کد خبر: ۲۳۵۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

در جریان پایش های صورت گرفته در عرصه های طبیعی طالقان طی روزهای گذشته مجموعا ۱۹ لاشه کل و بز جدید توسط اکیپ های پایش، شناسایی و معدوم گردید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در این باره گفت: با کشف این ۱۹ لاشه تعداد تلفات حیات وحش بر اثر بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در این منطقه به ۹۵ کل و بز افزایش یافت.

حسین محمدی اظهار داشت: با توجه به وسعت و صعب العبور بودن ارتفاعات البرز مرکزی در حوزه شهرستان طالقان، پایش ارتفاعات با کمک هیئت کوهنوردی استان البرز بصورت روزانه با حضور اکیپ هایی از کوهنوردان در کنار محیط بانان و نیروهای محلی انجام می شود.

دکتر محمدی گفت: تاکنون ۸۰ هزار راس دام اهلی توسط اداره کل دامپزشکی در منطقه واکسینه شده است.

خوشبختانه با وجود افزایش آمار تلفات اما کانون آلودگی با اقدامات به موقع محیط زیست ازجمله معدوم سازی به موقع لاشه ها و ضدعفونی منابع آبی از محل فعلی گسترش نیافته و ویروس به سایر قسمت های منطقه و مناطق مجاور سرایت نکرده است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
0
چهار تا کل و بز توی حیات وحش ایران مونده بود که اونا هم گرفتار این بیماری شدن. واقعا اگه این بیماری به این شکل بخواد پیشروی کنه آیا کل وبزی باقی میمونه؟ واقعا نقش دامپزشکی در این حادثه فقط شمردن لاشه هاست؟سازمان حفاظت از محیط زیست نقشش چیه؟ حالا خوبه دولت جدید رو اسمشو گذاشتن دولت محیط زیست.
نظر شما
ادامه