کد خبر: ۲۳۶۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

سازمان دامپزشکی می‌تواند مجوز تولید خمیر مرغ را صادر کند، اما اجازه‌ی استفاده از آن در فرآورده‌های گوشتی با وزارت بهداشت است.

«دکتر هدایت حسینی» مدیر کل اداره نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سازمان دامپزشکی به عنوان متولی فرآورده‌های خام دامی می‌تواند اجازه تولید خمیر مرغ در کشور را صادر کند اما اجازه استفاده از این محصول در فرآورده‌های غذایی قطعا از وظایف وزارت بهداشت است که ما با توجه به ارزیابی که نسبت به موضوع داشتیم نسبت به تامین مواد اولیه که اهمیت بسیار زیادی در سلامت کالای نهایی دارد بررسی کردیم، ما شرایط خمیر مرغ که در کشور تولید می‌شود را برای ورود به عنوان مواد اولیه مثل سوسیس و کالباس تائید نکرده‌ایم و البته جلسات متعددی را با همکاران سازمان دامپزشکی کشور داشته‌ایم برای اینکه تولید خمیر مرغ بتواند از نظر بهداشتی ارتقاء یابد و شرایطی را پیدا کند که بتواند به عنوان مواد اولیه در فرآورده‌های گوشتی استفاده شود.

اجازه تولید آری اما استفاده خیر!

وی گفت: سازمان دامپزشکی می‌تواند مجوز تولید خمیر مرغ را صادر کند اما در خصوص استفاده هر نوع ماده اولیه درمحصولات غذایی و مواد خوراکی قطعا  سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی سلامت در جامعه خواهد بود.

موارد متخلف استفاده از خمیر مرغ را شناسایی کرده‌ایم که وجود دارد و برخورد شده‌ است، حداقل در یک ماه اخیر 5 واحد تولید فرآورده‌های گوشتی به دلیل تخلفی که داشتند تولیدشان متوقف شده و تمام محصولاتشان متوقف و توقیف شده است هم در سطح کارخانه‌ و هم در عرضه ، به مراجع قضایی معرفی شدند.

حسینی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه اطمینان حاصل کنیم از مواد اولیه مناسب در تامین مواد اولیه و تولید فرآورده‌ گوشتی متناسب با معیارها و ضوابط سازمان غذا و دارو استفاده شده است؛ پایش جدی و کنترل بسیار مستمری در فرآورده‌های گوشتی داریم. همچنین محصولات نهایی تولید شده را مورد ارزیابی و پایش قرار می‌دهیم.

 

خبر مرتبط:

گوشت استخوان‌گیری شده به روش مکانیکی - دکتر آراسب دباغ‌مقدم (دارای امتیاز بازآموزی)

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
0
0
آقای دکتر حسینی. با سلام لطفا در بررسی ها و پایش های جدی خود ، یک سر هم به کارخانجات تولید سوسیس و کالباس در استان ....... بزنید.تقریبا تمامی کارخانجات از خمیر(اسکلت)مرغ استفاده می کنند که جای تعجب نیز ندارد.زیرا:
1. چندین مرکز و شرکت مجاز زیر نظر دامپزشکی در حال تولید خمیر مرغ می باشند که قطعا مقصد تمامی و یا اکثر آنها کارخانجات سوسیس و کالباس است؛ حال چطور این محموله های ورودی مورد عنایت و مشاهده نمایندگان دستگاههای نظارتی مستقر در کارخانجات(استاندارد،علوم پزشکی و ...) قرار نمی گیرد جای ... دارد.
2. اگر سازمان استاندارد به وظایف خود بطور صحیح عمل نماید و نمونه گیری بافتی از محصولات تولیدی انجام دهد، حقیقت(وجود بافت های غیر مجاز در سوسیس و کالباس) بر همگان مشخص خواهد شد و حق مصرف کنندگان اینگونه پایمال نمی شود.
2. با یک بررسی سر انگشتی و ساده نیز می توان به این نتیجه رسید که هنوز ماده اصلی و اولیه در تولید سوسیس و کالباس در اکثر قریب به اتفاق کارخانجات ، خمیر مرغ و یا همانخمیر اسکلت مرغ است.زیرا سوسیس و یا ژامبون 60-50 درصد گوشت!!! و ... را نمی توان با قیمت بسیار کم(5 تا 7 هزار تومان) عرضه کرد.حال جناب آقای دکتر حسینی لطفا کمی کلاه خود را بالاتر بگذاردید و شعار ندهید.ممنون
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام. حالا خوب است جناب دکتر هدایت حسینی هم دامپزشک هستند و اینگونه اختلاف هست! اگر اینطور نبود که خدا عالم بود چه می شد؟ اینکه اجازه تولید می دهیم ولی مصرف نه از اون حرفهای خیلی جالب است!!!!!!! که باید محققین روی این حرف تحقیق ها و پژوهشها صورت دهند!!!!
نظر شما
ادامه