کد خبر: ۲۳۸۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از مردم خواست به هر محصولی برچسب ارگانیک نزنند.

«دکتر نادر پرور» در گفت و گو با ایسنا منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: متاسفانه مردم فکر می‌کنند هر محصولی که به شیوه بومی تولید شود و در شرایط طبیعی به دست آید ارگانیک است، در حالیکه محصولات ارگانیک شرایط تولید خاصی دارند.

وی ادامه داد: گاهی مردم فکر می‌کنند مرغ، شیر یا گوسفندی که در روستا تولید می‌شود ارگانیک است، در حالیکه در روستاها هیچ نظارتی بر تولید آنها وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه مرغی که در روستا پروش می‌یابد از هرچیزی حتی از زباله‌ها هم تغذیه می‌کند، افزود: مردم این مرغ بومی را ارگانیک می‌نامند و آن را به مرغ بهداشتی که در کشتارگاه‌ها تولید می‌شود ترجیح می‌دهند.

پرور با تاکید بر اینکه ما در هیچ نقطه ایران تولید مرغ ارگانیک نداریم، یادآور شد: مرغ ارگانیک حتی باید از اکسیژن بدون آلودگی تنفس کند و فراهم کردن چنین شرایطی بسیار دشوار است.

وی خاطرنشان کرد: ما فقط مراکز تولید مرغ سبز یا مرغ بدون آنتی‌بیوتیک داریم که آن هم شرایط تولید خاص خود را دارد و ریسک کار بسیار بالا است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: برای مثال در سال گذشته در استان کرمانشاه 40 هزار قطعه مرغ که قرار بود بدون آنتی‌بیوتیک باشند نتوانستند پروانه بگیرند.

به گفته این مسئول در سال جاری نیز تاکنون 45 هزار و 700 قطعه مرغ سبز در استان تولید شده و 20 هزار قطعه دیگر هم در چرخه تولید هستند که به زودی وارد بازار می‌شوند.

پرور در بخش دیگری از سخنان خود از مردم خواست از مصرف فرآورده‌های لبنی فله‌ای و غیرپاستوریزه هم خودداری کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل اینکه موضوع روغن پالم در شیر از سوی مسئولین بد مطرح شد، مردم در مصرف شیر پاستوریزه دچار تشویش شدند و مصرف لبنیات فله‌ای خصوصا شیر را ترجیح می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه نظارتی بر تولید شیر فله‌ای که در روستاها به دست می‌آید نمی‌شود، افزود: شیری که در کارخانجات به صورت پاستوریزه و هموژنیزه تولید می‌شود عاری از میکروب است و خطر ابتلا به انواع بیماری خصوصا تب مالت را کاهش می‌دهد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر قدس
|
-
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
0
0
سپاس فراوان از دکتر نادر پرور از شفاف سازی و انتشار اطلاعات صحیح و مسئولانه
نظر شما
ادامه