کد خبر: ۲۳۶۸۷

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران گفت: هیچ موردی از ورود گوسفند چینی به استان تهران گزارش و مشاهده نشده است.

«دکتر سعید کرمی» در گفتگو با ایرنا با اشاره به خبر ورود گوسفند چینی به شهرستان ورامین در برخی از سایت های خبری گفت: تا کنون هیچ موردی از ورود دام سبک به عنوان گوسفند چینی از مبادی رسمی به داخل کشور گزارش نشده است.

وی افزود: با بررسی های صورت گرفته از سوی مسئولان امر، تاکنون گزارش مستقلی از ورود گوسفند چینی به استان تهران شنیده، دیده و یا گزارش نشده و اگر خبری نیز در این خصوص وجود داشته باید منبع خبر مشخص شود تا در صورت صحت خبر با آن برخورد شود.

کرمی گفت: البته دام تولیدی از سایر استان های کشور جهت ذبح به استان تهران وارد می شود، ولی تاکنون هیچ موردی از ورود دام وارداتی به استان تهران وجود نداشته است .

وی تأکید کرد: استان تهران در زمینه تولید گوشت قرمز و مرغ هیچ گونه کمبودی ندارد و میزان تولید محصولات دامی استان بیش از میزان نیاز و مصرف است و این امر به کاهش قیمت گوشت در بازار منجر شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته، هم اکنون زمینه صادرات دام تولیدی استان تهران فراهم شده و تلاش می شود تا با تسهیل امور و ارائه حداکثری تسهیلات به تولید کنندگان، میزان صادرات گوشت قرمز تولیدی در استان افزایش یابد.

 

 

نظر شما
ادامه