارتی، هر مورد مشکوک یا دارای تخلف را صورت‌جلسه کرده و از پروسه طبخ مواد غذایی و رسیدن به میز غذای بیمار و پرسنل جدا می‌کنند.

پریدار ادامه داد: این روند به صورت روزانه انجام می‌شود و در همه جای کشور رایج بوده و مخصوص ما نیست. موضوعی که اختصاصا در این مورد اتفاق افتاده، شتاب‌زدگی در اعلام موارد تخلف بوده و امور روزمره‌ای که توسط کارشناسان انجام می‌شود، رسانه‌ای شده و موجب ایجاد شائبه در ذهن مردم شده و بسیاری از اطلاعات آن نیز، نادرست بوده است.

وی تصریح کرد: دو مورد از نادرست‌ترین اطلاعاتی که در این خصوص به کار برده شده، عنوان "تغذیه بیماران با گوشت فاسد" بوده که هر دو کلمه اشتباه است و اصلا این مواد پروتئینی وارد سیکل تغذیه بیماران نشده بود. دوم اینکه اصلا گوشت فاسدی در کار نبوده است. آن چه بوده 176 کیلوگرم مرغ و 38 کیلوگرم گوشت بوده که تاریخ مصرف این مواد گذشته بوده است و تعریف تاریخ گذشته و تعریف فاسد از نظر ما دو تعریف مختلف است.

 

خبر مرتبط:

انتقاد «تابناک» از فرافکنی مسئولان در ماجرای ضبط گوشت‌های فاسد از یک بیمارستان

بازدید دادستان و رئیس اداره دامپزشکی شوشتر از بیمارستان خاتم‌الانبیاء این شهرستان (+تصاویر)

جوابیه مشترک شبکه بهداشت و شبکه دامپزشکی شهرستان شوش در مورد کشف گوشت فاسد در یک بیمارستان

ماجرای عجیب کشف و ضبط گوشت‌های فاسد از آشپزخانه بیمارستان نظام مافی شهرستان شوش چه بود؟

کشف و ضبط فرآورده‌های خام دامی فاسد از آشپزخانه بیمارستان نظام مافی شوش! (+تصاویر)

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
0
0
در مواجهه با بعضی افراد وقتی هیچ حرفی کارساز نیست فقط باید سکوت کرد
نظر شما
ادامه