کد خبر: ۲۳۶۶۶

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران، «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور به همراه مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان سازمان دامپزشکی، مدیرکل دامپزشکی استان تهران و هیئت همراه از مزارع تکثیر و پرورش ماهی درشهرستان فیروزکوه بازدید کردند.

دکتر خلج به همراه جمعی از مسئولان استان از مزارع تکثیر و پرورش ماهیان شهرستان فیروزکوه بازدید کرد و از نزدیک نحوه نظارت دامپزشکی، مراحل تکثیر و پرورش ماهیان در این مراکز را مورد بررسی قرار داد.

وی در حاشیه این بازدید تولید سالم و پایدار را از سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی دانست و گفت: این مهم با محوریت و نظارت سازمان دامپزشکی کشور سامان می‌یابد، به همین منظور بازدید و نظارت بر مزارع تکثیر و پرورش ماهی یکی از اولویت‌های ماست.

دکتر خلج  در این بازدید اصلاح ژنتیکی مولدین موجود در کشور و افزایش آنها جهت بی نیازی از واردات  و همچینین استفاده از تکنولوژی نوین در صنعت آبزی پروری را نیازهای این صنعت خواند و خواستار اجرای دستورالعمل ها و قوانین سازمان دامپزشکی کشور به صورت دقیق و اصولی در این مزارع شد.

دکتر خلج اضافه کرد:  استفاده از سیستم برگشت آب به منظور جلوگیری از آلودگی زیست محیطی و هدر رفت آب در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی در مزارع پروش ماهی کشور ضروری به نظر می رسد.

 

 

نظر شما
ادامه