کد خبر: ۲۳۶۶۲
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
بر اساس این گزارش، رئیس گروه دامپزشکی دفتر برنامه‌ریزی و گسترش وزارت علوم، از افزایش پذیرش دانشجوی دامپزشکی در دانشگاه‌های کشور شدیداً انتقاد نموده است ...
44

حکیم مهر - در حالی که روز گذشته خبرگزاری ایرنا در خبری از مراسم جشن نخستین دانش آموختگان رشته دکتری حرفه‌ای دامپزشکی دانشگاه سمنان از اظهارات دکتر سید مصطفی پیغمبری در خصوص برنامه ریزی وزارت علوم برای گسترش دانشکده های دامپزشکی خبر داده بود، خبرگزاری ایسنا در روز جاری در خبری کاملاً متفاوت از همین مراسم، به انتقاد شدید دکتر پیغمبری به افزایش پذیرش دانشجوی دامپزشکی در دانشگاههای کشور پرداخت.

لازم به ذکر است که دکتر سید مصطفی پیغمبری، خود نیز با درج کامنتی در ذیل خبر منتشر شده حکیم مهر نقل قول خبرگزاری ایرنا از وی را تکذیب کرده و نوشته اند: "در اظهارات اینجانب ابدا سخنی از گسترش دانشکده ها و آموزشکده های دامپزشکی نبوده است. سید مصطفی پیغمبری"

 

روایت خبرگزاری ایسنا از این مراسم را ملاحظه می فرمایید:

رئیس گروه دامپزشکی دفتر برنامه ریزی و گسترش وزارت علوم و عضو کمیته تخصصی بهداشت و بیماری‌های طیور سازمان نظام دامپزشکی کشور، گفت: شمار فارغ‌التحصیلان دامپزشکی در ایران بیش از چهار برابر نیاز کشور در این رشته است.

به گزارش ایسنا، منطقه سمنان، «دکتر سیدمصطفی پیغمبری» در جشن اولین دانش‌آموختگان رشته دکتری حرفه‌ای دامپزشکی دانشگاه سمنان با اشاره به فعالیت 12 دانشکده دامپزشکی دولتی و 11 دانشکده دامپزشکی آزاد در کشور گفت: تعداد فارغ‌التحصیلان این رشته شاید بیشتر از سه یا چهار برابر مورد نیاز کشور است.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، کشور تنها به 500 دامپزشک فارغ‌التحصیل در سال نیاز دارد و مابقی متاسفانه بعد از فراغت از تحصیل با بیکاری مواجه می‌شوند.

عضو کمیته تخصصی بهداشت و بیماری‌های طیور سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان اینکه باید جلوی گسترش بیش از پیش دانشکده‌های دامپزشکی گرفته شود افزود: امیدواریم با اجرای ماده 21 قانون بهره‌وری کشاورزی که بر اساس آن میزان ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های دامپزشکی و کشاورزی با وزارت کشاورزی هماهنگ می‌شود، شاهد دانش‌آموختگی بیشتر از حد نیاز بازار کار نباشیم.

دکتر پیغمبری، گسترش رشته‌های دامپزشکی و متناسب نبودن آموزش‌های ارائه شده با بازار کار را از دیگر مشکلات پیش‌روی فارغ‌التحصیلان این رشته عنوان و اظهار کرد: در این خصوص هم به دنبال تغییر در نظام آموزشی دامپزشکی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش و از بین رفتن این بیکاری نباید به دنبال افزایش پذیرش دانشجو باشیم بلکه باید بر روی ارتقای کیفیت آموزشی فارغ‌التحصیلان متمرکز شد.

دکتر سید ابوالحسن ریاضی معاون امور دانشجویان داخل وارت علوم هم در این مراسم با بیان اینکه جهان به نوعی با دانش دامپزشکی پیوند دارد گفت‌: این جشن آغاز جدیدی از آموختن است ، زیرا چیزی به نام فراغت از تحصیل خصوصا برای رشته‌هایی مثل دامپزشکی که به صورت مستمر با مطالب و یافته‌های جدیدی همراه است وجود ندارد.

همچنین دکتر محمد‌حسن یوسفی رئیس دانشکده دامپزشکی دانسگاه سمنان در این مراسم تعداد دانشجویان فارغ التحصیل را 24 نفر اعلام کرد و گفت‌: این دانشجویان اولین دانشجویان ورودی این دانشکده هستند.

به گزارش ایسنا؛ جشن اولین دانش‌آموختگان رشته دکتری حرفه‌ای دامپزشکی دانشگاه سمنان با حضور مسئولان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، مسئولان دانشگاه و خانواده این فارغ‌التحصیلان در تالار دانش دانشگاه سمنان برگزار و دانش آموختگان با ادای سوگند، عزم خود را برای خدمات رسانی در عرصه سلامت غذا و دام و طیور کشور اعلام کردند.

 

 

 

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید مصطفی پیغمبری
|
-
|
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
0
0
با سلام و احترام،
خبر ایسنا درست است. خبر ایرنا در مورد برنامه گروه دامپزشکی وزرات علوم برای افزابش دانشکده ها و اموزشکده های دامپزشکی در کشور کذب محض است و صد در صد با دیدگاههای اینجانب و گروه دامپزشکی وزارتخانه مغایر است. لطفا خبر ایرنا را از سایت خود حذف نمائید و بیش از این موجب ناراحتی همکاران و داشجویان عزیز نشوید. با تشکر، دکتر سید مصطفی پیغمبری
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام. بنده هم افتخار شاگردی جناب دکتر پیغمبری را داشته ام و هم در سازمان نظام دامپزشکی جلساتی محضرشان بودم و واقعاً از خبری که از ایشان نقل شده بود با توجه به دیدی که از این استاد بزرگوار سراغ داشتم تعجب کردم و خوشحالم که هم ایسنا موضوع را اصلاح کرده و منتشر نموده و هم جناب دکتر پیغمبری نظر صریح خود را ابراز فرموده اند. بنده در این سالها بارها عرض کرده ام یکی از راههای مهم پیشرفت دامپزشکی در ایران تبدیل حداقل نیمی از دانشکده های دامپزشکی به پژوهشکده (ّبا حفظ هیات علمی) در زمینه های تخصصی بخصوص علوم پایه و تحقیقات بنیادی است. کاش مسئولین محترم روی این پیشنهاد بیشتر تأمل فرمایند. ان شاء الله در آینده سعی می کنم این پیشنهاد را مجدداً پیگیری نمایم. مجددا از جناب دکتر پیغمبری تشکر میکنم که به درستی فرموده اند نیاز کشور به دامپزشک این تعداد فعلی نیست و به نظر می رسد حداکثر 500 نفر نیاز سالانه داشته باشیم. البته باید قبول کنیم که بسیاری از فرصت های شغلی برای دامپزشکان هم شناخته نشده و یا از طریق مبادی مسئول پیگیری نشده است. موفق باشید
ناشناس
|
-
|
۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
0
0
امیدوارم این در حد حرف نباشه و ما واقعا در عمل توقف افزایش دانشکده های دامپزشکی روببینیم.
دامپزشک
|
-
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
0
0
تو رو جون هر کی دوس دارید یه فکری برای دامپزشکا بکنید
گلچین
|
-
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
0
0
دیگه برا این حرفا خیلی دیر شده!
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
0
0
دانشكده دامپزشكي شده يه چيزي شبيه آب معدني بسته بندي هركي يه چشمه تو شهرش ميبينه فورا ميخواد تو استان و شهرش مركز بسته بندي آب راه بندازه تا نسبت به شهرها و استانهاي همجوار خودكفا باشه
يه دانشكده تو طبس و يه دانشكده تو بندرعباس هم راه بندازين ديگه خيالتون راحت ميشه هي دانشكده راه بندازين و همزمان با افتتاح و فارغ التحصيلي بگيم تعداد دانشكده ها و فارغ التحصيل ها زياده همچين ميگن انگار كه بنده خدا خيرالله دانشكده مسئول دادن مجوز به اين دانشكده ها بوده خوب عزيز من حالا پيغمبريه ديروز حسيني بوده و الي آخر .........................
علی
|
-
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
0
0
این شد یک حرف کمی درست
جناب دکتر پیغمبری احتیاط کرده اند و 4 برابر بیشتر گفته اند . اینجانب پیشنهاد طرح تحقیقی ارائه می کنم تا یقین حاصل شود که 9 برابر بیشتر است به 4 برابر
DVM
|
-
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
0
0
بخدا قسم اگه این خبر اصلاحیه توسط دکتر پیغمبری نمیومد دیگه از ناراحتی نمی دونستم باید چه کار کنم.چرا رشته ما مدام در حال تهدید شدن باید باشه ؟؟!! باز هم از دکتر پیغمبری ممنون.ولی یک خواهش از ایشون داشتم و اون اینکه تو وزارتخونه نذارید مجوز تاسیس دانشکده دامپزشکی صادر بشه.الان دانش آموزان بعضی دانشکده ها با تراز علمی بسیار ضعیف در رشته دامپزشکی قبول میشن که در شان رشته ای با مدرم دکترا نیست.رشته دامپزشکی نیاز به حمایت داره مخصوصا حمایت مسئولینی چون شما.به هر حال هر دامپزشکی که مسئولیتی داره و تصمیماتش اثربخش برای رشته دامپزشکی هست باید منافع مجموعه دامپزشکی رو در نظر بگیره.باید حس غیرت و تعصب به رشته و همکاراشو داشته باشه و منافع شخصیشو به منافع دامپزشکی ترجیح نده.ما چشم امیدمون به شما مسئولینه.
دکتر بدیعی
|
-
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
0
0
با سلام-آقای دکتر پیغمبری همت کنید و ظرفیت ها رو کنترل کنید -دانشگاهها را ببرید به سمت تحقیقات کاربردی و درامدزا که نخوان درامد با گرفتن دانشجو تامین کنند در سطح سازمان و اداره کل و شبکه ها خیلی دیتا سرگردان هست میشه برنامه ریزی کرد با بخش دولتی و خصوصی تعامل کنید -دوره های کوتاه مدت اموزشی را برای دکتری عمومی به دانشگاهها بسپارید نظام دامپزشکی بحث های اموزشی را با برنامه ریزی از طریق دانشکده ها انجام بدهد .
امروز دامپزشک خصوصی را میبینی از درامد ناراضی -دامپزشک دولتی میبینی ارزو میکنه بازنشت بشه .
بنظرم با کنترل ورود همه چیز سریع برمیگرده سرجاش.
فرد
|
-
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
0
0
همه با هم تا شورای نظام دامپزشکی قدرتمند در دوره آینده
دانشجو دامپزشکی
|
-
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
0
0
بابا یکی جاوی دانشکده دامپزشکی شبسترو بگیره هم ترم بهمن هم ترم مهر داره صد تا صدتا دانشجو میگیره که جلوس ورشکست شدن دانشگاهو بگیره اخه این چه وضعشه جالب اینجاست حتی هیئت علمی درستی نداره تازه همونی هم که داره همش باهم در حال دعوا کردن و اوو سر و کله هم زدن هستن . بابا ما چه گناهی کردیم که ایران بدنیا اومدیم اخه
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
0
0
آقای دکتر پیغمبری اینو که همه ما میدونیم اما ما میخواهیم بدانیم که چرا با وجود شما اینگونه شد و شما یا دیگر دوستان و همکاران در جهت رفع مشکل چه کرده اید.
نظر شما
ادامه